• Hobevi

Enköpingsbrudar

Hej!

Jag och min sambo ska äntligen gifta oss och ville starta upp en tråd för alla oss Enköpingsbrudar 
    Kanske kan vi hjälpa varandra i den ibland krångliga planeringen.Skrattande

Jag undrar: vet ni någon schyst festlokal i/runt omkring Enköping? Vi vill kunna ta med egen mat och dricka.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Enköpingsbrudar
  • badabingbadabom

Hej!

Vi ska också gifta oss i enköpingstrakten nästa sommar.
    Eftersom vi kommer att vara på vårat landställe behöver vi hyra en massa saker. Tänkte kolla om ni har tips på vart man kan hyra glas och bord och liknande.
    Vi bor i Sthlm så vi har inte så bra koll på Enköping :)

Tacksam för all hjälp!

• emelie och Jonas
    badabingbadabom skrev 2011-10-13 09:57:57 följande:
    Hej!

Vi ska också gifta oss i enköpingstrakten nästa sommar.
    Eftersom vi kommer att vara på vårat landställe behöver vi hyra en massa saker. Tänkte kolla om ni har tips på vart man kan hyra glas och bord och liknande.
    Vi bor i Sthlm så vi har inte så bra koll på Enköping :)

Tacksam för all hjälp!
    Spontant kommer jag att tänka på hyrtältet, men finns kanks ebilligare ställen?!
  • vinterbrud2012

Hello igen. vad kul med fler enköpingsbrudar! Nu har vi varit på konsultation med en tjej från f-100, hemlins festservice. Verkar bra!! Vi lade fram hur vi ville ha det, och hon korrigerade lite på menyn med vissa grejer som hon tyckte skulle bli bättre, vilket såklart är jätte bra. Det bästa är ju såklart att hon står för all dukning och dekoraration (porslin) mm. Så hon har skickat prisförslag och det verkar rimligt. Men... Nu till frågan: Jag har ju aldrig ätit något som hon lagat, och heller aldrig hört nån som caterat därifrån.. borde man be om smakprovning? Eller hur hade ni gjort? Min kille tycker att vi ska lita på att hon verkar bra och köra på, men jag är lite orolig att man inte blir nöjd..? Jag vill ju att den dagen ska bli perfekt, och vi är mycket intresserade av mat själva, så det är viktigt för oss. Help!Förvånad

• PannePann

Hej,
    här kommer en till Enköpingsbrud. Vi ska gifta oss 19 maj nästa år i Vårfrukyrkan. Vi har planerat ganska länge men det är först nu som vi börjar köpa och beställa saker, spännande! Något som jag har funderat på är smink och frisyr. Jag bor i Uppsala sen 2008 och har inte så bra koll på vilka frisörer som är bra, och ifall det finns möjlighet att bli sminkad på salongen också. Kanske någon av er som vet?

• vinterbrud2012

PannePann: Just salonger som gör både smink och hår i enk är inte sådär jätte många tror jag. Salong Ajax gör det, och även lilla hörn salongen tror jag. Själv ska jag bli sminkad av Jenny på askungen (super duktig) och min kollega fixar frisyren (är själv frisör)Skrattande  Dessutom ska jag hinna fixa mina näbbars hår på morgonen själv tänkte jag, hur det nu ska gå till. Man är ju lite kontrollfreak och vill gärna få deras hår så som jag har tänkt mig, så då är det bara till att fixa det själv Tungan ute

• Hobevi

Vinterbrud: Jag skulle ha bett om provsmakning, jag tycker själv att maten e jätteviktig fast jag e mer att mina gäster ska bli mätta än att det ska se suuuperfint ut på tallriken. 

Jag vill också ha någon som e JÄTTEDUKTIG på hår och makeup. Ett av de viktigaste grejerna för mig.

• Marylojs
    Hobevi skrev 2011-10-11 22:33:28 följande:
    Emelie: Gud vad roligt, min svägerska var där idag och provade Johanna som jobbar där är jättetrevlig och förstår vad man som kund vill ha.

Marrylojs: Ja skicka gärna uppgifter. Har hon någon sida eller nåt? Tänkte om man kunde höra hur hon låter,

Evelinas: Välkommen till tråden. Kul att vi blir fler som kan hjälpas åt att tipsa varandra

Jag har bara hunnit med att köpa en gästbok sen jag skrev sist haha...

Har dock fått iordning på mitt layout program så nu ska det börjas fixas lite. Kommer beställa inbjudningskort men ska göra vigselprogram och festprogram, save the date själv. Ska bli såååå roligt.  
    Jag har fått sångprov på mailen, kan jag skicka det till dig? 
  • Hobevi

Ja men gör jättegärna det Va gullig du e... Du kan skicka det till: myspullan(a)hotmail.com 
    (en gammal mailadress) Tungan ute 

Ska bli spännande att höra.

• Marylojs
    Hobevi skrev 2011-10-17 00:30:31 följande:
    Ja men gör jättegärna det Va gullig du e... Du kan skicka det till: myspullan(a)hotmail.com 
    (en gammal mailadress) Tungan ute 

Ska bli spännande att höra.

Skickat!
  • mittid
    emelie och Jonas skrev 2011-09-29 21:40:30 följande:
    Bra präst i Enköpings kommun sökes!

Vår präst är bortrest då när vi ska viga oss, så måste hitta en annan...

Några tips?
    Rek: Christina Olsson Blomqvist!!
Svar på tråden Enköpingsbrudar