• BeMine

Skellefteåbrudar 2012?

Finns det några fler att få lite tips/hjälp av? ;)

Jag gifter mig 23/6-12

• Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?
  • Börmen
    daniiel skrev 2011-11-19 18:03:40 följande:
    Ja, det skulle ju verkligen vara en upplevelse att gifta sig utomhus i mängder av snö :D Okej, det låter jättemysigt :) Har ni klädkod täckbyxor och overall då? ;P Hehe nej, så länge det inte är full snöstorm eller helt fruktansvärt kallt, så gör det ju inget om det snöar. Kan nog bara bli ännu mer mysigt och romantiskt med lite snöfall :)

Jasså? När vi bokade det hade jag bara hört bra saker om det, så vi blev väldigt förvånade när det var så pass dålig service som det var. Nåja, våra gäster var då nöjda och glada :) Haha pga storleken på lokalen? De har ju flera olika lokaler va? Vi kikade då på 2-3st hos dom innan vi bokade Tonsalen.

Ja, jag vill att vi ska förnya dom om 5år och då kommer det bli ett midnatts vinterbröllop (inomhus) i samma kyrka, men middagen blir med enbart närmsta familjen i Pehrkällaren och efter det fest för vänner med bara snittar och dricka. Vigseln (förnyelsen av löftena) kommer då ske sist (om vi hittar en präst som är villig). Men men... det är än så länge bara drömmar. Jag har inte riktigt vågat dela med mig av dom till någon, då de lär tycka att jag är galen som vill göra om allt när vi nyss gjort det :P
    Typ! vi har skrivit att man ska klä sig varmt, man måste inte vara finklädd, och en har redan meddelat att hon tänkt köra skoteroverall=) Kommer att bli helt i vår smak! Sen finns det omklädningsrum i närheten så man kan ta med sig finkläder och bara svida om till festen.

Jag undrar om det inte är av dig jag hört att det var dåligt ändå... Menmen, även deras största lokal vr för trång för oss, så det gick bort direkt. Jag skulle också vilja förnya någon gång i framtiden. Fast det blir nog senare, när man har stora barn eller så...
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-22 13:42:06 följande:
    Hej :)

Jag måste bara få fråga, hur kommer det sig att ni gifter er i Piteå? :)
    Både jag & den blivande är därifrån :) Men vi bor här.
  • daniiel
    Börmen skrev 2011-11-22 13:54:35 följande:
    Typ! vi har skrivit att man ska klä sig varmt, man måste inte vara finklädd, och en har redan meddelat att hon tänkt köra skoteroverall=) Kommer att bli helt i vår smak! Sen finns det omklädningsrum i närheten så man kan ta med sig finkläder och bara svida om till festen.

Jag undrar om det inte är av dig jag hört att det var dåligt ändå... Menmen, även deras största lokal vr för trång för oss, så det gick bort direkt. Jag skulle också vilja förnya någon gång i framtiden. Fast det blir nog senare, när man har stora barn eller så...
    Haha så härligt :D När vi pratade om borgerligt bröllop, så funderade vi på stadsparken i vinterskrud och då hade klädkoden defintivt varit densamma :) Låter ju toppen också att de kan ta med sig och byta om senare :) Kanske inte är så kul att gå i skoteroverallen hela kvällen ;P

Jaha, ja, så kan det ju vara :P Ah okej, ja, har man många gäster så har man :P Vi hade bara 85 personer på gästlistan, så även om alla skulle komma, så rymdes vi :)

Jag tog upp det där med att förnya med maken nu i veckan och trots att vi pratat om det förut, så trodde jag att han skulle säga att jag var tokig. Döm till min förvåning när han var väldigt positivt inställd och tyckte det var en toppenbra idé :D
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-23 09:38:44 följande:
    Både jag & den blivande är därifrån :) Men vi bor här.
    Jaha, jamen då förstår jag :) Då är det ju inte så konstigt att ni väljer det :P
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-23 09:50:02 följande:
    Jaha, jamen då förstår jag :) Då är det ju inte så konstigt att ni väljer det :P
    Nej precis :))
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-23 22:09:43 följande:
    Nej precis :))
    Tur att det inte så långt mellan heller :) Jag förstår inte hur de som planerar bröllop från andra sidan sverige (eller ännu värre, världen) gör faktiskt :P
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-23 23:09:44 följande:
    Tur att det inte så långt mellan heller :) Jag förstår inte hur de som planerar bröllop från andra sidan sverige (eller ännu värre, världen) gör faktiskt :P
    haha, inte jag heller :P Vi har ju den mesta av släkten uppe i Piteå så blir som enklast så. Kan föräldrarna vara barnvakt så vi får rymma till hotellsviten sjävla ;)

