• Hobevi

Enköpingsbrudar

Hej!

Jag och min sambo ska äntligen gifta oss och ville starta upp en tråd för alla oss Enköpingsbrudar 
    Kanske kan vi hjälpa varandra i den ibland krångliga planeringen.Skrattande

Jag undrar: vet ni någon schyst festlokal i/runt omkring Enköping? Vi vill kunna ta med egen mat och dricka.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Enköpingsbrudar
  • emelie och Jonas

Idag var jag ner på stan och la undan min blivande vigselring! :)
    Den kostade ca 2200, sen har jag 30% födelsedagsrabatt, så kommer ju kosta ca 1550kr bara :)
    Supernöjd...det tråkiga är ju att den ska ligga ett halvår och vänta...vill ju ha den på mig nu! ;)

• Hobevi

Ja jag förstår dig.. Vi pratade om att designa egna ringar då killen känner en juvelare, så det ser jag fram emot Men vad roligt för dig... Bröllopsplanering är så roligt och planerar mig igenom detta med ett stort leende på läpparna. Jobbar som sagt som bröllopskoordinator annars men detta är verkligen HELT annorlunda, att planera sitt eget.

Nästa steg är att göra klart gästlistan och utse tärna, bestman, toastmaster osv. Kolla lite inbjudningskort, catering etc.
    Köpte lite grejer till dukningen idag Köpte såna stående bokstäver som vi ska ha vid honnörsbordet - Mrs P & Mr P.

Måste kolla upp någon solist till kyrkan också :-/ Vet vem jag ville ha men han var såå dyr. FÅr kolla vidare helt enkelt. 

• vinterbrud2012

Jag har också beställt ring nu =)  En juvelare i Västerås som gör de för hand, känns jätte kui att designa sin egen.  Emelie: Men vilken tur att hitta den ringen man vill ha för 1500 kr, perfekt ju!!!  Ikväll ska vi ju träffa tjejen som har cateringen, håll tummarna för mig att det verkar bra nu!! Drömmer  Angående solist i kyrkan så har jag sån tur att min bästa vän har lovat att sjunga för oss (han är jätte duktig och gör det profesionellt) och sen har jag en kund  som sjunger så otroligt vackert, henne kan jag verkligen rekomendera, så hon ska också sjunga en låt.  Vad är rimligt pris för en solist annars??? Jag tänkte byta tjänster med kunden som sjunger, det är ju alltid bra . Har ni funderat ut låtar??

• emelie och Jonas

Den ringen ska jag ha :)
    Men kommer skriva vigseldatumet i förlovningsringen, samma som min sambo gör...dp den här är lite smalare.

Lycka till med Cateringen ikväll då!
    Vi ska nog ha en kompis/granne som ska sjunga på vårt bröllop, tror hon gör det gratis så får väl köpa något till henne sen.
    Appropå det, vad ska ni köpa till tärnor, solist etc. de som hjälper till med bröllopet på ett sätt?
    Smycken eller?

Jag har lyssnat på massa låter och valt ut ca 5 stycken som solisten får lyssna och välja mellan :)
    Alternativt om hon kommer med egna tips...
  • Hobevi

Solist ligger på ca 1500:- till 6000:- annars. Den vi ville ha skulle ha 5500:- vilket vi tyckte va lite overkill. Ska kolla runt lite till innan vi bestämmer oss.

Ja hoppas du får som du vill med cateringen och glöm inte att uppdatera oss hehe

Vi har flera låtar som vi vill ha, vår låt är ju Just The Way You Are så den vill vi självklart ha.. Sen har vi en annan låt som är typ vår låt men texten passar inte in i ett bröllopssammanhang så där är vi lite kluvna, för det är våran "rikitga" låt som vi har tillsammans. Hmm??

• emelie och Jonas

Nu har jag bokat tid för klänningsprovning i butiken i Bålsta till nästa helg!
    Så spännnade det ska bli, att äntligen få testa en brudklänning, undrar hur man ser ut och hur det känns att ha något så fint på sig! :)

• Marylojs
    Hobevi skrev 2011-10-09 20:30:22 följande:
    Solist ligger på ca 1500:- till 6000:- annars. Den vi ville ha skulle ha 5500:- vilket vi tyckte va lite overkill. Ska kolla runt lite till innan vi bestämmer oss.

Ja hoppas du får som du vill med cateringen och glöm inte att uppdatera oss hehe

Vi har flera låtar som vi vill ha, vår låt är ju Just The Way You Are så den vill vi självklart ha.. Sen har vi en annan låt som är typ vår låt men texten passar inte in i ett bröllopssammanhang så där är vi lite kluvna, för det är våran "rikitga" låt som vi har tillsammans. Hmm??

Jag känner till en enköpingstjej som tar 800 kr för två låtar i kyrkan och den musik jag lyssnat på som hon skickat låter jättebra tycker jag. Är du intresserad kan jag skicka hennes kontaktuppgifter när jag kommer hem.
  • Evelinas

Hej!
    Här e en till enköpingstjej! Vi gifter oss i Härkeberga kyrka 7 januari. Ska ha festen i härkebergas gillestuga, den fick vi låna gratis eftersom vi gifter oss i den kyrkan, helt perfekt!
    Ska få klänning uppsydd och har precis betällt tyg, fodersatin med chiffong över, sen satinband i ryggen.
    Vi funderar på Maxis catering eller Ademso i Bålsta, tipsa gärna om andra.
    Vet sjutton inte vad man ska ha för skor!! Kommer ju vara gravid i vecka 30-32 så vill ha bekväma skor!
    Har kollat på en ring från schalins, tycker den är så fin men har inte bestämt mig än, ska kolla på hallbergs på torsdag, har 30% rabatt där denna månad.

4 mm bred alliansring i 18k guld med 7 diamanter.

• emelie och Jonas

Grattis till bröllopet och till Bebisen :)
    Välkommen in i gruppen :)

Vi ska också gifta oss i härkeberga kyrka :)
    Men festen blir i säfsta bygdegård, då det kändes lite rymligare, men vi hade funderingar ett tag på deras gillestuga i härkeberga, men blev säfsta!

Ringen var jättefin tycker jag, alldeles lagom :)

• Hobevi

Emelie: Gud vad roligt, min svägerska var där idag och provade Johanna som jobbar där är jättetrevlig och förstår vad man som kund vill ha.

Marrylojs: Ja skicka gärna uppgifter. Har hon någon sida eller nåt? Tänkte om man kunde höra hur hon låter,

Evelinas: Välkommen till tråden. Kul att vi blir fler som kan hjälpas åt att tipsa varandra

Jag har bara hunnit med att köpa en gästbok sen jag skrev sist haha...

Har dock fått iordning på mitt layout program så nu ska det börjas fixas lite. Kommer beställa inbjudningskort men ska göra vigselprogram och festprogram, save the date själv. Ska bli såååå roligt.  

Svar på tråden Enköpingsbrudar