• Saandraa

Göteborg's brudar 2012!

Då gör jag ett nytt försök!
    Skulle väldigt gärna vilja ha lite trevliga brudar att prata med. Har försökt starta två trådar i hopp om att hitta någon som man kan bolla ideér med och följas åt i planeringen av varandras bröllop! Jag och min fästman gifter oss den 24e November i år. Festen kommer hållas på Stora Holms Säteri. Hoppas det finns några härliga Göteborg's brudar här på bt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 19:28
    Saandraa: 24 November
    Linst: 21 Juli
    Bruden2012: 16 Juni
    AndroSid: 9 Juni
    Sommar2012bröllop: 14 Juli
    Fjärilen: 8 September
    Gbg2012: 2 Juni
    Lillis82: 11 Augusti
    Tweety: 14 Juli
    CJIGBG: 26 Maj
    Havspromenad: 26 Maj
    Monstertjejen: 16 Juni
    Lycka 2012: 7 Juli
    Kaffeälskaren: 7 Juli
    Vivahate: 31 Mars
    Operfekt: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-14 18:47
    VictoriaN: 25 Augusti
    AnnaGBG: 21 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-15 16:32
    Lillemia: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:04
    Amor in aeternum: 1 September

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-19 12:11
    LÄNK TILL GÖTEBORG'S BRUDAR 2012 BILDTRÅD!www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m4111483.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-05 18:05
    Styrka: 7 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-02-06 19:08
    Kiwi: ? Oktober
    LiveForever: 4 Augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-26 16:28
    FruSSE: 14 Juli
    Solstice: 14 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-27 10:54
    ceciliabjerling: 28 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-11 11:13
    Snuttitess: 4 Augusti

• Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!
  • Solstice

Har tagit en paus i grusgrävandet (mycket bra träning, dock oerhört tråååkigt)- är fullt upp in i det sista med att få saker och ting klart. Just nu gräver vi ur för stenläggning längs med framsidan av huset och jag börjar känna mig stressad för jag vet att det är viktigt att man gör underarbetet ordentligt och det tar tid men en förkyld blivande man och regn förstör för oss Tack o lov har vi underbara föräldrar som ställer upp i ur och skur för oss.

Annars känns det som vi har ganska bra koll på det mesta- allt pyssel är klart. Hade gjort klart festhäftena men hittade trots det två stavfel och sedan blev det ett par ändringar i gästlistan så gästpresentationerna och bordsplaceringen måste ändå göras om.

Har gjort en lista på allt som ska göras dagarna innan och på själva dagen för att det ska bli lättare för de som hjälper till så jag är än så länge ganska lugn (kommer säkerligen ändras till helgen när jag sätter mig och gör tårtdekorationerna).

• snuttitess
    Solstice skrev 2012-06-28 10:29:22 följande:
    Har tagit en paus i grusgrävandet (mycket bra träning, dock oerhört tråååkigt)- är fullt upp in i det sista med att få saker och ting klart. Just nu gräver vi ur för stenläggning längs med framsidan av huset och jag börjar känna mig stressad för jag vet att det är viktigt att man gör underarbetet ordentligt och det tar tid men en förkyld blivande man och regn förstör för oss Tack o lov har vi underbara föräldrar som ställer upp i ur och skur för oss.

Annars känns det som vi har ganska bra koll på det mesta- allt pyssel är klart. Hade gjort klart festhäftena men hittade trots det två stavfel och sedan blev det ett par ändringar i gästlistan så gästpresentationerna och bordsplaceringen måste ändå göras om.

Har gjort en lista på allt som ska göras dagarna innan och på själva dagen för att det ska bli lättare för de som hjälper till så jag är än så länge ganska lugn (kommer säkerligen ändras till helgen när jag sätter mig och gör tårtdekorationerna).
    Oj du har kommit en bit in :). Vad tråkigt att de regnar så mycket men hoppas solen kommer fram nu för er.

Har inte ens gjort bordsplaceringen eller festhäfte vet inte hur jag ska göra de suck.

Ska göra egna placeringskort hade jag tänkt :). 
  • EmilyMattias

Här hos oss är det full fart framåt! Det mesta börjar lösa sig vilket känns otroligt skönt=) Snart är det bara en månad kvar!!!

