• Dianna

Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!

Vi giftet oss pingstaftonen den 26 maj 2012! Finns här fler? :) Har även en blogg! Www.Weddinginmay.blogg.se

• Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!
  • Syrinx

Javisst! Vi gifter oss också 26 maj, utanför Vadstena i en vacker liten kyrka och med festen inne i Vadstena. Hoppas på en dag fylld av kärlek tillsammans med släkt och vänner, med mycket skratt och många tårar, mycket musik och nya möten mellan våra släkter.

Var gifter ni er och hur har ni tänkt er dagen?  

• Dianna

I mina planeringar har jag kommit jätte långt men det är bara lokalen som är bokad då vi jätte gärna ville ha denna lokal, vi bor på landet så här är kyrkorna ganska lediga så det blir nog inte så svårt att få en tid i dem närliggande kyrkorna :) Vi vill att festen ska vara guld av glädje så mycket lekar kommer vi ha. Hur många gäster står på er lista?

• Mandelmassa

Hej! Vi gifter oss oxå den 26 maj! Vi hade faktiskt ingen aning att det är pingstafton, men nu när vi vet så är vi glada att vi bokat in vår vigsel och efterföljande middag. Har även bokat in hår och smink. Pingst är väl en jättepopulär bröllopshelg?
    Kikade in på din sida Dianna och måste säga att dekorationerna med syrener var superfint! Vi har lila som temafärg så kommer nog sno den idénGlad

• Syrinx

Åh, jag håller med om att syréndekorationerna var jättefina! Vi hade tänkt att ha stora fång med syrénkvistar vid entrén till församlingshemmet, där vi ska ha festen. 

Jag tror att pingst har varit en populär bröllopshelg, men kanske inte lika mycket längre sedan annandag pingst togs bort som helgdag. Hur som helst tycker jag att det är vackert att det är "hänryckningens tid"! Det passar bra när man gifter sig!

Dianna, vi ligger på omkring 85 gäster. Ett första vykort är ivägskickat till de vi är säkra på att vi ska inbjuda, men de riktiga inbjudningskorten skickar vi först i januari. Så det är möjligt att det kommer att hända någonting - vi har redan nu ett antal eventuellt-gäster precis utanför den innersta kretsen, som vi gärna vill ha med, men som allt annat så handlar det ju lite om ekonomin också.  

Hur många gäster ska ni ha? Var i landet gifter ni er?  

• Dianna

Vad trevligt att fler är på tråden. Visst heller inte att det var påsk då. Tänkte mest på att man precis fått lönnen då haha :) Vi har tänkt och bjuda ca 45 st. Det är dem närmsta som mormor, farmor osv. Sen resten är vänner. Jag har ingen kontakt alls med mina kusiner och sambon träffar sina mostrar, morbrödrar vid stors kalas och studenter. Men umgås inte privat så vi hade inte tänkt bjuda dem. Men vi får se hur vi gör i slutändan. Det blir liksom 20 personer extra och det är blir stor skillnad i mat och dryckekonomin. Men jag tycker å andra sidan det är trevligt när man håller ihopa sin släkt. Men lurar att det bara blir dem närmsta. Lättare så. Idag var jag inne och kollade smoking. Vad ska era män ha för kläder på sig? :) Vi bor i Skåne :) vart bor ni andra? :)

• Dianna

Om ni ska ha syreener som Dekrationer får vi hoppas dem fortfarande blommar då :) hii

• sofin526

Jajamensan, här är en till som gifter sig 26/5-12. :)

• Mandelmassa

I år hade vi namnfest i slutet av maj för vår son och då blommade syrenerna, men är nog bäst ha en backup plan för dekorationerna!

Jag och blivande är stockholmsbor. Han ska ha en grå kostym på sig med vit skjorta och lila slips och näsduk. Lila är vårt färgtema. Grå kostym låter kanske trist men han är otroligt snygg i den och det drar ner kostnaderna att han redan har kostym som han dessutom trivs väldigt bra i. Med väst så blir det extra tjusigt :) Jag matchar med en kort brudklänning och förhoppningsvis skor to die for hihi

• Dianna

Nej det kan bli jätte fint med grå kostym! Min sambo har en svart kostym, dock inte kolsvart. Gick in om kläduthyrningen idag och det kostade lika mycket att hyra väst med servett och slips som en hel smoking.. Förstår inte varför eller om jag missuppfattat det. Tänkte be sambon gå in där och kolla. I vilketfall som helst behöver han ha något till kostymen för att se extra bra ut :)

• jef

En till den 26 maj! Ja igår var det ju sju månader kvar, så det börjar allt närma sig nu

Hur går det för er i planeringen?

Svar på tråden Någon mer som gifter sig 26 maj 2012? Vällkommna!