Jag längtar!!! Känns inte så långt borta nu faktiskt.. Ska skicka ut våra inbjudningskort i Januari. När ska ni skicka era?

Hur mycket sparar ni varje månad? :)

Vi kommer ta en kuvertavgit, hur gör ni? :))
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-23 23:33:07 följande:
    haha, inte jag heller :P Vi har ju den mesta av släkten uppe i Piteå så blir som enklast så. Kan föräldrarna vara barnvakt så vi får rymma till hotellsviten sjävla ;)

Jag längtar!!! Känns inte så långt borta nu faktiskt.. Ska skicka ut våra inbjudningskort i Januari. När ska ni skicka era?

Hur mycket sparar ni varje månad? :)

Vi kommer ta en kuvertavgit, hur gör ni? :))
    Åh, så skönt :D Vi är redan gifta, sedan augusti i år och vi hade också barnvakt. Helt underbart att få sova ut, för man är rejält trött efter dagen :P Min make somnade i fåtöljen framför tvn ca 10min efter vi kommit in på hotellrummet :P

Men du.. då kanske du vet av något mysigt hotell i Piteå? Vi brukar åka ibland hela familjen och sova en helg på hotell i grannstäderna och är lite sugna på Piteå nästa gång :)

Vad spännande :) Kommer ihåg känslan, vi skickade ut våra i början av maj :P När är den stora dagen för er då? :)

Vi sparade inga pengar, utan vi hade alla pengar (var dock inte så mkt) när vi bokade kyrkan. Vi tog också kuvertavgift, våra familjer och vänner bestämde det åt oss :P haha
  • Hanna05
    daniiel skrev 2011-11-23 23:40:41 följande:
    Åh, så skönt :D Vi är redan gifta, sedan augusti i år och vi hade också barnvakt. Helt underbart att få sova ut, för man är rejält trött efter dagen :P Min make somnade i fåtöljen framför tvn ca 10min efter vi kommit in på hotellrummet :P

Men du.. då kanske du vet av något mysigt hotell i Piteå? Vi brukar åka ibland hela familjen och sova en helg på hotell i grannstäderna och är lite sugna på Piteå nästa gång :)

Vad spännande :) Kommer ihåg känslan, vi skickade ut våra i början av maj :P När är den stora dagen för er då? :)

Vi sparade inga pengar, utan vi hade alla pengar (var dock inte så mkt) när vi bokade kyrkan. Vi tog också kuvertavgift, våra familjer och vänner bestämde det åt oss :P haha
    Vi gifter oss i Augusti :))

haha okej, våra familjer sa också att vi skulle ta kuvertavgift ;) men vi måste ändå spara kanske 20.000 kr själva. men det ska nog gå bra :D

Hm, ja alltså alla hotell var ju uppbokade så vi fick boka en svit i Luleå isället :) Däremot har jag ju gått hotell och är utbildad inom det så har jobbat på Piteå Havsbad, och har varit och kikat på Stadshotellet. :)

Jag tycker ju att stadshotellet är jätte fint! :) Mysigt och god frukost !
    Men Havsbadet har ju också sin charm med allt vad som finns att göra där, dock väldigt dyrt!!!
  • BeMine

vi kommer att gifta oss i landskyrkan, ha festen i en gård jag inte minns namnet på typ vid båtcafet!!

catering varmrätten ifrån nordanågården, för/efterrätt är det änsålänge tänkt vi ska fixa själva!

har fortfarande inte hittat klänning, känner mig stressad!

vi kommer INTE att ta kuvertavgift, utan står för allt själva.

fotograf har vi bokat, och bil är fixad, sen har vi inte hunnit nå mer!!!

Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?