• Jäntan

Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?

Ska träffa frisören på fredag och har ingenaning om hur frisyren ska se ut.

Tänkte att jag kanske kunde få tips och inspiration av er som vet. Kanske är du redan gift och vill visa din frisyr, klänning och smycken eller så har du en bild av hur du vill att det ska se ut.

Min mor syr en 50-tals klänning i vitt till mig.

• Svar på tråden Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?
  • blivandeBrud2012
    Sara 120707 skrev 2012-01-17 19:32:14 följande:

etsy har en massa varianter: bridal headpiece/birdcage

Den här gillade ja : www.etsy.com/listing/64667726/birdcage-veil-w...

vill du bara ha ett enkelt så har diadema.se

Annars kan man köpa nättyg och göra själv.

tack för tipset! tror jag först måste in och prova i någon butik för att se om det är min grej...och sen shoppa på nätet =)
  • Jane
    Sara 120707 skrev 2012-01-17 19:34:42 följande:

Guide till hur man gör:

madebymaryann.blogspot.com/2008/04/birdcage-v...

veils.myonlineweddinghelp.com/make_birdcage_v...

Tack Sara 120707! Jag har länge letat efter en fascinator med flor/ birdcage, men jag har inte hittat någon jag gillar. Jag vill t.ex. att "nätet" inte går ner över hela ansiktet, utan mer lite över ögonen bara. Sen vet jag inte om jag vill ha fjädrar, blommor eller pärlor på Glad Men sen så är det ju det att jag tycker dom som är fina är för dyra.

Så jag tror det blir att testa göra en själv, den blir kanske inte i det bästa skicket, men den blir iallafall så som man vill ha den.
    Tack för länkarna! Skrattande
  • Sara 120707

Jane:

Så lite så =)

Ja när man inte har en massa pengar så känns det lite vansinnigt att betala 500 kr för en liten bit nät, hur snyggt det än må vara.

• Mandelmassa

Snygga frisyrer, å jag som trodde jag bestämt mig!

Kanske en dum fråga, men om man har en birdcage eller liknande, behåller man den på under hela bröllopsmiddagen då?

• Sara 120707

Mandelmassa:

Naturligtvis kan man göra hur man vill(precis som slöja) men tänk bara på hur du isf fäster den i håret så att den går att ta ut utan att frisyren blir förstörd.

• Hanna05

Jag skulle vilja ha en frisyr med utsläppt hår, lockar och ett tajt diadem. Ngn som har en bild på det? :P 

• längtandebrud
    isen1981 skrev 2012-01-16 18:34:00 följande:
    Jag ska ha en ganska "slarvig" inbakad fläta med vita prästkragar inflätade i tänkte jag....
    åh har du nån bild på hur det kan se ut? lät väldigt intressant!
Svar på tråden Vad ska man ha för frisyr? Hur såg/ ska ni se ut?