Gifta sig inom ett år efter förlovning?
Nyfiken i en strut undrar vad som är vanligast, när gifte ni er och vad tycker ni är "normalt" eller brukligt?
Nyfiken i en strut undrar vad som är vanligast, när gifte ni er och vad tycker ni är "normalt" eller brukligt?
Vi förlovade oss 17 juli 2010 och gifte oss 20 augusti 2011. Kyrkan var fullbokad från maj till oktober, förutom just det datummet. Och jag ville gärna ha ett bröllop under sommarmånaderna, och därför fick det bli som det blev. TS, Jag valde efter mer än 1 år :)
Vi kommer köra exakt 2 år, m2b ville gärna att vi skulle vänta med bröllop tills jag är klar med min högskoleutbildning och så han hinner spara lite pengar med. Självklart fick han sin vilja igenom, och turligt nog är 7/7 (datumet vi förlovade oss) en lördag 2012 så det passade ju perfekt. Annars håller jag väl med om att det är roligast om man kan följa traditionen med 1 år men vi kunde inte vänta längre med våra ringar :D
Vi gifte oss ganska exakt på 5-årsdagen som förlovade.
Vi gifter oss 30/6 nästa år, då har vi varit tillsammans i lite mer än 6 år och förlovade i 4. Vi visste att jag eventuellt skulle flytta iväg för att plugga när vi förlovade oss men eftersom vi ändå visste att vi ville gifta oss förr eller senare så gjortde vi det ändå :) Så nästa år blir stort för oss, giftermål och flytta ihop "på riktigt" :D
Vi kommer ha varit förlovade i nästan 5 år när vi gifter oss nästa sommar.
Vi kommer att gifta oss på vår 10årsdag. Då kommer vi ha varit förlovade i 6år. Hade vi varit smarta så hade vi ju sparat pengar och gift oss innan vi fick barn men nu blev det inte så och därmed har tiden runnit iväg. Vi insåg inte hur bra vi hade det med två heltidslöner innan vi fick uppleva hur det är att leva på i princip en. Studenttiden hade jag nog förträngt....
Men huvudsaken att det blir av i alla fall.
Tycker också att förlovningen ska vara ett löfte till varandra att man ska gifta sig. Inte nödvändigtvis inom ett år men att man gör det för att man vill dela resten av sitt liv med varandra.
För mig beror det helt på om personen som frågar frågar "Vill du förlova dig med mig?" (då kan man vara förlovad tills någon frågar om man vill gifta sig) eller om personen frågar "vill du gifta dig med mig?" då blir man förlovad och inväntar att snart gifta sig =)