• daniiel

Torrshampo, tips?

Hallå hallå :)

Jag har lite funderingar kring detta med torrshampo. Själv har jag aldrig prövat det, men tänkte ge den en chans. Har dock hört lite saker och tänkte att det är lika bra att fråga upp om detta innan, så jag inte köper och blir jääättebesviken :P

Finns det något som passar bättre för brunetter? Jag har mörkbrunt hår och jag har hört att vissa kan bli som.. nästan lite mjälliga i hårbotten då och det ser ju inte så kul ut.

Vilket ska man välja om man vill ha ett som luktar gott? Eller åtminstone inte dåligt. Har nämligen också hört att det finns många som luktar direkt illa och/eller herrparfym.

Jag vill främst ha tips på såna som man kan hitta i butiker över hela landet och inte enbart i någon specifik butik i tex Stockholm eller som endast kan köpas från tex England via webshop.

• Svar på tråden Torrshampo, tips?
  • förlovadflicka

Jag tycker lee staffords luktar hemskt, värst stinkande produkten jag provat enligt mig själv (och har provat många...) men det är ju smaksak :)

• Krissem

Jag kör oxå Batiste för blondiner, och det är fantastiskt bra.

Det innehåller färg som hjälper till att täcka ful utväxt osv. Det ser lite läskigt ut i färgen precis när man sprayar ut det, för blont hår det ser helt gult ut. Men när man rufsat runt det och borstat blir det skitsnyggt, ser bättre ut än ifall jag skulle stått och fönat och fixat i en timma. Ibland har jag det i rent hår när jag vill bli lite extra fin i håret, men eftersom jag inte är helt säker på hur (o)nyttigt det är, så undviker jag det för det mesta.

Den med färg i finns även för mellanbrunt och mörkbrunt hår, men dem har jag av naturliga skäl inte testat... Finns även en helt normal, ofärgad variant. Luktar helt okej oxå, men jag skulle inte våga testa deras "tropical" :-

• daniiel
    förlovadflicka skrev 2011-10-28 14:49:37 följande:
    Jag tycker lee staffords luktar hemskt, värst stinkande produkten jag provat enligt mig själv (och har provat många...) men det är ju smaksak :)
    Ja, jag har också hört samma sak, men jag har aldrig luktat på den själv så :P
  • daniiel
    Krissem skrev 2011-10-28 16:34:23 följande:
    Jag kör oxå Batiste för blondiner, och det är fantastiskt bra.

Det innehåller färg som hjälper till att täcka ful utväxt osv. Det ser lite läskigt ut i färgen precis när man sprayar ut det, för blont hår det ser helt gult ut. Men när man rufsat runt det och borstat blir det skitsnyggt, ser bättre ut än ifall jag skulle stått och fönat och fixat i en timma. Ibland har jag det i rent hår när jag vill bli lite extra fin i håret, men eftersom jag inte är helt säker på hur (o)nyttigt det är, så undviker jag det för det mesta.

Den med färg i finns även för mellanbrunt och mörkbrunt hår, men dem har jag av naturliga skäl inte testat... Finns även en helt normal, ofärgad variant. Luktar helt okej oxå, men jag skulle inte våga testa deras "tropical" :-
    Ahaa okej, på det viset :) Vart kan man hitta den då?
  • knyttan
    daniiel skrev 2011-10-28 13:29:24 följande:
    Okej, vart kan man hitta det då?
    Lillskoj skrev 2011-10-28 12:03:43 följande:
    Lee Stafford har torrshampoo för brunetter. Det är bra och luktar gott. Kan även rekomendera deras värmeskyddande spray. Brukar spruta i några sprut ibland bara för attd et luktar så gott/ fräscht
    Jag har också använt Lee Stafford, tycker det är helt ok, luktar ganska mycet precis närman sprayar på det, men sen tycker jag det inte är så farligt. Men som sagt det är väl hur känslig man är. Det kan du köpa på Kicks och Åhlens.
    Nu använder jag Sashajuans volumepowder, det går att använda både som stylingprodukt och torrshampoo. Luktar inte så jättegott, men det försvinner fort. Det kan man också köpa på Åhlens eller på endel apotek. Björn Axen har en liknande produkt som jag har hört ska vara bra också.

Det där med att man ser lite "dammig" ut eller att man blir gråhårig, det kan man undvika om man bara gör på rätt sätt, dvs spraya inte rakt på håret ovanifrån som man gör med vanligt hårsparay, utan lyft upp det översta håret, spraya under mot rötterna och sen så ser man till att borsta ut överflödigt puder. Vänd gärna huvudet neråt också medan du gör det så fördelas pudret ordentligt i håret.

Det värsta me dtorrshampo tycker jag nog är att håret får en sån läskig textur, man kan liksom inte ta i det  utan att bli sträv om händerna...
  • Krissem
    daniiel skrev 2011-10-28 19:19:40 följande:
    Ahaa okej, på det viset :) Vart kan man hitta den då?
    Åhléns, 80 spänn om jag inte minns fel.
  • Anna89

Schwartzkopfs nya torrshampo.- refresh dust! Luktar fräsht och är superbra! 

• daniiel
    Krissem skrev 2011-10-31 08:19:33 följande:
    Åhléns, 80 spänn om jag inte minns fel.
    Okej, ska kika där :)
  • daniiel
    Anna89 skrev 2011-10-31 08:56:56 följande:
    Schwartzkopfs nya torrshampo.- refresh dust! Luktar fräsht och är superbra! 
    Jasså okej, ska kika efter det också då :)
  • Sebastiána

Batiste med kokosdoft gillar jag!

• daniiel
    Cecilia å Gil skrev 2011-12-05 20:31:10 följande:
    Har du testat nu?? =)
    Hehe nej, jag har inte vågat mig på att pröva ännu. Vi har haft öron- och bihåleinflammationer här hemma i dryga månaden, så har inte ens orkat mig iväg till butiker än :P
  • daniiel
    Sebastiána skrev 2011-12-08 08:42:46 följande:
    Batiste med kokosdoft gillar jag!
    Åh, kokos.. det gillar jag :) Vart kan man hitta den?
  • thegedinstudio

Hej hopp! Batiste är den bästa tycker jag! Finns för brunetter, är billig och luktar gott. Åhlens och kicks!

MVH/Ulrika

• EDE

Jag tycker att Tresemmé har ett ganska bra torrschampoo som luktar ungefär som vanlig hårsprej. Köpte mitt på Ica för 79kr tror jag :)

• Kajsatim

Jobbar som frisör, det som jag tycker är absolut bäst är Tigi, session series torrschampo, det blir HELT transparant och man får ingen läskig känsla i håret. Lucktar dock lite manparfym när man sprayar men inte efteråt.

Är man blond så REFs torrschampo. Mina favoriter iallafall, alla är vi olika :) 

• lilja

Finns bara ett: KEVIN.MURPHY Dry Clean!
    Problemen med många torrschampon är att de blir vita i hårbotten, och det är ju inte så kul för oss brunetter. Har testat många torrschampo och anser KEVIN.s är det bästa.
    Stort plus är att hans produkter är helt naturliga, finns inga tillsatser i produkterna. Kan tillägga att jag jobbar som frisör.

* 21 juli 2012 *
Svar på tråden Torrshampo, tips?