Det som vi har kvar att göra nu är:

Genomgång av lokal och porslin (2/7)
    Välja ut kläder till m2b (måndag eller tisdag)
    Hitta och beställa kläder till sonen (först när mannen bestämt sin outfit eftersom de ska matcha)
    Göra färdigt festhäftet
    Fixa dukar och servetter (blir antagligen att vi hyr)
    Beställa mat till förminglet (kusinen äger en italiensk krog så vi ska köpa därifrån)
    Boka vigselförrättare
    Fixa transport till gästerna
    Stolöverdrag (inte säkert att vi ska ha, det beror lite på stolarna i lokalen och budgeten)
    Fixa underkläder till mig (Har fått presentkort på Twilfit)

Det som är fixat just nu till 100%:

Klänning
    Kläder till dottern
    Ringarna
    Bokat lokal till festen samt vigselplats
    Fixat transport
    Bordsplaceringskort
    Tillbehör till photo booth
    Hår och smink
    Fotograf
    Videoinspelning
    Catering till middagen
    Förrätt (gör själv)
    Tårta (En av gästerna gör, grym amatör!)
    DJ
    Barnvakt
    Bordsdekorationer
    Mina skor
    Övriga smycken
    Solist/Gitarrist

Det som är bestämt men inte bokat till 100%:

Boka hotell till bröllopsnatten
    Naglar
    Blomdekorationer till borden (gör själva dagen innan bröllopet)

Sen har jag säkert glömt massor också=) Påminn mig gärna om ni ser nåt som saknas=)

Känns som att vi har massor kvar men det blir bara mindre och mindre rutor att kryssa för på listan=) 

• snuttitess

EmilyMattias men du har kommit e bra bit :).

Kan tipsa dig om en tjej som gör mina naglar hon är duktig om du inte redan har någon? :)

Låter gott med italiensk mingel mat :).
    När är stora dagen för er? 

• EmilyMattias
    snuttitess skrev 2012-06-29 09:10:32 följande:
    EmilyMattias men du har kommit e bra bit :).

Kan tipsa dig om en tjej som gör mina naglar hon är duktig om du inte redan har någon? :)

Låter gott med italiensk mingel mat :).
    När är stora dagen för er? 
    Ja vi är i full gång (eller för att vara lite mer ärlig så är JAG i full gång!) =)

Vi gifter oss 4/8 så det är bara en dryg månad kvar!

Bor du i Göteborg? Det gör ju jag

• EmilyMattias
    987654321 skrev 2012-06-29 15:08:23 följande:
    Vart ska ni fota er?
    Vi är inte helt säkra ännu. Antagligen blir det i närheten av Eriksberg eller Röda Sten där vårt hotell ligger, eller så blir det i den gamla delen av Kungälv eftersom det är där vi kommer vigas. Självklart kommer det även att tas en del bilder runt omkring fästningen där vigseln är!
  • EmilyMattias
    EmilyMattias skrev 2012-06-29 20:58:27 följande:
    Ja vi är i full gång (eller för att vara lite mer ärlig så är JAG i full gång!) =)

Vi gifter oss 4/8 så det är bara en dryg månad kvar!

Bor du i Göteborg? Det gör ju jag

Haha och nu såg jag vilken tråd det var som jag skrev i Tar jättegärna emot tips på nagelskulptörer!
  • 987654321

Emilymattias: Är det Novotel? I så fall kanske vi ses :) Vi viger oss på en båt, har middagen på Ruckmans och bröllopsnatten på Novotel :D

• EmilyMattias
    987654321 skrev 2012-06-29 21:07:01 följande:

Emilymattias: Är det Novotel? I så fall kanske vi ses :) Vi viger oss på en båt, har middagen på Ruckmans och bröllopsnatten på Novotel :D

Nope, Quality Hotel 11
    Eller ja man vet ju aldrig, vi har inte bokat ännu!

Har de nåt bra paketpris på Novotel?
    Vi får betala 2300 för "bröllopspaketet" då är det incheckning 13.00 på lördagen och utcheckning 16.00 på söndagen. Frukost på rummet samt mousserande vin, frukt och choklad på rummet! 
Svar på tråden Göteborg's brudar 2012!