• Jane

Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?

Bara en rolig fråga: Vad är det konstigaste, tråkigaste, fulaste ni har fått i bröllopspresent?

Om ni inte har haft bröllop, så kan ni ju skriva om en present ni fått på födelsedagen, på julafton, alla hjärtans dag osv.

Skriv:

-Vad det är för present ni har fått som är tråkig, ful, konstig, grotesk osv. (Alltså en present ni inte tycker om)

-Vem ni fick presenten av

-Egen kommentar om presenten

- Lägg gärna in en bild på presenten om du har det

• Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?
  • TheD
    Fiaa skrev 2012-01-19 20:02:50 följande:
    Åh! Vet att den disskutionen nått sitt slut nu men inte slänger man väl en marimekko skål?! Du skulle ha gett den till mig! ;) har själv tre stycken, funkar utmärkt som en sockerskål t.ex. :) Min värsta present var när jag fyllde 14 och fick en dildo av mina tjejkompisar! Jag var då oskuld och blev riktigt besviken och ledsen.. Visst vi hade ganska rå humor men trodde väl aldrig att det skulle "gå så lång" ! Vet att jag tänkte "jaha, är det här det enda jag kommer få i mitt liv?" med tanke på att jag då aldrig hade haft någon pojkvän heller.. Nå jo jag gav tillbaka den till dom och sa att jag kan förlåta men jag glömmer aldrig!
    Hade jag känt dig för tre år sedan så ;)

Men usch vad hemskt att få en sån :( kan ju hoppas att du har fått bättre presenter sen du var 14 :D
  • MrsT2011

Jag och min kompis hade dille på att köpa presenter i leksaksaffärer till varandra när vi var i 20-årsåldern. Och som tråden heter, vad är det KONSTIGASTE du fått, ja det konstigaste var faktiskt min egen överlyckliga reaktion när jag fick följande:

En svart ficklampa med en grön plastgrej på som man fällde ut och tadaaaa, plötsligt hade man ett lasersvärd ur Star Wars! Jag blev verkligen JÄTTEGLAD! Har använt svärdet på åtskilliga maskerader, och nu vid 31 års ålder blir jag fortfarande glad när jag ser det. Solig

• Just Me

I julklapp förra året fick jag två st glaslyktor som man hänger i fönstret. Det var egentligen rätt fina, men inte aaaaaalls min stil och orange till färgen. Jag gillar inte orange.
    Men det "konstigaste"  med hela presenten var att de inte ens var inslagna, det låg i en plastpåse och givaren sade "Jamen till dej behöver man ju inte slå in, va?!" Sedan var prislapparna kvar (30kr styck på Dollar Store för den intresserade). 

Till historien hör att givaren ringde efter kanske en 4-5 dagar och sade "Ja jag tänkte på dem där lyktorna, har du hittat någon plats till dem?" När jag sade att "Nää..." fortsatte hon att "För jag tänkte att de skulle ju egentligen passa bättre hos mig än hos er, så jag tänkte att du kan ju ta med dem till oss nästa gång du kommer!"

Ja, vad säger man?!  

• ladysarah10

I julas fick jag ett paket av min pappa som bestod av en kartong fyllt med lite av varje, bl.a. chokladpengar, toapapper, graviditetstest, läppsyl, kattleksak... Ja lite av varje som sagt haha

• JesFre

Jag lyckades få min morbror och hans fru tro att jag var ca 9-10 år äldre än vad jag var (för varför skulle man annars ge en 9 åring 6 st glastallrikar med tryckta frukter på Tungan ute) Kan ju nämna att jag inte sparade dem. Kändes inte som något jag ville spara till jag blivigt stor nog att flytta hemifrån.

