• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • Lommila1

hmm i julklapp har jag fått av svärmor o svärfar en bok om samlivet i ett kristet äktenskap.
    Visste inte om man skulle skratta eller gråta, valde det första...
    varken jag eller sambon är kristna och vi har enligt svärmor levt i synd i alla år..kanske detta var ett sätt att medlea att hon vill ha barbarn?.... Som ett tillägg:jag har inte öppnat boken

• Syrinx
    Lommila1 skrev 2012-01-20 22:04:31 följande:
    hmm i julklapp har jag fått av svärmor o svärfar en bok om samlivet i ett kristet äktenskap.
    Visste inte om man skulle skratta eller gråta, valde det första...
    varken jag eller sambon är kristna och vi har enligt svärmor levt i synd i alla år..kanske detta var ett sätt att medlea att hon vill ha barbarn?.... Som ett tillägg:jag har inte öppnat boken
    Men herregud! Svärmor kanske försöker frälsa er (dig)? 
  • Lommila1
    Syrinx skrev 2012-01-20 22:06:45 följande:
    Men herregud! Svärmor kanske försöker frälsa er (dig)? 
    det har hon ja, utan framgång.. därav brukar jag undvika henne..
  • Syrinx
    Lommila1 skrev 2012-01-20 22:07:29 följande:
    det har hon ja, utan framgång.. därav brukar jag undvika henne..
    Helt förståeligt. Jag tycker att alla får tycka och tro som de vill (även om jag alltid tycker det är tråkigt med folk som är trångsynta och intoleranta mot andra), men när det ska frälsas och övertygas hit och dit - då får jag rysningar i hela kroppen. Burr!

Men då är nog också boken med största sannolikhet en del av "frälsningsaktionen". Hon hoppas nog på att du ska öppna den, läsa lite och helt plötsligt finna Jesus.  
  • Lommila1
    Syrinx skrev 2012-01-20 22:10:05 följande:
    Helt förståeligt. Jag tycker att alla får tycka och tro som de vill (även om jag alltid tycker det är tråkigt med folk som är trångsynta och intoleranta mot andra), men när det ska frälsas och övertygas hit och dit - då får jag rysningar i hela kroppen. Burr!

Men då är nog också boken med största sannolikhet en del av "frälsningsaktionen". Hon hoppas nog på att du ska öppna den, läsa lite och helt plötsligt finna Jesus.  
    haha kanske det... Som sagt har jag inte öppnat den så jag vet inte vad det står i den MEn min farsa ( ateist sedan födseln) läste den då på mellan dagarn aoch skrattade högt och hade högläsning åt dem som önskade... Det lät inte så lovande det jag hörde iaf om vi säger så
    Detta är nu 3 jular sedan och jag berätttade på jobbet åt en kollega (född på 40-talet) om min julklapp så berättade hon att då hon gifte sig i tederna så fick hon en boksamling om hur man gör barn osv. inna hon gifte sig, och det hade hon då tyckt var helt ok ( eller det var så man gjorde??) men det var ju lite av ett annat tidevarv...
  • TheD
    pimory skrev 2012-01-20 18:47:06 följande:
    fan vad taskigt!  Jag skulle bli asförbannad.. man får väl ändå sakerna tillsammans när man gifter sig..
    Hm ja....då ska ju ha också ha fått en separat present. Det jag inte gillar är att alla andra anställda också ska med. Det var bröllop, inte en kick -off.....
  • Jane
    knyttan skrev 2012-01-20 19:26:35 följande:
    oj postade för tidigt!
    Här är bilden på korvgrillningsmojängen:

Herregud! Finns sånna saker ens Tungan ute knäppt
    AnnaJ01 skrev 2012-01-20 14:36:37 följande:
    När min bror var liten så var han bjuden på kalas hos en kompis. Mamma hade väl antagligen glömt att köpa en present, för han vart ditskickad med en KOTTE till kompisen.
    Allvarligt? en kotte? Hur kom hon på det?......Förvånad
  • Fiaa

Teleskop- grillpinnen är bra, haha! Men då har vi intresse för friluftsliv också.. Förstår att det känns knas att få en om man inte har något intresse :) hehe!

• Sia
    Sia skrev 2012-01-20 21:18:26 följande:

Jag har i många år kämpat med rejäl övervikt, som mest bar jag på 45 kg för mycket. Därför äter jag inga sötsaker vilket alla accepterar, utom min svärmor. Så en jul fick jag godis i julklapp av henne. Har fortfarande lite svårt att förstå om hon menade att vara rolig, bara var elak eller helt enkelt inte förstår bättre.

Detta var alltså under den tiden jag vägde som mest, och kämpade som bäst.
  • Juni 2012

Jag och mitt ex fick en olämplig present för ett antal år sen. Jag fyllde år och mina föräldrar överraskade oss båda med en present som var båda dyr och fin... men totalt olämpligt.

Vad fick vi? En hotellövernattning och teater/show-biljetter.

Varför var det så fel? Det var ju en jättefin present?

Jo. De visste att vi hade otroligt ont om pengar (tror vi hade en gemensam inkomst på ...under 4000 kr/mån iaf) och ändå ger de oss en gåva som kräver att vi lägger en hel del egna slantar. Vi hade ju knappt råd att tanka bilen för att ta oss t.o.r Sthlm där allt skulle ske.
    Hotellet låg lååångt från de centrala delarna och krävde att vi åkte t-bana (ännu mer pengar...). Föreställningen var ganska tidigt på eftermiddagen och efteråt var väl tanken från mina föräldrars sida att vi skulle hinna gå ut och äta och ha lite mysigt. God tanke, men vi hade precis råd att åka tillbaka till hotellet med t-banan. Gick in på ica och handlade några bananer och nån yougurt så vi klarade oss i väntan på den otroligt smarriga frukostbuffén Glad

Hade de pratat med mitt ex innan hade han kunnat bromsa och sagt att tyvärr, vi kommer inte ha råd att ta oss dit. Ett presentkort på dag-spa, massage eller liknande på orten vi bor på hade varit otroligt mycket bättre. Dessutom låg denna övernattning självklart samma dag som mitt ex skulle ha varit på en hett efterlängtad utbildning som inte går mer än en gång om året-varannat år.

Så ge inte presenter som ger mottagaren ont i magen av ångest...hur ska vi ha råd att leva resten av månaden när vi måste lägga pengar på bensin och t-bana?
    Att mitt ex ansåg att alltsammans var mitt fel gjorde ju inte saker bättre. Ja, jo, jag är verkligen ansvarig för vad jag får i present. Inte. Tungan ute

Jag må låta otroligt otacksam och det kände jag mig också, men ångesten satt som en klump i magen...

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?