Vi skickade ut våra inbjudningar i december 2010 och vi gifte oss i juni 2011. Det tyckte en del (obs inte våra gäster utan andra i vår omgivning...såna som inte själva var inbjudna) var tidigt, men eftersom de flesta av våra bekanta planerar semstrar och ledigheter långt i förväg plus att de har jobb som gör att de inte kan släntra in till chefen 2 månader innan och få ledigt....och en del av dom jobbar obekväm arbetstid så skickade vi ut inbjudningarna "tidigt". Vi ansåg att eftersom vi hade alla praktiska detaljer klara (bokat kyrka och vigseltid och lokalen var bokad) så varför inte låta gästerna veta det i god tid?
Jag skulle personligen bli förvånad om jag fick en inbjudan bara ett par månader innan ett bröllop, det skulle oftast innebära att vi skulle bli tvingade att tacka nej för att vi har andra planer, speciellt om det är sommarbröllop.
Jag tycker inte att ni är för tidigt ute, inte alls men vara beredda på att ni kanske behöver påminna gäster om OSA, en del kan hinna "glömma bort" sista svarsdatum.