• daniiel

Torrshampo, tips?

Hallå hallå :)

Jag har lite funderingar kring detta med torrshampo. Själv har jag aldrig prövat det, men tänkte ge den en chans. Har dock hört lite saker och tänkte att det är lika bra att fråga upp om detta innan, så jag inte köper och blir jääättebesviken :P

Finns det något som passar bättre för brunetter? Jag har mörkbrunt hår och jag har hört att vissa kan bli som.. nästan lite mjälliga i hårbotten då och det ser ju inte så kul ut.

Vilket ska man välja om man vill ha ett som luktar gott? Eller åtminstone inte dåligt. Har nämligen också hört att det finns många som luktar direkt illa och/eller herrparfym.

Jag vill främst ha tips på såna som man kan hitta i butiker över hela landet och inte enbart i någon specifik butik i tex Stockholm eller som endast kan köpas från tex England via webshop.

• Svar på tråden Torrshampo, tips?
  • daniiel
    jkbr skrev 2011-10-27 19:58:17 följande:
    sexy hair dry shampo är super!  Finns ingen bättre enligt mig.
    men man använder mest torrshampo som styling inte för att tvätta håret.
    (varken shampo eller torr shampo sliter om det är bra prudukter.)
    Tanken är inte att tvätta håret med det heller, men, saken är den att både i "vår" vinterstuga och sommarstuga har finns det inget rinnande vatten och när man är där ett par dagar i sträck och om man då får främmande eller vad det nu kan vara, så kan det vara skönt att fixa till sig lite snabbt. Tänkte då att torrshampo, för att hårbotten inte ska kännas eller se sådär jätteflottig ut, kunde vara en bra sak kanske.
  • Limath

jag rekommenderar Label M's Dry Schampo! Funkar på både mörkt och ljust hår, och doftar helt ok! Dessutom sitter doften inte i mer än när man sprayar i det, och håret känns och ser rent ut! =) Finns hos frisörer.

• daniiel
    Limath skrev 2011-10-27 23:07:27 följande:
    jag rekommenderar Label M's Dry Schampo! Funkar på både mörkt och ljust hår, och doftar helt ok! Dessutom sitter doften inte i mer än när man sprayar i det, och håret känns och ser rent ut! =) Finns hos frisörer.
    Okej, hos alla frisörer?

Haha jag vet inte hur det där funkar, klipper mig nämligen inte hos frisör.
  • Fru Nordström 2011

Jag fick tips om Torrshampo av min frisör som jag var till sist. Eftersom ngt har hänt mitt hår. En dag efter att jag tvättat håret så känns det super fett, typ som om att jag inte skulle ha tvättat håret på en vecka. Jag har tjockt hår. Och detta är ett enormt problem.
    Men hon tyckte jag skulle prova ett Torrschampo. För det skulle tydligen funka.
    Men jag köpte en flaska där hos henne först som jag tänkte jag provar: Tea Tree Special Shampo ett Paul Mitchell schampo. Innehåller -tea tree olja,pepparmint och lavendel. Det luktar SKUNK. Men jag har inte behandlat det så många ggr så jag kan inte ge betyg på det. Men det återkommer jag om. Men av det jag använt det hitills så är det till det bättre iaf. Men håret är inte som det brukar vara....än.

Men Torrschampo skulle som sagt vara ngt bra för mitt feta hår.
    Sen Dust It- gör håret bara fett och vidrigt.
    Men ger bra volym absolut. Men inget jag kommer använda igen. För om det blir fett av att använda det så kan ni ju föreställa er hur Mitt hår blir efter sånt i....MEGA FETT. och det är ju inget man vill direkt...Så jag har kastat mitt.

Lycka till!

• Cecilia å Gil

Batiste tycker jag som blond är de absolut bästa, jag använder deras torrshampoo för blondiner men den finns ju för brunetter med, luktar gott men dock ganska odryg och du måste skaka den ordentligt!

Sen gillar jag Kisby som är ett pulver, lite svårare kanske med dunder drygt! och bra"

• LouiseB

Lanzan har ett bra torrschampo och även schwarzkopf. Luktar absolut inte illa.

• Lillskoj

Lee Stafford har torrshampoo för brunetter. Det är bra och luktar gott. Kan även rekomendera deras värmeskyddande spray. Brukar spruta i några sprut ibland bara för attd et luktar så gott/ fräscht

• daniiel
    Lillskoj skrev 2011-10-28 12:03:43 följande:
    Lee Stafford har torrshampoo för brunetter. Det är bra och luktar gott. Kan även rekomendera deras värmeskyddande spray. Brukar spruta i några sprut ibland bara för attd et luktar så gott/ fräscht
    Okej, vart kan man hitta det då?
  • daniiel
    LouiseB skrev 2011-10-28 10:09:06 följande:
    Lanzan har ett bra torrschampo och även schwarzkopf. Luktar absolut inte illa.
    Jaha, jag använder ju deras shampo, kanske skulle pröva det då. Är det för blondiner eller?
Svar på tråden Torrshampo, tips?