• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

Min frisör är även min bästis... Så jag har väl lite tur där ;) ja den följer med till Mallis :) Min blivande får nog snällt bara kliva upp i vagnen, ska ha ha mig till fru så bäst för han att åka dit med häst ;) hehe... (får väl se hur det går med det...)

• Guanaca
    Annelie643 skrev 2012-08-27 22:02:47 följande:
    Min frisör är även min bästis... Så jag har väl lite tur där ;) ja den följer med till Mallis :) Min blivande får nog snällt bara kliva upp i vagnen, ska ha ha mig till fru så bäst för han att åka dit med häst ;) hehe... (får väl se hur det går med det...)
    Vilken tur du har med frisören he he

Ja mannen får väl allt ta och offra sig lite för att få sin fru
  • lufthamn
    Guanaca:  Vår fotograf verkar inte vara så petig med tiden (kanske ett tecken på att han får hyfsat betalt ) men han kommer vara med ett tag innan vigseln, jag vill ha bilder från när jag gör mig klar, sminkningen och så. Så är han med vid vigseln så klart, tar familjebilder och bilder på oss efteråt och evetuellt lite mingelbilder. Plus att vi ska ses dagen innan och prata upplägg.

Bra idé att få en förhandsvisning! Då ser man ju att han i alla fall "har haft film i kameran" och att det är hyfsat. Då skulle det kännas betydligt bättre att betala och vänta en vecka eller två.

Så skönt att ha en bästis som är frisör! Då vet man ju att det blir bra och har dessutom lite extra kul när man gör sig i ordning!
  • Guanaca

Och nu är ni där Sanna! hoppas det är varmt och skönt hihi. Stort lycka till inför imorgon eftermiddag

• Annelie643

I dag är Sannas stora dag! Hoppas den blir toppen.. Glad

En nackdel med att min bästis är frisör är att jag kan ju aldrig byta... Skulle jag börja bli missnöjd med hennes jobb är det svårt att dra sig ur och anlita en annan frisör Tungan ute

Nu har jag fått min klänning lite utsydd eftersom den va sååååå tajt. Min faster är sömerska och ordnade de på ett kick! så nu kan jag andas i den!! så skönt Glad

Annars tror jag vi har allt under kontroll,, ringar hämtade och sitter perfekt, klänning klar, skor har jag om jag inte hittar några snygga flipp flopps, mannes kläder klart ( imponerande)!!  hinderprövning, vigselblankett, Vad har vi glömt?? 

• lufthamn

Annelie: Attsingens vad du har många "nyttiga" bekanta! Så skulle man haft det Tror inte att du glömt något! Det viktiga är på plats i alla fall!

Håller tummarna för Sanna!

Imorgon ska fixa BH, till sömmerskan och få klänningen insydd samt beställa ringar. Ser fram emot att komma ytterligare ett steg på vägen!

• Guanaca

Stort grattis Sanna+make! Nu är ni gifta hurra hurra!

• Guanaca

Åh vad bra att ha så nyttiga vänner o släktingar! Jag hade en släkting som till och med sytt klänningar åt hovet på 50-60-talen, om hon hade varit yngre och därför varit i livet nu hade jag velat att hon hade sytt min bröllopsklänning! Snyft nu blev jag senrimental! Har iallafall lämnat in min klänning som också satt alldeles för tajt. 300 skulle de ha för det och den blir klar om en vecka. Om det ser hemskt ut/inte passar så måste jag panikleta klänning på en vecka!!! Nervös...

• Annelie643

Men 300 kr va inte så farligt. Hoppas verkligen den blir bra! Viktigt att trivas i den, och för min del kunna andas i den ;) I dag är det exakt en månad kvar tills de är vår stora dag!!' jag sitter och kollar vädret varje dag, jag hoppas verkligen värmen håller i sig lite.. Sist jag va där i slutet av september kunde de jämföras med en bra svensk sommar.. De är fullt okej tycker jag :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia