• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Mallisbröllop2012

Sanna87: Oj, vad tråkigt att du inte har en så positiv upplevelse av präst o vigselakt :( :( Men låter som resten ändå blev lyckad, så som ni ville ha det?!

Kan bara säga att jag inte alls har samma upplevelse av prästen, vi gick först o valde ut en plats tillsammans, han var hur trevlig som helst, samtalet flöt oxå på bra, han frågade oxå om hur vi träffats, detta tog han sen upp i sitt vigseltal under vigselakten. Men inget prat om andra.... hmmm. o efteråt stannade han en liten stund o vi tog några bilder ihop med honom innan han gick.

vet inte om det berodde på att det visade sig att min mamma visste vem hans syster var, o denna syster hade nämt sin bror o att han var präst.... visserligen var detta för 10-15år sen, men ändå... :)

Åh, hoppas verkligen att ni får bilderna snart, fotot här är ju fantastiskt fint på er båda!!! så kanske denna händelse inte blir så stor, utan att själva vigseln o det fatkum att ni nu är GIFTA får vara det stora som ni får minnas o vara i :)

Varmaste gratulationer till er båda iaf!!! :) Kram!

• Guanaca

Åh vad fina ni är! Blir alldeles tårögd! Grattis! Skriver mer imorron när jag sitter vid en dator!

• Mel T

Jag tror inte att vi hade samma präst Mallisbröllop som Sanna hade. Vår präst vikarierade en månad på mallis när ordinarie präst var i sverige på semester. Vår präst arbetade vanligtvis med studenter. Tyckte att han var helt ok. Läste bra texter.

Vi har fortfarande inte fått våra redigerade foto. Dåligt tycker jag. Skrev till Johanna förra veckan och han sa att vi skulle få dem till helgen (förra helgen) men vi har fortfarande inte fått något. Trist..

Fina bilder Sanna. Fin du var!

• Sanna87

Tack så mkt MelT.

Ni som haft Johanna, får man behålla dem lågupplösta fotona? Och om man får det, är det så att det går att framkalla dem bilderna med, bara vanliga såna där fotoalbumsbilder typ eller är dem jättedåliga dem bilderna.

Tråkigt att hon verkar ta så lång tid på sig med bilderna. Till mig sa hon att hon hade jättemkt att göra nu, nästan som mest under hela sommaren, så vi kunde räkna med minst 2 veckor innan vi får dem lågupplösta.
    Hoppas ni får dem snart MelT.

• Mel T

Sanna, man fick bilderna på kontaktkartor. Många små bilder i en stor bild. Så fick man zooma in med datorn för att kunna se bättre. Vi zooma in på vår tv så såg vi bilderna ännu bättre. Hon sa två veckor till oss också. Tror vi fick kontaktkartorna efter 3 veckor. Sen var vi långsamma med att välja ut bilder. Johanna har dock haft snart en månad på sig att redigera våra val. Blir irriterad när hon säger att man ska få dem och sen får man dem inte. Då är det ju bättre hon ger längre tidsfrist till sig själv och sina kunder.

• Sanna87

MelT - oj, det låter ju lite väl med 1 månad. Jag håller verkligen med dig där, det är ju bättre hon säger längre tid till sina kunder och att dem isåfall får bilderna innan dem räknat med det, eller så får hon ju helt enkelt ta på sig mindre jobb...
    Då får vi se när vi får våra bilder då. Kanske ska räkna med 3-4 veckor då istället för 2.
    Hon hade verkligen höjt sina priser nu. När vi skulle betala gav hon mig en mindre chock, vi hade fått pris på 350 inkl resetillägg, nu hade hon höjt till 420 istället. Men vi fick ju för 350 eftersom hon gett oss det priset ju.

• Sanna87

Här var det stiltje i tråden... Det märksa tt många utav oss är gifta nu...
    Precis det här vi befarade guanaca, att tråden skulle dö ut, hihi...

