• steg2

Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?

När skickade ni ut era inbjudningar eller när tycker ni att man bör göra de? Vi ska gifta oss den 23 juni 2012 alltså dagen efter midsomar, å vi skickade ut dem nu för att en vän  som gifte sig förra sommaren gav oss de tipset om att va ute i goood tid!

Men många tycker att vi är ute väldigt tidigt, så är nyfiken på när andra skickar ut?

• Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?
  • Ekorren

Håller med daniiel. Men save the date måste inte kosta heller, man kan knåpa ihop ett snyggt mail som inte kostar en krona.

• LillaEllan

jag skickade "save the date" på fecebook gratis annars känns det onödigt

• Jalle

Vi kombinerade STD med en julhälsning och skickade strax före jul. Visst det blev en extra kostnad men inte så farligt ändå eftersom vi ändå brukar skicka en del julkort. Innan STD landade hemma hos folk så var det bara våra föräldrar som visste om att vi skulle gifta oss, vi tyckte att det var ett roligt sätt där alla fick reda på det samtidigt. Väldigt uppskattat också. Vi ska gifta oss 4/8-12 och tänkte skicka ut de riktiga inbjudningarna i mitten av maj och ha OSA 22 juni.

• Pertinax

Vi gifter oss 15/8 och har faktiskt tänkt skicka inbjudan kanske redan i början av februari. Har en kusin i USA och flera släktingar och vänner som bor ganska långt bort. Har ingen lust att lägga pengar på STD och vill inte skicka ut via mail och facebook och så... Vill ju att det ska bli en överraskning när inbjudan kommer. Är jag helt  fel ute? Vi hade inte ens tänkt berätta för våra föräldrar förrän de får sina inbjudningar.

• Just Me
    Fiaa skrev 2012-01-05 11:03:53 följande:
    Vi gifter oss 16 juni, tänkte skicka ut inbjudningarna i början på februari, sista osa 1 april. Då har dom 2 månader på sig och vi har 2,5 månader på oss efter osa ;) vi skickade ut spara-datumet i höstas.. (huff, har redan glömt bort när!) haha!
    I oktober kom det....  
  • appelbiten

Vi sitter och knåpar ihop våra inbjudningskort nu och tänkte skicka dem innan januari månad är över. Vi gifter oss 4/8, men de allra flesta (90%) av gästerna måste resa 35 mil - därför tänkte vi "förvarna" så tidigt.

Tänkte först skicka save-the-date-kort, men vi har ändå pratat muntligen med de allra flesta (de allra viktigaste).

Det känns skönt att få iväg inbjudningarna i tid, för ett-tu-tre så är det sommar och dags! :)

• augustesen

Vi kommer att använda STD då jag ville skicka ut inbjudningarna i januari men fästmannen vägrade så vi kompromissade med att skicka ut STD. Nu har jag lite problem med beställningen, men hoppas skicka ut dom senast i mitten av februari (så snart dom kommer).
    Inbjudan skickar vi nog ut i början av maj kanske..vi får se :)

• Fiaa
    Just Me skrev 2012-01-05 21:45:38 följande:
    I oktober kom det....  
    Hahaha! Bra att nån håller koll! ;)
  • TheD
    Vi gifte oss 6/8-11. Till nyåret 10-11 skickade vi save-the-date till släktingar på min sida, då det är västkusten och Danmark folk bor... Även Stockholm plus gästerna från USA. Inbjudningarna skickades i slutet av februari och osa hade vi sista maj.
  • sofer218

Vi ska gifta oss 25/8-12 och skickade inbjudningskorten i förra veckan Glad

Var sugna på att överraska samtidigt som vi inte hade lust att fixa, scrapbooka eller maila STD- kort och därför blev detta en bra lösning. De flesta reser över 40 mil och behöver boka boende och styra semester långt innan. Bröllopen vi var på i somras hade resonerat på liknande vis, inbjudan i februari 2011 och bröllop i september 2011. Skönt att få information i tid, tänkte vi när vi fick vår inbjudan och resonerade på samma sätt när det var dags för oss.

Men det är väl en smaksak antar jag. Men om det är kytym att INTE skicka kort för långt i förväg för att det anses att "styra" gästernas liv så känns det motsägelsefullt- många vill ju komma och då faktiskt veta datum i tid för att kunna komma. Och att få ett STD- kort ett halvår i förväg är väl isf lika "ofint" då det har samma innebörd som ett riktigt inbjudningskort. Rätta mig om jag har fel..Flört

Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?