• steg2

Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?

När skickade ni ut era inbjudningar eller när tycker ni att man bör göra de? Vi ska gifta oss den 23 juni 2012 alltså dagen efter midsomar, å vi skickade ut dem nu för att en vän  som gifte sig förra sommaren gav oss de tipset om att va ute i goood tid!

Men många tycker att vi är ute väldigt tidigt, så är nyfiken på när andra skickar ut?

• Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?
  • Syrinx

Jag tror att det viktigaste att tänka på är kanske inte exakt antal månader, utan att skicka ut inbjudningarna vid en tid som passar. Alltså - gifter man sig på hösten är det nog bra om inbjudningarna är ute före sommaren och före folks semester. Gifter man sig på sommaren behöver gästerna veta om det när de lägger sina semestrar, alltså är det bra om inbjudningarna kommer i januari. Bara som ett par exempel. 

Nackdelen om man skickar ut de "riktiga" inbjudningarna alldeles för långt i förväg kan vara, som någon tidigare också skrev, att gästerna faktiskt hinner glömma bort att svara. Ni vet ju hur det är - man ser till slut inte alla lapparna som sitter på kylskåpet för att de suttit där så länge. Så då får man nog vara beredd på att höra av sig och påminna folk om att svara efter OSA - tyvärr.

Vi gifter oss i slutet av maj och skickar inbjudningarna i januari, eftersom det är examenstider och konfirmationstider och konserttider och allt vad det är. Men vi har skickat ut ett vykort till gästerna redan nu, med en bild på kyrkan, där vi skriver att vi gifter oss 26 maj.  

• Sara1291

hjälp vad tidiga alla verkar vara med sina inbjudningar! Jag hade tänkt att skicka ut 2 max 3 månader i förväg. vi ska gifta oss i början på juni.

• gbg2012

vi ska gifta oss 2 juni och skickar ut inbjudningarna 1 januari. Känns lagom med 5 månader innan. =)

Däremot undrar jag hur lång tid ska era gäster ha på sig att svara?  Räcker det med 1 månad? 

• augustesen
    AndroSid skrev 2011-10-08 10:40:53 följande:
    Vi gifter oss den nionde juni och kommer att skicka ut våra inbjudningar kring jul/nyår. Tycker att det är väldigt fair - förutom att det är precis i början på sommaren, så ska vi ha ett tema som kräver lite av gästerna (LoTR).
    Oh WOW va roligt med tema!!!! Mycket bra val av tema också ;)
    Jag skulle vilja köra en Heidi Klum och Seal och ha ett "bröllop" med tema vid varje bröllopsdag! 
    Lycka till :)
  • augustesen
    Syrinx skrev 2011-10-08 11:44:45 följande:
    Jag tror att det viktigaste att tänka på är kanske inte exakt antal månader, utan att skicka ut inbjudningarna vid en tid som passar. Alltså - gifter man sig på hösten är det nog bra om inbjudningarna är ute före sommaren och före folks semester. Gifter man sig på sommaren behöver gästerna veta om det när de lägger sina semestrar, alltså är det bra om inbjudningarna kommer i januari. Bara som ett par exempel. 

Nackdelen om man skickar ut de "riktiga" inbjudningarna alldeles för långt i förväg kan vara, som någon tidigare också skrev, att gästerna faktiskt hinner glömma bort att svara. Ni vet ju hur det är - man ser till slut inte alla lapparna som sitter på kylskåpet för att de suttit där så länge. Så då får man nog vara beredd på att höra av sig och påminna folk om att svara efter OSA - tyvärr.

Vi gifter oss i slutet av maj och skickar inbjudningarna i januari, eftersom det är examenstider och konfirmationstider och konserttider och allt vad det är. Men vi har skickat ut ett vykort till gästerna redan nu, med en bild på kyrkan, där vi skriver att vi gifter oss 26 maj.  
    För att undvika att folk "glömmer bort" att svara tänker jag sätta att tidigt OSA-datum, om vi skickar i januari ska osa inte vara i juni till exempel utan mer februari. Folk vet ju om dom kommer eller ej så då kan man lika gärna klämma ut svaret ur dom :p
    Jag hoppas iaf att den metoden fungerar :)
  • Trivia

6 månader innan tycker jg är okej. Minst 3 månader innan. Så att man har möjlighet att ta semester om man behöver. Minst en månad tycker jag att man kan få på sig att svara.

• tessie01

Vi gifter oss 25 Februari 2012 men har inte skickat ut inbjudningarna an... kommer formodligen skicka ut dem om 1 vecka eller tva... Vi gifter oss pa en Lordag och i Februari ar det oftast inte sa mycket aktiviteter som kan krocka. Vi har ocksa ett 30-tal gaster som kommer fran England, Jersey och Dubai sa jag tycker 4 manader ar lagom. Vill skicka dem innan alla julkort skickas iaf.

• VanAbo

Vi gifter oss den 4 augusti och tänkte skicka ut våra inbjudningskort i slutet av mars. Sen ger vi dem 2 månader på sig att svara, deadline 1 Juli. Ävenn fast vi kommer ha ett  väldigt stort bröllop (räknar med att över 200 pers kommer) så vet många av våra gäster redan om att vårt bröllop är det datumet så 4 månader innan tycker jag är lagom med tid.

• tessie01

Vi gifter oss 25 Februari 2012 men har inte skickat ut inbjudningarna an... kommer formodligen skicka ut dem om 1 vecka eller tva... Vi gifter oss pa en Lordag och i Februari ar det oftast inte sa mycket aktiviteter som kan krocka. Vi har ocksa ett 30-tal gaster som kommer fran England, Jersey och Dubai sa jag tycker 4 manader ar lagom. Vill skicka dem innan alla julkort skickas iaf.

• LillaEllan

aaaaaaaahhhhhhhhhhhhaaahahaahhahaaa jävlar måste fixa inbjudningar ser jag nu :-O

Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?