Nu börjar mina tankar och funderingar kring bröllopet lägga sig lite och nu är jag faktiskt jättenöjd med hela dagen, det regnade ju faktiskt inte och det var ju inte alls kallt. Det kanske inte är meningen att man ska minnas den där vigselakten, för man hr liksom tankarna på andra platser, haha... huvudsaken är väl att man svarar rätt på frågan? hahaha... näe, fy vilken gnällfru man är...

Jag tittar lite xtra på min ring varje dag och tänker tillbaka på våran fina dag

Snart Guanaca är det eran tur... SoligSolig

Måste ju gratulera Ninjis ser jag nu i trådstarten. Längesen vi märkte av henne här i tråden. Grattis grattis!!

Lufthamn, när är det ni ska gifta er??

• Annelie643

Vi har varit i stugan uppe i Åre några dar, därför inget inlägg från mig.. 

Ojojoj va fina ni är Sanna! ser toppen ut på platsen också, jag längtar så jag håller på och spricker!! Glad

Två veckor kvar tills vi åker. så kul!! beställde du blommor från kyrkan Sanna eller från blomsteraffären? 

• Guanaca

Då åker ni dit precis när vi åkt hem Annelie!

Jag börjar bli nervös över packningen och förberedelserna. Känns som om vi glömt något jätteviktigt!
    Funderar på att maila kyrkan bara för att bekräfta tiden etc, gjorde ni andra det?

Tog ni med kaffe förresten Sanna? Jag tänkte att om vi mutar prästen med flera paket kaffe så kanske han blir snäll Vad skönt att du börjar se det positiva med er dag nu Ceremonin är ju egentligen bara en liten del

Igår var vi och shoppade Tungan ute Köpte bla bekväma sandaler, och sköna byxor att ha på flyget. Klädpåsen från IKEA, och också en ny neccessär därifrån (måste ju få plats med allt mitt nya smink he he!). Sen skulle vi ju inte ha köpt några "bröllopspresenter" till varandra men sambon behöver verkligen en ny klocka och hittade en jättesnygg Guess till halva priset så jag köpte den till honom. Sen köpte han örhängen och ett armband till mig, så de ska jag ha på ceremonin

Klänningen är provad och sitter mycket bättre! Puh, vilken lättnad! MEN den ser ganska genomskinlig ut. I det ganska så dåliga ljuset inomhus igår morse så syntes trosorna och min tatuering på höften igenom tyget. Så i strålande dagsljus mitt på dan på Mallorca kanske man ser rakt igenom!! Undrar om det funkar med underkjol (klänningen i sig har ändå tre lager "kjolar" men tunt chiffongtyg), eller ska jag köpa några supersexiga hudfärgade "mormorsmamelucker"???! Hjälp, tips tack!

Provade lite snabbt att fixa mitt hår igår med, gick inget vidare Får väl se om jag kanske panikbokar en frisör där nere! Testade för första gången med de hårspännena jag tänkte ha, de var ganska otympliga och eftersom de har "strassstenar" på sig syns de mycket tydligare än vanliga hårnålar. Nu såg man så tydligt att de satt snett och vint  Ska försöka ladda upp en bild. Vet heller inte hur jag ska göra, om jag ska tvätta håret samma morgon och sen styla det direkt. Tycker det är lättare då, medans min frisör alltid tjatar om att det är svårare att styla nytvättat hår. Igår hade jag inte tvättat det, utan dagen innan och ingenting funkade. Då har det gått bättre när jag stylar det direkt efter tvätten.

• Guanaca
    Guanaca skrev 2012-09-10 07:54:45 följande:
    Tog ni med kaffe förresten Sanna? Jag tänkte att om vi mutar prästen med flera paket kaffe så kanske han blir snäll Vad skönt att du börjar se det positiva med er dag nu Ceremonin är ju egentligen bara en liten del
    Hoppsan! Jag skrev visst inte klart meningen! Menade att säga att ceremonin är ju egentligen bara en liten del av äktenskapet som man lever i hela livet! Och det viktigaste är att vårda kärleken etc. Men det är ju väldigt lätt att man byger upp höga förväntningar inför bröllopsdagen. Kul att du är nöjd med ringen också
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia