Godis skrev 2011-10-30 17:45:45 följande:
Övning, övning, övning!!!
Sen måste du grunda håret för att det ska hålla. En läggningsvätska lr mousse brukar fungera. Viktigt att du låter värmespolarna vara kvar tills dom kallnat helt.
Jag var hos frisören och köpte en svindyr spray och där sa dom att jag skulle spraya håret innan det rullades på och det har jag gjort. Jag frågade om mousse men dem sa spray. Vart köper man läggningsvätska? Hur fungerar det? Jag hade värmespolarna i en och en haltvtimme och fönade på dem också.
Ett av problemen är väl att jag har så långt hår så det blir för tungt. Kanske ska ge det en chans till och kanske ha hälften så mycket hår i spolarna? Men då behöver jag ju fler värmespolar...
Dolly P skrev 2011-10-30 17:47:11 följande:
Har ni ingen frisörskola lr liknande i närheten? Hon som ska göra både smink och hår på mig går på en make up skola här. Får smink och hår plus smink på mina två tärnor för 1000kr
Jag har varit i kontakt med frisörskolor men dem gör inget i januari, det var tydligen för tidigt för eleverna.
baby freeze skrev 2011-10-30 17:52:58 följande:
Det är ju faktiskt bara du som kan avgöra hur viktig frisyren är, och om det är värt pengarna. Du kan alltid försöka sälja värmerullarna och locktången och få tillbaka några hundra om de nu inte funkar på ditt hår ändå?
Om frisyren var viktig för mig, så hade jag betalat vad det kostar, och försökt spara på något annat mindre viktigt.
Frisyren är viktig eftersom jag alltid velat ha lockogt hår. Felet är ju att jag provfixade det så sent.
Bara två månader kvar till den stora dagen och vi har redan gjort av med mer än vi tänkt...
Blä, just nu känns allt bara så jävla trist!
Ida R skrev 2011-10-30 17:56:06 följande:
Din stackare! Alltid lurigt med massa nya hår redskap man blir tyvärr ofta besviken! Har också spikrakt hår så lockar brukar bli ett enda trassel för mig med! Ska göra mitt hår hos frisör men får väldigt bra pris då jag klippt mig där sedan min första hårklippning

ja ja... Nu til mitt tips

vet du hur en hår dounut ser ut? De skapar både volym och en enkel och billig hår uppsättning samt att den håller verkligen! För att piffa till kan man sätta den på sidan och fästa blomma eller litet hårsmycke. Nästa tips är en rak dounut som man lägger i nacken...lite krångligare att få snyggt men absolut inte svårt. Har köpt mina i london och där är de jättebilliga men tror inte de kostar så mycket här! Har sett en utav dem på ullared! Om man vill ha lite lockar plocka fram några slingor runt ansiktet och locka

Hmm... tror jag sett en sån. Men jag vill inte ha någon sådan frisyr. Jag vill ha utsläppt lockigt hår :)
Tack för ert stöd allihopa!