Någon som tar Cerazette?
Tanken är att jag ska börja äta det idag, pga mina svåra PMS-besvär.
Någon som tar/har tagit det och kan ge några synpunkter?
Både positiva och negativa mottages tacksamt.
Tanken är att jag ska börja äta det idag, pga mina svåra PMS-besvär.
Någon som tar/har tagit det och kan ge några synpunkter?
Både positiva och negativa mottages tacksamt.
Jag har tagit dem i 2 omgangar, forsta gangen fick jag sluta pga humorsvangningar och nedstamdhet. Var mycket yngre da, sa gjorde ett nytt forsok flera ar senare, men slutade igen pga okad acne plus att jag tappade har! (inte allt forstas, men drog ur en mkt storre mangd hartussar nar jag borstade haret, vilket var otrevligt!)
Personligen kom jag till en punkt dar jag tyckte det var lite obehagligt att inse hur mycket dessa sma hormoner man stoppar i sig faktiskt paverkar en. Praktiskt ar det med p-piller, javisst, men ater inga alls numera.
Jag frågade inte ens när jag var hos läkaren, men, vad kostar dom?
Nej, det var för att ha som preventivmedel. Jag har fått prova flera olika både p-piller och mini-piller och när jag inte ens tålde Cerazette gav de upp att försöka med hormoner. Jag har haft depressioner till och från under stora delar av livet och ätit SSRI-preparat också.
Varför vill du inte ta antideppressiva? Är det pga biverkningarna? Dessa försvinner i regel efter 4-5 veckor ungefär. Som med allt annat gäller det att hitta ett preparat som fungerar för en själv och nu för tiden så finns det flera olika med olika biverkningar inom det här området också. Någon särskild biverkning du är rädd för?
Nej, det var för att ha som preventivmedel. Jag har fått prova flera olika både p-piller och mini-piller och när jag inte ens tålde Cerazette gav de upp att försöka med hormoner. Jag har haft depressioner till och från under stora delar av livet och ätit SSRI-preparat också.
Varför vill du inte ta antideppressiva? Är det pga biverkningarna? Dessa försvinner i regel efter 4-5 veckor ungefär. Som med allt annat gäller det att hitta ett preparat som fungerar för en själv och nu för tiden så finns det flera olika med olika biverkningar inom det här området också. Någon särskild biverkning du är rädd för?
Hej,
Jag har ätit det i ca 3-4 år och är jättenöjd. Har ett par lingonveckor om året, thats it! Hur bekvämt som helst. Ville inte ha för mycket underliga ämnen i kroppen , så tänkte ha p-ring men cerazette passar mig jättebra.
Jag tycker tvärtom än ovanstående kommentar - ta in antidepressiva i onödan. Det är PMS-besvär, inte depression vad jag förstår av ditt inlägg.
Hur somhelst, jag hoppas du kommer fram till något som passar dig!