Imke1977 skrev 2012-03-10 18:13:48 följande:
Jag hittade en romantica klänning som jag provat i västerås i butik. Den kostade 9000 där!! Way to dyrt för mig. Så jag hittade samma klänning på nätet från england. Och det tog sin lilla tid som sagt... tur som du sa
Planeringen som är klar ser ut som så:
Tårta är beställd men är inte säker på smaken ännu. Men det lutar åt hallonmousse och grädde bara. Lite enkelt sådär. Och så vit marsepan med lila rosor på
Catering och meny är bokad och beställd från Gustavsbro. Där vet vi att dom har jättegod mat
Brudklänningen har kommit
Tärnklänningen är klar
Kostym till minsta sonen är klar (Den äldsta ska vi fixa till i helgen)
Näbbklänning till dotter klar
Buketten är beställd. Men jag velar fortfarande hur den ska se ut... :-/
Sminkös och frisörska är bokade och klara
M2b och bestman outfit är klara
Hotellnatt bokad och klar
Det mesta till dukningen är inhandlat och klar. utom dukar
Festhäftena har jag lejt bort
Lokal och kyrka klara sedan ett bra tag
Präst bokad och hör av sig imars för samtal
Vilken alkohol som ska inhandlas är klar. (handlas från tyskland)
Vigselringar är beställda och klara. Kan hämta dom när jag vill
Solister är bokade och sångerna bestämda
Toastmasters är utsedda
Servitriser är klara
Fotograf är bokad och klar
Bokat tid för att göra naglarna
Bokat tid för Tropical sun behandling. (gillar inte solarium)
Bokat barnvakt som tar hand om barnen under vigsel och middag. Och sedan tar med dom hem tills våra föräldrar kommer och tar över.
Prästen har ringt och tid med henne är bokad för att gå igenom allt.
Hindersprövningen är påskriven och ska bara läggas på posten
Kvar är en herrejösses massa pyssel med dukning, bordsplacering mm..... Lite praktiska saker som att skaffa hjälp till dukningen dagen innan. Skjuts till saker mm. Och sen sätta sig och försöka göra dagsplaneringen sen. Hur allt ska gå till.
Ni då?
Typ s
amma här; har bestämt utseende på tårta men inte innehållet ännu.
Sonen och dotterns näbbkläder klara. Tärnklänningen klar. Bröllopsklänning klar. M2b:s outfit klar. Cateringen+ mat klar. Toastmaster utsedd. Smink och hår bokat. (Har även bestämt frisyr). Ringarna är utvalda. Hotellnatten bokad och klar. Festlokal och kyrka klart. Präst klar. Dekorationer köpt. Solisten + 2 solosånger klart. Serveringspersonal bokade. Fotograf bokad, hon ska vara med hela dagen, fr 12.30 till sena kvällen. Hindersprövning klar. Dukning klart. Bordsplacering klar. Festhäfte så gott som klart. Skjuts från kyrka till festlokal bokad (limousine).....Ja, jag vet inte om jag glömt något.
Men mycket är klart iallafall