• daniiel

Torrshampo, tips?

Hallå hallå :)

Jag har lite funderingar kring detta med torrshampo. Själv har jag aldrig prövat det, men tänkte ge den en chans. Har dock hört lite saker och tänkte att det är lika bra att fråga upp om detta innan, så jag inte köper och blir jääättebesviken :P

Finns det något som passar bättre för brunetter? Jag har mörkbrunt hår och jag har hört att vissa kan bli som.. nästan lite mjälliga i hårbotten då och det ser ju inte så kul ut.

Vilket ska man välja om man vill ha ett som luktar gott? Eller åtminstone inte dåligt. Har nämligen också hört att det finns många som luktar direkt illa och/eller herrparfym.

Jag vill främst ha tips på såna som man kan hitta i butiker över hela landet och inte enbart i någon specifik butik i tex Stockholm eller som endast kan köpas från tex England via webshop.

• Svar på tråden Torrshampo, tips?
  • raring

jag använder ett från Toni & Guy, som man sprayar i håret. Jag är brunett och det syns inte, MEN tyvärr luktar det vidrigt. Riktigt skarp kärring-parfym från 80-talet. Knappt att man står ut, så jag använder det bara i nödfall, men funkar gör det!

Om du vill använda torrshampo för att håret ska bli mindre fett så är det effektivt. Om du vill använda det för att få mera volym och textur, så kan du lika gärna använda saltvattenspray (finns bland annat av märker OSIS). Funkar utmärkt och håret blir inte heller fett lika fort. Men det applicerar man när man är nyduchad innan håret har torkat i så fall.

• Fröken Emma

kan ha fel nu men jag säger det iaf.

Tänk på att håret är död vävnad. Att använda torrschampo torkar ju ut håret, och det blir slitet o tråkigt. Det går sedan inte att åtgärda utan att sätta i andra produkter som snabbt gör håret flåttigt o platt.

Bara en tanke....

• daniiel
    Fröken Emma skrev 2011-10-27 11:26:58 följande:
    kan ha fel nu men jag säger det iaf.

Tänk på att håret är död vävnad. Att använda torrschampo torkar ju ut håret, och det blir slitet o tråkigt. Det går sedan inte att åtgärda utan att sätta i andra produkter som snabbt gör håret flåttigt o platt.

Bara en tanke....
    Tack, men det var inte riktigt det jag var ute efter att få veta ;P
  • daniiel
    raring skrev 2011-10-27 11:22:44 följande:
    jag använder ett från Toni & Guy, som man sprayar i håret. Jag är brunett och det syns inte, MEN tyvärr luktar det vidrigt. Riktigt skarp kärring-parfym från 80-talet. Knappt att man står ut, så jag använder det bara i nödfall, men funkar gör det!

Om du vill använda torrshampo för att håret ska bli mindre fett så är det effektivt. Om du vill använda det för att få mera volym och textur, så kan du lika gärna använda saltvattenspray (finns bland annat av märker OSIS). Funkar utmärkt och håret blir inte heller fett lika fort. Men det applicerar man när man är nyduchad innan håret har torkat i så fall.
    Salvattenspray är inget jag någonsin vill använda igen. Det är just för att hårbotten inte ska bli så fet. Inget jag tänker använda regelbundet varje dag sådär, men någon gång ibland.

Haha men kärringparfym måste ju ändå vara bättre än herrparfym :)
  • förlovadflicka

Alltså, det torrschampoo gör är inte att torka ut utan att suga upp fettet... Vanligt schampon sliter mer på håret (mer än de flesta tror).

• Dejli

Jag använder nåt som jag inte minns vad det heter, men säljs i en flaska som är stor som en sprayburk ungefär och är "#1 in UK" står det på korken, finns på Kicks :P Tycker den funkar bra och luktar ok...

Mjällig tycker jag inte det ser ut som man blir, däremot är det ju lite i konsistensen som mjöl så snarare gråhårig :P Men om man hela tiden lyfter på håret och sprayar i botten (inte uppepå huvudet alltså) så syns det inte.

Annars tycker jag att Dust It är bra, men det är ju egentligen mer för volym än torrschampo, så är man väldigt fet så vet jag inte hur bra det funkar.

• daniiel
    Dejli skrev 2011-10-27 11:58:03 följande:
    Jag använder nåt som jag inte minns vad det heter, men säljs i en flaska som är stor som en sprayburk ungefär och är "#1 in UK" står det på korken, finns på Kicks :P Tycker den funkar bra och luktar ok...

Mjällig tycker jag inte det ser ut som man blir, däremot är det ju lite i konsistensen som mjöl så snarare gråhårig :P Men om man hela tiden lyfter på håret och sprayar i botten (inte uppepå huvudet alltså) så syns det inte.

Annars tycker jag att Dust It är bra, men det är ju egentligen mer för volym än torrschampo, så är man väldigt fet så vet jag inte hur bra det funkar.
    Haha nej, mjällig kanske inte var riktigt rätt ordval, men kom inte på något bättre för stunden :P

Ja, volym är inget jag är ute efter, men tack :)
  • jkbr

sexy hair dry shampo är super!  Finns ingen bättre enligt mig.
    men man använder mest torrshampo som styling inte för att tvätta håret.
    (varken shampo eller torr shampo sliter om det är bra prudukter.)

Svar på tråden Torrshampo, tips?