• Dianna

Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!

Vi giftet oss pingstaftonen den 26 maj 2012! Finns här fler? :) Har även en blogg! Www.Weddinginmay.blogg.se

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!
  • JosefinHA

Gifter mig med den 26:e=)=). Känns helt sjukt att det bara är 2 veckor kvar!!

• TheAndieGirl

Ååå underbart! Ja visst känns det helt sjukt! Känns som man svävar av lyckorus :)) vart gifter ni er? Och har du mycket kvar att göra??

• JosefinHA

Absolut!! Träffade prästen med häromdagen så nu känns det ännu mera verkligt!=) Vi gifter oss i Blekinge i en liten byhåla! ;P Ni då? Nej..tror minsan att vi har fixat allt nu, bara tysklandsresan som kvarstår...Håller även på med presentation av alla 90 gästerna och det tar sin lilla tid....!=) har ni mkt kvar?

• TheAndieGirl

Vi gifter oss i Varberg efter som min blivande kommer där ifrån:) vi har bara skriva ut festprogrammen kvar, men våran skrivare paja så vi får nog gå till tryckeriet :) Vi åkte oxå ner till Tyskland, det var en rolig tripp, var så nervös när vi kom över på svenska sidan.. Men det stod ingen i tullen:) kändes lite som om turen var på våran sida då vi åkte över påsk:)

• JosefinHA

aha=) typiskt...som tur är fixar vår toastmaster vårt festprogram så slipper sitta o dona med det! Skönt, men om man blir stannad är det väl bara att säga att man ska gifta sig? då tror jag man få ta över så mkt man vill i princip!:)

• TheAndieGirl

Näe, det är inte bara å säga utan du måste kunna bevisa att du ska gifta dig, tex ha hindersprövningen och gästlistan med dig, för det är upp till den tulltjänstemannen som jobbar den dagen att besluta om man har tagit in för mycket... Det man ska vara riktigt noga med det är att man inte har överlastat bilen, då ryker man :) Jag satt och lusläste reglerna innan vi åkte och ringde till Tullverket och det var dom som sa att man måste ha bevis om man ska ha det till någon typ av fest:)

• Dianna

Vi har också bara Tysklands resan kvar och det blir på söndag :)

• JosefinHA

oki tack för tippset, få väl ta med gästlistan då, hindersprövningen har prästen tyvär redan fått ;) Sen ska vi hyra en minibuss/lastbil vad man nu vill kalla det för med bara 2 sittplatser så där rymms ju en hel del så överbelasta ska vi väl inte göra iaf=)
    Tycker det är så himla svårt att veta hur mkt man ska köpa av allt =/

• JosefinHA
    Dianna skrev 2012-05-12 00:51:48 följande:
    Vi har också bara Tysklands resan kvar och det blir på söndag :)
    Jo skönt att ha allt avklarat=) oki, vi åker nästa söndag igen, så blir precis i sista sekunden=)
  • Dianna

Vi sitter på tysklandsbåten hem nu :) Jag hoppas inte vi har för mycket vikt- sambon säger att det Inte är någon fara men jag är nojig ändå :)

• TheAndieGirl

Jag tyckte det var svårt att veta hur mycket man ska köpa av allt:) men tillslut började vi räkna hur mycket det blev per man och då insåg vi att vi hade räknat helt galet för mycket:) så vi tog bort lite men tror fortfarande att det kommer bli massor över;) Men då räcker det nog till oss hela året ut ;) hehehe

• TheAndieGirl

Dianna: Berätta hur det gick:D jag var oxå riktigt nojig när vi åkte hem, vi hade tur att tullen var inte där när vi kom trots att vi åkte i påskas:)) riktigt glad blev jag då:))

• TheAndieGirl

4 dagar kvar:) hur nervösa är vi???

• JosefinHA
    TheAndieGirl skrev 2012-05-22 00:10:20 följande:
    4 dagar kvar:) hur nervösa är vi???
    Wohooo=) Sitter precis och lägger ihop ett litet "bröllopsschema" till mig själv på lördag...känner riktigt hur det pirrar i magen när jag bara tänker på det!
  • TheAndieGirl

GRATTIS alla 26 maj Brudar!! Hoppas att eran dag blev exakt så som ni ville ha det:)

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!