• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • 1700tal

Jag och sambon har alltid haft uppdelningen att jag sköter badrummet och han sköter kök och disk. Under hösten innan förra julen pikade vi varann (halvt på skämt, halvt på allvar) ang. hur vi skötte våra "uppdrag". Så till den grad att vi båda två, utan att vi hade pratat om det innan, gav varann en toaborste (han till mig) och en diskborste och disksvampar (till honom) i julklapp.

Jag öppnade mitt paket först och bara asgarvade, till allas (till viss del även sambons) förvåning. Precis efter öppnade sambon sin diskborste och då garvade alla andra och förstod att det var ett intern skämt. Och sambon förstod varför jag tyckte mitt paket var så hysteriskt kul, när han fick smaka samma medicin. Det knäppa i det hela var ju att vi båda kört samma skämt/pik utan att tro att den andra gjorde likadant!

• Jane
    Sia skrev 2012-01-21 10:58:44 följande:
    Detta var alltså under den tiden jag vägde som mest, och kämpade som bäst.
    Usch vad tråkigt! Förstår att du blev ledsen.
    Juni 2012 skrev 2012-01-21 12:47:07 följande:
    Så ge inte presenter som ger mottagaren ont i magen av ångest...hur ska vi ha råd att leva resten av månaden när vi måste lägga pengar på bensin och t-bana?
    Att mitt ex ansåg att alltsammans var mitt fel gjorde ju inte saker bättre. Ja, jo, jag är verkligen ansvarig för vad jag får i present. Inte. Tungan ute

Jag må låta otroligt otacksam och det kände jag mig också, men ångesten satt som en klump i magen...
    Nej, sånt där är ju också tråkigt...att man får en jättefin present, men att man kanske inte har råd att utnyttja den. Att bara gå ut genom dörren kostar ju pengar nästan, ett tabesök på stan, 5 kr??? faannn Glad
  • Juni 2012
    Jane skrev 2012-01-21 17:53:43 följande:
    Usch vad tråkigt! Förstår att du blev ledsen.
    Juni 2012 skrev 2012-01-21 12:47:07 följande:
    Så ge inte presenter som ger mottagaren ont i magen av ångest...hur ska vi ha råd att leva resten av månaden när vi måste lägga pengar på bensin och t-bana?
    Att mitt ex ansåg att alltsammans var mitt fel gjorde ju inte saker bättre. Ja, jo, jag är verkligen ansvarig för vad jag får i present. Inte. Tungan ute

Jag må låta otroligt otacksam och det kände jag mig också, men ångesten satt som en klump i magen...
    Nej, sånt där är ju också tråkigt...att man får en jättefin present, men att man kanske inte har råd att utnyttja den. Att bara gå ut genom dörren kostar ju pengar nästan, ett tabesök på stan, 5 kr??? faannn Glad
    Ja, att lägga pengar på att åka mer än 25 mil i bil blir ju en hel del om man redan lever absurt snålt.
  • Jane

Jag tror nu att jag kommit på min knäppaste present, har jag inte det så är den förträngd Tungan ute
    Iallafall så var detta en julklapp jag fick utav min rumskompis några år sedan. Då fick jag en tomte-neglige (alltså röd med vitt fluff på), passande "kjol" och strumpebandshållare till. Obestämd Det var iofrs en väldigt fin och påkostad present men ändå....från en kompis? och min man (dåvarande kille) blev helt mållös. Förvånad Visste inte om man skulle skratta eller gråta åt saken, hursomhelst så har jag använt sakerna  i alla fall.

• Lilique

Hade ett ex en gång i tiden som, när jag fyllde år, kom med en brun papperspåse från ICA på vilken det stod "Presentpåse". I den låg det en massa billiga småsaker som typ en fluffig nyckelring, ett senilsnöre till min telefon med tryckt företagsreklam på (typ.. SEMCON?), en femkronorsnagellack i banangult, och så vidare. Kanske en 10-12 såna saker. Jag dolde nog inte min besvikelse speciellt bra, men så sa han att han "sparat det bästa till sist!" och hämtar ett stort och tungt välinslaget paket. Oj oj oj, vad kan detta vara?

Jo, 3 stycken 25-portionspaket med Nutrilett-shakes och en shaker, med motiveringen "Jag insåg att du hade rätt i att du börjar bli tjock". Snällt.

