• BeMine

Skellefteåbrudar 2012?

Finns det några fler att få lite tips/hjälp av? ;)

Jag gifter mig 23/6-12

• Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?
  • BeMine

Har ni börjat kika på ringar?

• daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-24 07:54:55 följande:
    Vi gifter oss i Augusti :))

haha okej, våra familjer sa också att vi skulle ta kuvertavgift ;) men vi måste ändå spara kanske 20.000 kr själva. men det ska nog gå bra :D

Hm, ja alltså alla hotell var ju uppbokade så vi fick boka en svit i Luleå isället :) Däremot har jag ju gått hotell och är utbildad inom det så har jobbat på Piteå Havsbad, och har varit och kikat på Stadshotellet. :)

Jag tycker ju att stadshotellet är jätte fint! :) Mysigt och god frukost !
    Men Havsbadet har ju också sin charm med allt vad som finns att göra där, dock väldigt dyrt!!!
    Det är en bra månad ;D haha Har ni mycket kvar att göra? :)

Ja, vi la ut ungefär den summan själva, så vi hade ju sparat ihop den tidigare :P Man kommer rätt långt med det ändå tycker jag :) Klart.. inte om man vill ha jättedyra ringar och bröllopsresa kanske.

Jaha, så ni åker vidare dit på kvällen? Vad mysigt :) Vi sov på samma hotell som vi hade middagen/festen på och jag tycker iofs att det var rätt skönt att bara behöva gå upp för en trappa och sedan stupa i säng :P

Ja, det är fint på havsbadet, men som du säger - rätt dyrt. Vet dock inte vad det kostar på Stadshotellet, men det ser himla mysigt ut :) Min mormor pratar ofta om det, då hon och min morfar förlovade sig där en gång i tiden (de skilde sig dock när min mamma var liten :P).
  • daniiel
    BeMine skrev 2011-11-24 21:16:58 följande:

vi kommer att gifta oss i landskyrkan, ha festen i en gård jag inte minns namnet på typ vid båtcafet!!

catering varmrätten ifrån nordanågården, för/efterrätt är det änsålänge tänkt vi ska fixa själva!

har fortfarande inte hittat klänning, känner mig stressad!

vi kommer INTE att ta kuvertavgift, utan står för allt själva.

fotograf har vi bokat, och bil är fixad, sen har vi inte hunnit nå mer!!!

Landskyrkan är ju så vacker, stor, men vacker :)

Ahaaa... ska ni vara i Nyhamnsgården mån tro? Där brukar det vara många bröllopsfester :)

Har du varit och prövat klänningar?
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-24 23:07:51 följande:
    Det är en bra månad ;D haha Har ni mycket kvar att göra? :)

Ja, vi la ut ungefär den summan själva, så vi hade ju sparat ihop den tidigare :P Man kommer rätt långt med det ändå tycker jag :) Klart.. inte om man vill ha jättedyra ringar och bröllopsresa kanske.

Jaha, så ni åker vidare dit på kvällen? Vad mysigt :) Vi sov på samma hotell som vi hade middagen/festen på och jag tycker iofs att det var rätt skönt att bara behöva gå upp för en trappa och sedan stupa i säng :P

Ja, det är fint på havsbadet, men som du säger - rätt dyrt. Vet dock inte vad det kostar på Stadshotellet, men det ser himla mysigt ut :) Min mormor pratar ofta om det, då hon och min morfar förlovade sig där en gång i tiden (de skilde sig dock när min mamma var liten :P).
    För att börja svara på den föregående frågan:
    Min ring har anlänt redan.

Nu ska vi se...

Augusti är en bra månad tyckte vi med! :D Brukar vara mest sol och varmt då men man vet ju aldrig ;) Kan ju regna också..

Min blivande kommer bara gravera in hans datum i hans nuvarande ring. Blir bara jag som får en ny, och den var inte särskilt dyr. Sen kommer vi inte åka på någon bröllopsresa ännu :)

ja, skönt att ha det i samma byggnad också :) Men mysigt att få åka iväg och bara släppa allt!

Ja, men testa :))) hihi.
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-24 23:14:55 följande:
    För att börja svara på den föregående frågan:
    Min ring har anlänt redan.

Nu ska vi se...

Augusti är en bra månad tyckte vi med! :D Brukar vara mest sol och varmt då men man vet ju aldrig ;) Kan ju regna också..

Min blivande kommer bara gravera in hans datum i hans nuvarande ring. Blir bara jag som får en ny, och den var inte särskilt dyr. Sen kommer vi inte åka på någon bröllopsresa ännu :)

ja, skönt att ha det i samma byggnad också :) Men mysigt att få åka iväg och bara släppa allt!

Ja, men testa :))) hihi.
    Jag håller tummarna för att ni ska få bra vänder :) Vi hade tur. Regnade och vart kallt hela veckan före och efter, men just på vår bröllopsdag sken solen och det var sommarvarmt :)

Vad har du köpt för ring? :)

Jamenvisst, skönt att få komma ifrån lite och bara vara ensamma. Riktigt få rå om varandra :) Vi hade dock långväga gäster som vi ville hinna träffa dagen efter, så vi tog snabbt beslutet att stanna i stan. Hade först funderat på Umeå.
  • daniiel

Just ja, på tal om inget alls egentligen.. Stiftsgården.

Är det någon här som varit där i Pehrkällaren och kapellet?
    Är så nyfiken på om det känns trångt och litet eller om det är mysigt eller.. ja.. ni fattar :P

• Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-25 00:37:42 följande:
    Jag håller tummarna för att ni ska få bra vänder :) Vi hade tur. Regnade och vart kallt hela veckan före och efter, men just på vår bröllopsdag sken solen och det var sommarvarmt :)

Vad har du köpt för ring? :)

Jamenvisst, skönt att få komma ifrån lite och bara vara ensamma. Riktigt få rå om varandra :) Vi hade dock långväga gäster som vi ville hinna träffa dagen efter, så vi tog snabbt beslutet att stanna i stan. Hade först funderat på Umeå.
    Jag har köpt en väldigt enkel ring. Men hittade ingen annan som passade med min nuvarande förlovningsring. Hade tänkt mig något helt annat i början, men är supernöjd! Det är en schalins ring, men minns inte vilket nummer. Den ser ut på ett ungefär så här, fast bara med 9 diamanter.

& min förlovninsring ser ut såhär ..

jag tror det blir jätte bra!

De skulle göravigselringen mer rundad så den skulle passa den andra :) Har inte hämtat ut den än, men den har kommit ;)
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-26 00:08:15 följande:
    Jag har köpt en väldigt enkel ring. Men hittade ingen annan som passade med min nuvarande förlovningsring. Hade tänkt mig något helt annat i början, men är supernöjd! Det är en schalins ring, men minns inte vilket nummer. Den ser ut på ett ungefär så här, fast bara med 9 diamanter.

& min förlovninsring ser ut såhär ..

jag tror det blir jätte bra!
    De skulle göravigselringen mer rundad så den skulle passa den andra :) Har inte hämtat ut den än, men den har kommit ;)
    Jag tycker det såg ut att vara en jättefin kombination, alldeles lagom med bling. Less is more ;)
  • BeMine

Jag håller med, en jättefin kombination!!

jag har suttit och kollat lite på ringar, men inte hunnit så långt att jag är nära att kunna bestämma mig!

• daniiel
    BeMine skrev 2011-11-24 21:16:58 följande:

vi kommer att gifta oss i landskyrkan

Kommer ni ha ingångs- och utgångsmusik på orgel i kyrkan? Vet du om det finns musikanläggning ifall man vill ha en skiva istället? :)
Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?