• steg2

Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?

När skickade ni ut era inbjudningar eller när tycker ni att man bör göra de? Vi ska gifta oss den 23 juni 2012 alltså dagen efter midsomar, å vi skickade ut dem nu för att en vän  som gifte sig förra sommaren gav oss de tipset om att va ute i goood tid!

Men många tycker att vi är ute väldigt tidigt, så är nyfiken på när andra skickar ut?

• Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?
  • fruhgan

Vi skickade ut våra inbjudningar i december 2010 och vi gifte oss i juni 2011. Det tyckte en del (obs inte våra gäster utan andra i vår omgivning...såna som inte själva var inbjudna) var tidigt, men eftersom de flesta av våra bekanta planerar semstrar och ledigheter långt i förväg plus att de har jobb som gör att de inte kan släntra in till chefen 2 månader innan och få ledigt....och en del av dom jobbar obekväm arbetstid så skickade vi ut inbjudningarna "tidigt". Vi ansåg att eftersom vi hade alla praktiska detaljer klara (bokat kyrka och vigseltid och lokalen var bokad) så varför inte låta gästerna veta det i god tid?
    Jag skulle personligen bli förvånad om jag fick en inbjudan bara ett par månader innan ett bröllop, det skulle oftast innebära att vi skulle bli tvingade att tacka nej för att vi har andra planer, speciellt om det är sommarbröllop.
    Jag tycker inte att ni är för tidigt ute, inte alls men vara beredda på att ni kanske behöver påminna gäster om OSA, en del kan hinna "glömma bort" sista svarsdatum.

• sandratobias13

hehe vi gifter oss samma dag:)
    Vi kommer nog skicka våra i november december, just eftersom det är midsommardagen och mitt i semestertider.
    Man vill ju att så många som möjligt ska kunna vara med

• Ida R

Gifter oss 30 juni! Tänkte skicka i januari någon gång! Så det inte kommer bort bland julkort och julstress!

• lepaus

Vi ska nog skicka ut ca sex månader i förväg, vi gifter oss i augusti, så kanske februari eller mars.

När har ni satt sista datum för OSA?

• 123ost

Vi gifter oss 30 juni och kommer skicka i januari någon gång. Många tycker det är bra eftersom folk börjar planera semester och annat skoj till sommaren. Sedan har vi några gäster från Australien och en från Indien så. Kan inte förstå varför det skulle vara dåligt att vara tidigt ute med inbjudningskorten, visst folk kanske glömmer men det är inte så jobbigt att ringa ett samtal eller skicka ett sms om påminnelse :)

• Hanna05

Vi gifter oss 11 aug, och kommer skicka ut våra i Januari.

• augustesen

Vi gifter oss 4 Augusti och tanken är att skicka ut dom i Januari, känns som det är vanligast att folk börjar boka semestern då :) Man vill ju inte missa folk men alla vet redan om att vi gifter oss det datumet så är rätt safe :) Sedan kan det bli så att vi skickar ut en "andra omgång" inbjudningar, är 55 pers nu som ska bjudas in men jag vill ha fler..men är ju bra att ha pengar till allt :p

• Nu tusan ska jag bli fru

Vi skickade ut "save the date kort" 6 månader innan och de officiella inbjudningarna 3 månander innan. Nästan alla tackade ja, (förutom de som hade planerat resa 9 månader innan och redan bokat). Vi tyckte detta funkade superbra och våra gäster likaså.

Jag är en planeringsmänniska och anser att man ALDRIG kan vara ute i för god tid!!! :)

• AndroSid

Vi gifter oss den nionde juni och kommer att skicka ut våra inbjudningar kring jul/nyår. Tycker att det är väldigt fair - förutom att det är precis i början på sommaren, så ska vi ha ett tema som kräver lite av gästerna (LoTR).

• millan

Vi gifter oss 29/10 & skickade våra i början av maj !

Svar på tråden Hur lång tid innan skickar ni ut inbjudan?