• Fiaa

Lilique: Men fy fasen! ;/ inte okej!

• Moster Stina

När jag var 24 år gammal gav mig min mor ett par stödstrumpor(!!!) i julklapp.

Ja, på fullaste allvar.

Varför...jo för att hon själv alltid tyckt att de verkat så skönt med sådana, så hon avundades verkligen min fina present.

Jag prövade dem och hade ont i en kvart EFTER att jag tagit av dem. Och vägrade någonsin att ta på mig dem igen. Min mor fick dem åter i present av mig och har aldrig varit lyckligare. Hon använder dem till sin folkdräkt och är så nöjd så nöjd.

I bröllopspresent fick jag och mannen flera sådana där gåvoboxar man kan köpa överallt. Någon var på en spaupplevelse, men så var det en som var en sån där eventyrsbox. Typ forsränning och sånt. Det var bara det att vi skulle få barn 1,5 månad senare. Och boxen går bara att använda frm till den 28 februari i år då lillan är mindre än 7 månader gammal.

Boxen är ju dyr (1400kr) men NÄR skulle vi kunna tänka oss att åka iväg på t ex forsränning med barn i magen eller litet och nyfött???

• Jane
    Lilique skrev 2012-01-23 10:38:02 följande:
    Hade ett ex en gång i tiden som, när jag fyllde år, kom med en brun papperspåse från ICA på vilken det stod "Presentpåse". I den låg det en massa billiga småsaker som typ en fluffig nyckelring, ett senilsnöre till min telefon med tryckt företagsreklam på (typ.. SEMCON?), en femkronorsnagellack i banangult, och så vidare. Kanske en 10-12 såna saker. Jag dolde nog inte min besvikelse speciellt bra, men så sa han att han "sparat det bästa till sist!" och hämtar ett stort och tungt välinslaget paket. Oj oj oj, vad kan detta vara?

Jo, 3 stycken 25-portionspaket med Nutrilett-shakes och en shaker, med motiveringen "Jag insåg att du hade rätt i att du börjar bli tjock". Snällt.
    Vaaaaa???? Skrikandes Jag fattar varför det tog slut, sånna killar borde fan inte finnas! Samma sak som om vi tjejer skulle köpa någon slags "penisförstorare" och säga "jaa, jag blir inte tillräckligt tillfredställd, du behöver en större"

...men det gör vi ju inte, eller hur? Obestämd
  • Chicita
    Jane skrev 2012-01-23 10:47:33 följande:
    Vaaaaa???? Skrikandes Jag fattar varför det tog slut, sånna killar borde fan inte finnas! Samma sak som om vi tjejer skulle köpa någon slags "penisförstorare" och säga "jaa, jag blir inte tillräckligt tillfredställd, du behöver en större"

...men det gör vi ju inte, eller hur? Obestämd
    Jag skulle tippa på att det beror på att många killar är vana vid rak kommunikation. Och om vi gör (som många tjejer gör) klagar på att vi är tjocka, att kläderna inte passar, frågar om vi har tjocka lår, pratar om att banta, drar igång med träning (kanske genom att köpa såna där träningsgummiband och sen bara låta dom ligga *typ*)... Tja ni vet hur det brukar vara Flört

... så tar killarna det som att vi önskar oss medlemsskap på gym, receptböcker på GI-mat, bantningsprodukter mm mm.
    Dom tycker att dom är jättesnälla och duktiga som har lyssnat och förstått vad vi önskar oss.
    Tungan ute
  • Oniq

Nu är jag en sån som tycker att själva handlingen att någon vill ge något alls är fin nog,
    ...men ibland blir man lite fundersam på hur givaren tänkte;

När jag fyllde 20år så fick jag en liten nyckelringspåskkärring uppskickat av min moster. En sån där liten snabblimmad rutig historia med smulig träkvast.         ..jag fyller år mitt i sommaren... 

Min f.d. kollega (som för övrigt var ca 30 år äldre än jag) gav mig en bok (bara plötsligt en dag) med kommentaren 'Jag tänkte på dig, den här kan du verkligen studera'. Hon verkade uppriktigt glad över att kunna ge mig boken - något jag inte riktigt kunde förstå då jag aldrig nämnt att det skulle vara några problem på relationsfronten...

Nördbröllop FTW rpgwedding.buu.nu
Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?