• Hobevi

Enköpingsbrudar

Hej!

Jag och min sambo ska äntligen gifta oss och ville starta upp en tråd för alla oss Enköpingsbrudar 
    Kanske kan vi hjälpa varandra i den ibland krångliga planeringen.Skrattande

Jag undrar: vet ni någon schyst festlokal i/runt omkring Enköping? Vi vill kunna ta med egen mat och dricka.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Enköpingsbrudar
  • vinterbrud2012

Hej igen alla enk brudar!!  Har varit så dålig på att vara inne här, får skylla på alla bröllopsbestyr... Nu är det bara två och en halv månad kvar för oss!! Börjar bli lite pirrig för att allt ska klaffa.  EMELIEOCHJONAS: jag fick en lyxig present av min mamma och det var ett presentkort på askungen för sminkning. Då ingår ett förbesök med provsminkning och en förberedande behandling för huden (typ liten ansiktsbehandling) Jättelyxigt ska det bli. En sån dag vill man ju gärna bli ompysslad..
    Var dessutom i kyrkan och lokalen en snabbis i söndags, och det känns mycket bra allting! =)  Nu börjar man ju komma ner i pysselnivån med att köpa papper till festhäftena och vilka färger snörena ska ha. Men det är ju himla kulSolig  Hur långt har ni andra kommit?? Men ni ska väl alla ha sommarbröllop så då är det ju ganska så lugnt änn så länge.  Lycka till med planeringen!{#emotions_dlg.flower}

• Evelinas
    Ja De Ska Vi skrev 2011-11-15 19:27:57 följande:

Hej alla Enköpingsbrudar! Jag har stundanade bröllop i höst och undrar var de gör bäst, godast och finast bröllopstårtor :)

Vi beställer från en vänninas kusin som även ska ta våra bröllopsfoton, hennes blogg om du vill kika och komma i kontakt med henne: http://krafla.blogg.se/. Men kan väl tänka mig att Fabian flink är bäst.

Jag var in på växtriket idag och pratade brudbukett, men vet inte om de är bästa stället att beställa från?? Vi vill inte lägga så mycket pengar på blommorna men jag kunde få en fin brudbukett för runt 500kr, corsage skulle kosta 150 och tärnbukett ca 200kr.Har ni andra kollat på nått annat ställe??
  • annelie1981

Kommer ursprungligen från Enköping och var tärna på ett bröllop där i våras. Kläderna köpte de från en tjej som hade butik hemma hos sig långt ute på landet typ skattmansö. Smink gjorde vi på askungen och hår på Tottes. Vigseln var i Vårfrukyrkan och fest i Klara Hall. De hade några ur Återsken som sjöng och spelade både på vigsel och fest. Bästa bröllopet jag varit på....för det var ju oxå min bästis som gifte sig =) Nu ska jag gifta mig till sommaren, men i Skövde där jag bor nu för tiden.

• emelie och Jonas

Ok. Tack för tipset med askungen,vet inte vart det ligger men kan ju googla vet du vad presentkortet var värt? Vad det kostar ungefär? Kanske skulle önska mig ett sånt i julklapp Jag har funderat på att göra brudbuketten själv,finns beskrivning på en hemsida på hur man gör och vad man behöver,tror det kostade typ 3500 kr men om växtriket tog 500 så va det inte så farligt! Kanske skulle gå å kolla där fick ju ett presentkort dig i födelsepresent!

• Juni2012

Gud vad kul med en Enköpingtråd! Stan är större än vad man tror! ;)

Vi gifter oss på midsommarafton nästa år i Litslena kyrka och har festen i bygdegåren efteråt. En vän som är kock lagar maten, far som är musiker sjunger och spelar tillsammans med någon och utseendet fixar jag och mina kollegor på jobbet (salong Topp till tå, jag gör naglar, Maria mitt hår och sminkar ev. också). Min mamma kommer nog att stå för dom flests dekorationer eftersom hon är kunnig inom floristyrket och jag är ganska tokig i blommor. ;) Ja, det är väl ungefär så långt vi har hunnit i planeringen. försöker ta hjälp av dom kontakter man kan. ;)

Klänningen har jag inte hunnit till, har dom i bålsta nån hemsida?

• Evelinas
    Juni2012 skrev 2011-11-24 19:07:17 följande:
    Gud vad kul med en Enköpingtråd! Stan är större än vad man tror! ;)

Vi gifter oss på midsommarafton nästa år i Litslena kyrka och har festen i bygdegåren efteråt. En vän som är kock lagar maten, far som är musiker sjunger och spelar tillsammans med någon och utseendet fixar jag och mina kollegor på jobbet (salong Topp till tå, jag gör naglar, Maria mitt hår och sminkar ev. också). Min mamma kommer nog att stå för dom flests dekorationer eftersom hon är kunnig inom floristyrket och jag är ganska tokig i blommor. ;) Ja, det är väl ungefär så långt vi har hunnit i planeringen. försöker ta hjälp av dom kontakter man kan. ;)

Klänningen har jag inte hunnit till, har dom i bålsta nån hemsida?
    Välkommen och grattis!!

http://www.brollopfest.com/Momentsandmemories/Hem.html om det är den du menar, men kan väl inte finnas så många i Bålsta?
    Din mamma kanske vet var man bör kolla på blommor? Till brudbuketten alltså. Vi funderar på o ta från växtriket.
  • Juni2012
    Evelinas skrev 2011-11-24 19:32:04 följande:
    Välkommen och grattis!!

www.brollopfest.com/Momentsandmemories/Hem.ht... om det är den du menar, men kan väl inte finnas så många i Bålsta?
    Din mamma kanske vet var man bör kolla på blommor? Till brudbuketten alltså. Vi funderar på o ta från växtriket.
    Tror nog växtriket är dom som är mest prisvärda i stan, asplunds är nog bra, men dyra. Annat till dekoration osv. tänkte vi inhandla på ikea. Typ myrgröna och liknande.

Ska genast kolla på sidan. Klänningar är ju så kul!
  • Evelinas
    Juni2012 skrev 2011-11-25 12:47:33 följande:
    Tror nog växtriket är dom som är mest prisvärda i stan, asplunds är nog bra, men dyra. Annat till dekoration osv. tänkte vi inhandla på ikea. Typ myrgröna och liknande.

Ska genast kolla på sidan. Klänningar är ju så kul!
    Ja, jag tänkte nästan det!
    Vi har också köpt på IKEA, sen finns en hel del billigt och fint på nätet också.
  • Sirenne

En till Enköpingsbrud här ! Vi gifter oss den 1/9-12, borgerlig vigsel och efterföljande fest i Gamla Tingshuset. Ganska litet bröllop - knappt 50 gäster. Vi bor inte i Enköping, men min familj gör det och jag är ju uppvuxen i stan. Kul med Enköpingstråd! /Sirenne

• emelie och Jonas

Nu är hälften av inbjudningskorten klara, och ska bli så spännande att skicka ut dem i januari :)
    Fortfarande inte ordnat någon präst dock.
    Hon vi ville ha var utomlands och hon vi blev rekomenderad här i tråden hade gått i pension.

Hur går det för er?
    Kan vi inte läga in allas datum i TS kommentar?

här kommer bild på mina inbjudningskort iaf :)

Svar på tråden Enköpingsbrudar