Min fästman han fick klockor av alla dess slag av sin mormor varje födelsedag och jul. Hon hade lite dille på klockor, det är det han skyller på. Jag är övertygad att han bara var dålig på att komma itid som liten Flört

• Fiaa

Just Me : haha! Va fräckt! Förstår dig om man blir lite paff! Haha, ändå ganska skrattretande ;P

• TheD
    MrsT2011 skrev 2012-01-19 20:17:53 följande:
    Jag och min kompis hade dille på att köpa presenter i leksaksaffärer till varandra när vi var i 20-årsåldern. Och som tråden heter, vad är det KONSTIGASTE du fått, ja det konstigaste var faktiskt min egen överlyckliga reaktion när jag fick följande:

En svart ficklampa med en grön plastgrej på som man fällde ut och tadaaaa, plötsligt hade man ett lasersvärd ur Star Wars! Jag blev verkligen JÄTTEGLAD! Har använt svärdet på åtskilliga maskerader, och nu vid 31 års ålder blir jag fortfarande glad när jag ser det. Solig
    vad kul!!!
  • Chicita
    Just Me skrev 2012-01-19 20:30:21 följande:
    I julklapp förra året fick jag två st glaslyktor som man hänger i fönstret. Det var egentligen rätt fina, men inte aaaaaalls min stil och orange till färgen. Jag gillar inte orange.
    Men det "konstigaste"  med hela presenten var att de inte ens var inslagna, det låg i en plastpåse och givaren sade "Jamen till dej behöver man ju inte slå in, va?!" Sedan var prislapparna kvar (30kr styck på Dollar Store för den intresserade). 

Till historien hör att givaren ringde efter kanske en 4-5 dagar och sade "Ja jag tänkte på dem där lyktorna, har du hittat någon plats till dem?" När jag sade att "Nää..." fortsatte hon att "För jag tänkte att de skulle ju egentligen passa bättre hos mig än hos er, så jag tänkte att du kan ju ta med dem till oss nästa gång du kommer!"

Ja, vad säger man?!  
    Tungan ute
    Nu fick jag mig ett gott skratt ... Vilken "kompis" *hehe*

Tja efter att ha arrangerat ett bröllop, fixat (och betalt för) deras bröllopsnatt i svit, betalt och arrangerat hela möhippan, satt upp hennes hår, sytt hennes brudklänning, dukat och fixat låga blomsterarrangemang (har inte fått tillbaka pengarna jag la ut för dom än heller kom jag precis på *S*), städat lokalen på kvällen och skjutsat dom till hotellet på natten - samt hämtat och skjutsat hem på morgonen sen dagen efter... Så skulle vi få en tackpresent...
    Åh vad kul Skrattande

Det är 6 år sen, och jag har inte sett den än {#emotions_dlg.djavulsk}
    Vi fick inte ens ett grattiskort när vi gifte oss... Så den där presenten kan jag glömma va?
    Men det är ju tanken som räknas FlörtTungan ute
    Så det är nog egentligen den konstigaste present jag fått. - Den jag inte fått alltså men bara lovats
  • Marylojs
    TheD skrev 2012-01-19 17:01:43 följande:

I bröllopspresent fick vi det vi villa he, en resa! Det konstigaste och det fulaste jag någonsin har fått är från

makens mor...en sån där jävla ful tantskål!!!!! Det var väl några jular sen... Hur ger man sånt till någon som man inte känner?? Och som dessutom är 22 år? Jag höll på att spy och mina föräldrar frågade när jag skulle slänga den haha för de glodde bara och jag såg hur deras hjärnor försökte få ihop skålem med mig. Om jag hade varit en person som t.ex. samlar på sånt så vore det ju en sak men jag är SÅÅÅ LÅÅÅNGT ifrån tantskålar man kan komma! Ni som gillar de där good for you...hm finns ju ett namn också. Marimekko skål är det väl..

SKITFUL!!!!

Vilket fruktansvärt omoget och otacksamt sätt att se på saken. 
  • MySweetShadow

Jag önskade mej ett par tofflor av min kära svärmor i julklapp. Ni vet, bara ett bar innetofflor o mysa runt i. Jag är så grymt frusen av mej... O hon är alltid en sån som frågar vad man önskar sej, o sen köper det = Inget hysh pysh....

O så kom julafton! O jag bara längtade efter att öppna de där paketet från henne, så jag kunde få sätta på mej mina nya, mysiga tofflor.... Döm min förvåning när jag öppnade paktetet o fick 3 par strumpor! Varav två par likadana, o några storlekar för stora Flört

Inget ont om min svärmor, hon är allt för go, men just där undrar jag hur hon tänkte...

Svar på tråden Presenter - Vad är det konstigaste ni har fått?