• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Sanna87
    Guanaca skrev 2012-09-10 15:29:38 följande:
    Jag tror jag måste betala övervikt på flyget då om jag ska få med tillräckligt mycket kaffe för att få prästen på glatt humör! Förvånad
    Att han inte ens blev glad över två paket, hmmmpffff!
    Haha, ja, hmm, vi kanske köpte fel sort på kaffet, kan det varit därför tro?? Vi köpte gevalia, vi kanske skulle köpt två olika, Tungan ute

MelT - jag kommer inte ihåg vad butiken hette riktigt, men jag vill minnas att det inte stod caty flor, någonting med flower hette det. Hehe, butiken låg precis bredvid ett apotek.
    Usch, så tråkigt att hon ska ta så lång tid på sig med bilderna, så himla dåligt tycker jag. Hoppas verkligen att ni får era bilder snart. Intalar mig mer och mer att vi kommer få vänta lääänge på våra bilder.
    Min svärmor filmade också, nu har jag inte tittat sedan vi kom hem, det tråkiga var att det blåste så hiskeligt när vi var där, så det brusar ju bra igenom hela filmen, man hör inte vad vi säger ändå typ. Tråkigt men vad gör man, vår kamera var ju bara en sådan där liten videokamera typ.

Annelie - jag fick ge 15euro för min bukett. Jag hade ju en väldigt liten bukett egentligen så det var väl rimligt ändå kan jag tycka.
    I receptionen på vårt hotell låg en infopärm och där hade dem information och bilder med ca.priser på flera olika buketter från butiken caty flor. Dock letade vi aldrig efter den butiken eftersom vi hittade den här så himla nära vårt hotell. Men hinne ni så kolla på ert hotell om ni hittar några infopärmar, dem kanske också har info.
    Så spännande att det snart är er tur. Ni har ju verkligen allt härligt framför er
  • Guanaca

Tack för tipset Sanna, nu ska jag köpa flera olika sorters kaffe! Fast vem vet, han kanske fått smak för det spanska kaffet och inte alls vill ha svenskt? Kanske ska kila in på Mercadona och köpa lite där också! Ska ändå dit och köpa koffeinfri espresso, så himla god! Hittar ingen koffeinfri nånstans i Sverige

Nu börjar jag snart räkna ner timmarna som är kvar på jobbet, och tills planet lyfter ihhhhh. Har tid bokad på nagelsalongen på fredag, kommer vara svårt att välja färg he he! Vill ha mörkrosa naglar, men de hade flera olika nyanser som var snygga såg jag när jag var där o bokade tiden.
    Ska försöka kolla lite snabbt efter underkläder idag, men känner inte för att ha en "kroppsstrumpa", kommer inte klara värmen om det är varmt och soligt. Eftersom vi gifter oss tidig eftermiddag så lär det vara riktigt stekhett om det är en varm dag. Om jag inte hittar nåt idag kanske jag får ta med mig klänningen på fredag och prova underkläder efter att jag fixat naglarna. Min klänning är ju ganska liten så den går bra att ta med sig i en påse Om man inte får byta så är det kanske bäst att testa med klänningen på redan i butiken...

Stress stress! Vad har jag glömt??

• Annelie643

Hahaha jaha! Är det till Mallis vi ska :) haha jag trodde du menade Åre. Tack för tipset Sanna ang bukett. Jag har ju flera dagar på mig hitta något. Så det ska nog hinnas med :) Jag börjar faktiskt få lite smått panik. Är ju snart dax! Kanske på tiden att gå igenom listan.. Hmm... Jag har inte ens nån lista!! Jösses.. :P

• Sanna87
    Guanaca - fast egentligen så ska ju inte kaffet gå till prästen utan till svenskar som besöker kyrkan, och att dem då kan få en möjlighet att dricka svenskt kaffe.Tungan ute Så prästen ska väl va glad för vilken sort han än får, hahaha.

Skönt att kunna börja räkna ner nu, inte länge kvar nu Glad Tänk att turen kommit till er nu, så roligt.
    Du har  ju klart lite fördel där med att du lätt tar med dig känningen i en påse, lättare att prova med i butik kanske då man vet själv också innan man går därifrån om det passar eller inte. annars är det ju bara att gå vidare, hihi.
    Förstår dig med kroppsstrumpa, känns kanske inte jätteroligt att dra på sig i 30-gradig värme. Hoppas du hittar nått annat som blir lika bra.
    Huvudsaken är att du har med dig vigselpapper, biljetter, pass och pengar. Då klarar ni ju er ändå
  • Annelie643

Guanaca: jag tänker som dig, tar med mig klänningen till butik för att testa med underkläder under.. eller för min del något som shapar till magen.. Tungan ute

nu är jag på jakt efter något för barnen att ha över sina klänningar, dom har en bolero, frågan är om det räcker hela kvällen? jag funderar på en poncho över.. vad tror ni? 

vad ska jag ha för smycken...?! usch va många frågor och saker som ej är lösta Rynkar på näsan

• Annelie643

sanna: vart beställde du ditt armband? hinner jag få det om och beställer nu? 

• Sanna87

Här beställde jag mitt armband, www.loveandbeproud.se/sv/brollop/armband/
    väldigt bra priser tycker jagoch mkt fint. Jag köpte det som heter tärna.

Kommer inte ihåg hur lång tid det tog innan  jag fick mitt armband, jag beställde under tiden dem hade semesterstängt, så jag tänkte inte riktigt på tiden. Men från det att dem gjort armbandet och skickat det tog det inte många dagar.

• Annelie643

Tack sanna. ska genast kolla där.. Glad

• Annelie643

Beställt & klart!! nu är det bara hoppas på att jag hinner få det Glad

• Sanna87
    Annelie - nyfiken i en strut, vad beställde du för fint?? Flört
Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia