• Dianna

Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!

Vi giftet oss pingstaftonen den 26 maj 2012! Finns här fler? :) Har även en blogg! Www.Weddinginmay.blogg.se

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!
  • LANA01

HEj!
    Vi har också tänkt oss den 26:e maj. Men jag har inte hittat lokal ännu :( Vi kommer att vara många. Ca 130-140 personer.
    Panik !!!!Men det fixar sig :=) 

• Mandelmassa

Nu börjar saker falla på plats! Nästa stora grej är min klänning! Känns som att jag är sent ute faktiskt när man läser inlägg här på BT. Sen ska vi gå och kolla på ringar Glad

Hur går det för er?? Tiden rusar fram eller hur!?

• Dianna

I helgen firade vi sju år.. Och jag friade sådr på skoj till sambon redan för en månad sen när vi drog igång bröllopet men som sagt i helgen firade vi sju år och då friade sambon på riktigt så nu har vi skrvit det på facebook :) Som en liten påminnelse att snart blir det bröllop :)

Vi funderar faktiskt på att snart skicka ut inbjudningskorten. Det känns som ju tidigare vi gör det, desstu större chans har vi att folk kan komma.. Och vi blir inte så många så jag hoppas att så många som möjligt kan komma :)..

Allt som behövs bokas är redan bokat. Bara fråga bestman. Annars är allt bokat. Funderar på att snart beställa min klänning eller något annat :)

• Retro

Jag ska också gifta mig 26 maj 2012! I Malmö. Snart bara ett halvår kvar. Känns roligt!

• Fästmön

Här är en till tjugosjettemajare! Vi ska vara i Norrköping. Har dock inte hittat kyrka ännu =/

• vilebus

hej, vi ska också gifta oss, den 26maj. vi har valt att gifta oss i italien, och har anlitat martina på Lavilla som bröllopskordinator, vi kommer bjuda ungefär 45 st, och ha ett tredagarsbröllop, med välkomstmiddag på fredagen, sen vigsel och middag/fest på lördagen och sen lunch och vinprovning på en vingård på söndagen!

vi ska skicka ut inbjudningarna, förhoppningsvis nästa vecka, vår "hemsida" ska bara bli klar först... längtar!!

annars har jag beställt 2 olika klänningar från kina som jag nu väntar med spänning på att få hem!

• TheAndieGirl

Hej:) vi gifter oss oxå 26 maj 2012, i Varberg i Varbergs Kyrka. Min M2B kommer där ifrån och all hans släkt och vänner bor där, Vi bor i Sthlm själva men det föll lite naturligt att gifta oss där:) Väl mött Andie

• Syrinx

Hej på er alla "nya" i tråden! Nu är det ganska precis ett halvår kvar bara, spännande! Hur går det för er allesammans? 

Mandelmassa och Dianna, min blivande ska också ha kostym. Vi har letat och letat ända sedan tidig vår, men de har inte riktigt passat. Han är väldigt bredaxlad men smal, min snygging, så de kavajerna som sitter bra över axlarna blir ofta för pösiga i ryggen.
    Men - idag sprang vi på en kostym, inne på MQ! (Gissa vem som har tjatat om att gå in på MQ hela denna tiden, men fått till svar "Nej, de har alldeles för modernt snitt på sina kostymer där"...Flört) Det var egentligen en slimmad modell, men på min blivande satt den traditionellt eller vad man ska säga. Supersnyggt!  Jag blev lite svag i benen när jag såg honom prova den, måste jag nog erkänna. Blyertsgrå är den iallafall, och så är han inne på att ha en sidenväst i mörkblått eller grönt till, och kravatt och näsduk till det. 

Dessutom har vi bokat tid med en klänningssömmerska här i Malmö som ska titta på min mammas brudklänning och se hur den kan sys om så den passar mig. Jag har ju mina starka idéer, hoppas att det kommer att fungera! Och på lördag ska vi till guldsmeden, David Butler, och lämna in vårt släktguld till vigselringen - iiiiihhh, så spännande!

Mandelmassa igen, haha, ja kollar man här på BT får man nog panik för allt möjligt! Här verkar alla vara ute i så god tid och tänker på en massa detaljer som jag aldrig har tänkt på. Pussklockor? Favours? Bröllopsparfym? Matchande armband till tärnorna? Jag hade inte ens en aning om att sådant fanns innan jag tittade in här!

Retro skrev 2011-11-08 17:32:16 följande:
    Jag ska också gifta mig 26 maj 2012! I Malmö. Snart bara ett halvår kvar. Känns roligt!
    Vi bor också i Malmö! Fast vi ska gifta oss utanför Vadstena, där jag är sommaruppvuxen. Var någonstans i Malmö gifter ni er?

Ang. inbjudningskort så tänkte vi iallafall vänta tills efter helgerna. Nu kommer det snart komma julkort och folk har fullt upp med allt som ska ordnas inför jul och nyår. När vardagen sedan börjar i januari igen och folk är lite deppiga efter att ha bränt pengarna på julmat och nyårsskumpa, så kommer våra inbjudningskort! Solig
    Fästmön skrev 2011-11-16 21:08:48 följande:
    Här är en till tjugosjettemajare! Vi ska vara i Norrköping. Har dock inte hittat kyrka ännu =/
    Ska ni vara inne i Norrköping eller ute på landet? Det finns ju så många vackra kyrkor mellan Vadstena och Linköping, nog måste de fortsätta ända till Norrköping? Kolla runt lite här: www.kyrkokartan.se/Norrköping/

Vilebus, hur går det med inbjudningarna? Är de ute nu? Låter jättespännande med bröllop i Italien - vad kommer det sig?
    LANA01 skrev 2011-10-27 18:38:54 följande:
    HEj!
    Vi har också tänkt oss den 26:e maj. Men jag har inte hittat lokal ännu :( Vi kommer att vara många. Ca 130-140 personer.
    Panik !!!!Men det fixar sig :=) 
    Stort bröllop! Var någonstans gifter ni er? 
  • Fästmön
     Ska ni vara inne i Norrköping eller ute på landet? Det finns ju så många vackra kyrkor mellan Vadstena och Linköping, nog måste de fortsätta ända till Norrköping? Kolla runt lite här: www.kyrkokartan.se/Norrköping/
    Vi ska vara inne i Norrköping! Vi bor i Linköping så någon kyrka mellan Linköping o Norrköping är planen att hitta. Så har vi tänkt bjuda ca 170 personer så vi behöver en ganska stor kyrka =)

Den sidan är super! Ska ta en helg o bara åka runt till kyrkor o titta =)
Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!