• BeMine

Skellefteåbrudar 2012?

Finns det några fler att få lite tips/hjälp av? ;)

Jag gifter mig 23/6-12

• Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?
  • daniiel

Hej :)

Jag ska inte gifta mig, utan är redan gift (sedan augusti i år). Vi gifte oss i Skellefteå. Ville bara säga att det är roligt att fler Skellefteåbrudar hittar hit :) Hoppas du ska lyckas locka fram några andra också :)

• Lucky Heart

Jag gifte mig också i somras i Bureå. Kan kanske tipsa om det är något du funderar över =)

• Börmen

Hej! Jag slka gifta mig i Munkviken 120204. Kul med fler från schtaan!

• daniiel
    Börmen skrev 2011-11-18 19:33:58 följande:
    Hej! Jag slka gifta mig i Munkviken 120204. Kul med fler från schtaan!
    Vad roligt :) Vart där ska ni gifta er? Har bara varit på lägergården där :P
  • Börmen
    daniiel skrev 2011-11-18 20:58:35 följande:
    Vad roligt :) Vart där ska ni gifta er? Har bara varit på lägergården där :P
    Vi tänkte faktiskt gifta oss på strandenSkrattande kan bli en kylig historia... Det finns ju ett mysigt kapell också, där tänkte vi servera glögg innan vigseln. Och det kan ju vara bra att ha det som alternativ om vädret visar sig övermäktigt.

Berätta mer om er vigsel! Nåt särskilt som var extra bra eller nåt du i tänker att du borde gjort annorlunda??
    Kul att en Skelleftetråd ligger på förstasidan så länge! Mer mer!
  • daniiel
    Börmen skrev 2011-11-18 22:28:58 följande:
    Vi tänkte faktiskt gifta oss på strandenSkrattande kan bli en kylig historia... Det finns ju ett mysigt kapell också, där tänkte vi servera glögg innan vigseln. Och det kan ju vara bra att ha det som alternativ om vädret visar sig övermäktigt.

Berätta mer om er vigsel! Nåt särskilt som var extra bra eller nåt du i tänker att du borde gjort annorlunda??
    Kul att en Skelleftetråd ligger på förstasidan så länge! Mer mer!
    Åh, stranden, låter ju verkligen supermysigt :D Jasså? Jag visste inte att det fanns ett kapell där, men det är ju skönt att det finns något som backup, vädret kan man ju tyvärr inte rå över :P Vackert med all snö som förhoppningsvis kommer finnas då :) Ska ni ha någon middag eller liknande efteråt?

Vi hade regn hela veckan innan och efter vårt bröllop, men just den dagen var det strålande sol :)

Vi gifte oss i augusti i år. Vi vigdes i Stadskyrkan och hade middag/fest på Aurum (rekommenderar inte). Hela dagen var helt underbar och jag var så glad, MEN, trots det ångrar jag lite i efterhand att vi hade så bråttom och inte väntade och faktiskt genomförde det bröllop vi först hade pratat om - ett vinterbröllop.
  • Hanna05

Hej,

Jag bor i skellefteå men gifter mig i Piteå nästa sommar! :)
    Hoppas jag kan vara med här ändå :P

• Börmen
    daniiel skrev 2011-11-18 23:08:58 följande:
    Åh, stranden, låter ju verkligen supermysigt :D Jasså? Jag visste inte att det fanns ett kapell där, men det är ju skönt att det finns något som backup, vädret kan man ju tyvärr inte rå över :P Vackert med all snö som förhoppningsvis kommer finnas då :) Ska ni ha någon middag eller liknande efteråt?

Vi hade regn hela veckan innan och efter vårt bröllop, men just den dagen var det strålande sol :)

Vi gifte oss i augusti i år. Vi vigdes i Stadskyrkan och hade middag/fest på Aurum (rekommenderar inte). Hela dagen var helt underbar och jag var så glad, MEN, trots det ångrar jag lite i efterhand att vi hade så bråttom och inte väntade och faktiskt genomförde det bröllop vi först hade pratat om - ett vinterbröllop.
    Jo, vi hoppas på djup vintersnö! Vi kommer att ha catering i en annan typ större festlokal, jag tror det kommer att bli jättebra!

Vilken tur med vädret! Jag hoppas ju på det också, fast det gör inget om det snöar, bara det är hyfsat vindstilla.

Nej, Aurum har jag hört andra tala illa om också. Men det var faktiskt lokalens storlek som gjorde att vi skippade det. Ni får väl förnya era löften om några år - på vintern! Det är ju lite extra pyssel med vinterbröllop, och lite extra väderberoende, i alla fall om man tänkt vara crazy och utomhus som viCool
  • daniiel
    Börmen skrev 2011-11-18 23:28:44 följande:
    Jo, vi hoppas på djup vintersnö! Vi kommer att ha catering i en annan typ större festlokal, jag tror det kommer att bli jättebra!

Vilken tur med vädret! Jag hoppas ju på det också, fast det gör inget om det snöar, bara det är hyfsat vindstilla.

Nej, Aurum har jag hört andra tala illa om också. Men det var faktiskt lokalens storlek som gjorde att vi skippade det. Ni får väl förnya era löften om några år - på vintern! Det är ju lite extra pyssel med vinterbröllop, och lite extra väderberoende, i alla fall om man tänkt vara crazy och utomhus som viCool
    Ja, det skulle ju verkligen vara en upplevelse att gifta sig utomhus i mängder av snö :D Okej, det låter jättemysigt :) Har ni klädkod täckbyxor och overall då? ;P Hehe nej, så länge det inte är full snöstorm eller helt fruktansvärt kallt, så gör det ju inget om det snöar. Kan nog bara bli ännu mer mysigt och romantiskt med lite snöfall :)

Jasså? När vi bokade det hade jag bara hört bra saker om det, så vi blev väldigt förvånade när det var så pass dålig service som det var. Nåja, våra gäster var då nöjda och glada :) Haha pga storleken på lokalen? De har ju flera olika lokaler va? Vi kikade då på 2-3st hos dom innan vi bokade Tonsalen.

Ja, jag vill att vi ska förnya dom om 5år och då kommer det bli ett midnatts vinterbröllop (inomhus) i samma kyrka, men middagen blir med enbart närmsta familjen i Pehrkällaren och efter det fest för vänner med bara snittar och dricka. Vigseln (förnyelsen av löftena) kommer då ske sist (om vi hittar en präst som är villig). Men men... det är än så länge bara drömmar. Jag har inte riktigt vågat dela med mig av dom till någon, då de lär tycka att jag är galen som vill göra om allt när vi nyss gjort det :P
  • daniiel
    Hanna05 skrev 2011-11-18 23:18:36 följande:
    Hej,

Jag bor i skellefteå men gifter mig i Piteå nästa sommar! :)
    Hoppas jag kan vara med här ändå :P
    Hej :)

Jag måste bara få fråga, hur kommer det sig att ni gifter er i Piteå? :)
Svar på tråden Skellefteåbrudar 2012?