• Hobevi

Enköpingsbrudar

Hej!

Jag och min sambo ska äntligen gifta oss och ville starta upp en tråd för alla oss Enköpingsbrudar 
    Kanske kan vi hjälpa varandra i den ibland krångliga planeringen.Skrattande

Jag undrar: vet ni någon schyst festlokal i/runt omkring Enköping? Vi vill kunna ta med egen mat och dricka.

Tack på förhand! 

• Svar på tråden Enköpingsbrudar
  • emelie och Jonas

Hej! Nu är vårt bröllop inte officiellt till hela släkten ännu,- om du listar ut vem jag är så säg inget...jag vet inte vilka ni är,tror jag iaf! Vi gifter oss den 19 maj och ska ha festen i säfsta bygdegård,kan rekomendera dom! har aldrig varit där på bröllop bara fest men har en kompis som gifte sig där... bra med två delar så man kan dela av samt en liten scen. Sen är omgivningen fin och grön. när ska ni gifta er?

• Marylojs

Jag kommer från Enköping, nu bor vi inte där men ska ändå gifta oss är 16 juni nästa år. Vi har bokat Mälbygården, men det finns ju gott om bygdegårdar. Främjarstugan är ju bra om man har långväga gäster som vill bo billigt nära festen. 

• Hobevi

VI har inte bestämt något datum ännu men vi håller på o kollar vad allt får kosta och sen utgår vi fån det. Nej vi har inte heller gått ut med det så jag lovar jag ska inte säga något Flört
    Jag har varit och kollat säfsta men såg att det var en förskola där nu, hur går det till?
    Främjarstugan har jag inte varit inne i och kollat, kanske dags att göra det...

Hur gör ni med maten? Har kollat lite cateringföretag men är osäker... 

• emelie och Jonas

Vi får lokalen i sfästa från fredag ef. vet inte exakt tid, ska försöka få den till 14 eller något iaf..förskolan har typ bara sina vagnar stå där, man kan kansk ebärja möblera bord å så fast de är där..
    För det lär ju ta ett tag och fixa allt, plus att vi kanske inte vill vara kvar där till midnatt!
    Sen får man ju städa dagen efter då så det är fixat till måndagen :)

Vi vill ha buffé, och har kollat runt litegran, känns som om Maxi är billigast, men då kommer vi isf lägga till lite själva, för att inte bara få den van liga kallskuret/kött buffén...
    Annars finns ju Nippon, men kostar lite mer...
    Har du några andra tps, är du välkommen med dem :)

• emelie och Jonas

Bra präst i Enköpings kommun sökes!

Vår präst är bortrest då när vi ska viga oss, så måste hitta en annan...

Några tips?

• Hobevi

Ok, som sagt var och kollade in stället och det satt en massa teckningar uppe och var en hel del leksaker o dylikt. Tar dom bort sånt under helgerna då den hyrs ut? 

Har faktiskt inte kollat maxi.  Vi är inte så sugna på buffé fast o andra sidan hade man kunnat spara in lite pengar på det. Vill nog ha sittande gäster med servering. Vet att några av mina vänner tog catering från en hotell och restaurangskola. Fick det jättebilligt med servering också. Undrar om detta är möjligt i Enköping. Hmm?

Har bokar tid för brudklänningsprovning på måndag Skrattande Ska bli riktigt spännande. Hihi!!! 

• emelie och Jonas

Jag har också frågat Hotell och restaurang skolan (gick där själv,så känner lärarna), väntar svar från dom, men dom sa att man får mycket för pengarna på Maxi.

Ohh...va spännande!
    Vart ska du kolla klänning? Enköping, Västerås, Uppsala eller någn annanstans?

• Hobevi

Ok, skickade precis iväg ett mail till dom och frågade.. Håller tummarna då

I Bålsta faktiskt, har kontakter där eftersom jag är därifrån. Har redan hittat en klänning och hoppas den finns i butiken så jag kan prova och se hur den ser ut på. Ska bli så roligt och faktiskt då det kanske känns verkligt, att jag inom en snar framtid ska stå som brud i kyrkan. UNDERBART!!!

Jag jobbar ju som bröllopskoordinator men känner mig helt lost i Enköping. Finns inte alls lika mycket utbud som i Uppsala, Stockholm osv. Kan inte välja rikigt :-/

• Marylojs
    emelie och Jonas skrev 2011-09-29 21:40:30 följande:
    Bra präst i Enköpings kommun sökes!

Vår präst är bortrest då när vi ska viga oss, så måste hitta en annan...

Några tips?
    Anders Grape är underbar! Min konfirmationspräst och han ska också viga oss i sommar. Min kusin har varit på bröllop där han var vigselförrättare och tyckte att han var SÅ bra.
Svar på tråden Enköpingsbrudar