• Jäntan

Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?

Ska träffa frisören på fredag och har ingenaning om hur frisyren ska se ut.

Tänkte att jag kanske kunde få tips och inspiration av er som vet. Kanske är du redan gift och vill visa din frisyr, klänning och smycken eller så har du en bild av hur du vill att det ska se ut.

Min mor syr en 50-tals klänning i vitt till mig.

• Svar på tråden Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?
  • Lucky Heart

Så här såg jag ut i håret när vi gifte oss i juli förra året. Jag hade en klänning som var vadlång.

• Lucky Heart

Så här såg det ut från andra sidan (lyckades inte lägga in bägge bilderna i samma inlägg....)

• Jäntan

Jätte fint och med blommor i. Vackert!

Lucky Heart skrev 2012-01-20 10:05:41 följande:

Så här såg jag ut i håret när vi gifte oss i juli förra året. Jag hade en klänning som var vadlång.

• daniiel

Oj, håret var inget jag la ner så stor vikt kring. Varken att planera, utföra eller dokumentera haha

Min syster lockade det och satte upp det lite slarvigt. Stoppade dit lite löshår, ett diadem och en slöja. Blev super, jag kände mig fin och det kändes som jag. Jag hade inte varit bekväm i en perfekt tillagd frisyr :P

Slöjan syns inte så bra på bilden ovan, men såhär såg det ut bakifrån.

• Lucky Heart
    Jäntan skrev 2012-01-21 12:14:51 följande:
    Jätte fint och med blommor i. Vackert!

Tack! Kände mig verkligen fin =)

Nu har jag klippt av håret just nedanför öronen, rätt härligt

• impegno di nozze

Hoppsan, råkade skicka förra inlägget utan bild..
    Här är en bild på mitt hår och lite accessoarer. Det finns mer detaljer att se på min sida och i min blogg. Klänningen ser du även i min profilbild.
  • Mrs S 2012
    impegno di nozze skrev 2012-01-21 23:06:35 följande:

Hoppsan, råkade skicka förra inlägget utan bild..
    Här är en bild på mitt hår och lite accessoarer. Det finns mer detaljer att se på min sida och i min blogg. Klänningen ser du även i min profilbild.
    Denna har du visat förut va? Jag har nämligen sparat den i min "frisyrmapp"! Jättefin frisyr :)
    Letar efter någon liknande blomma!
  • knyttan
    Sara 120707 skrev 2012-01-17 19:32:14 följande:

etsy har en massa varianter: bridal headpiece/birdcage

Den här gillade ja : www.etsy.com/listing/64667726/birdcage-veil-w...

vill du bara ha ett enkelt så har diadema.se

Annars kan man köpa nättyg och göra själv.

Jag har beställt en liknande,
    den här: www.etsy.com/listing/56369857/audrey-birdcage-veil-raw-silk-flowers
    Köpte först en billigare, men sen blev jag inte helt nöjd med den, då jag tyckte att floret var för litet, så då tänkte jag att jag skulle gå "all-in" och beställa en större och mer välgjord.
    Men om det är någon som vill köpa en lite enklare /mindre birdcage billigt, så har jag alltså en till salu, den har fjäderdekorationer och pärlor i mitten och är fäst på en kam. Den är söt, men som sagt, jag bestämde mig för att jag ville ha en maffigare! Tungan ute PM:a mig i så fall vid intresse.
Svar på tråden Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?