Gifta sig inom ett år efter förlovning?
Nyfiken i en strut undrar vad som är vanligast, när gifte ni er och vad tycker ni är "normalt" eller brukligt?
Nyfiken i en strut undrar vad som är vanligast, när gifte ni er och vad tycker ni är "normalt" eller brukligt?
Vi gifte oss ca 5år efter förlovning och 6år efter vi träffades. Det var rätt för oss :) För någon annan är det något annat som är rätt. Det enda jag tycker, min personliga uppfattning, är att man har tänkt och har planer på att gifta sig om man förlovar sig. Alla håller inte med om den saken, men så tycker jag.
Vi försökte hinna inom ett år, men det blir ett år och två månader då vi inte hittade något tidigare datum som passade oss (vi är båda studenter, så att lägga extra pengar på bröllop under sommarmånaderna blir svårt, slutet av augusti/början på september däremot är den tiden på året vi har mest pengar. Så vi förlovade oss den 16:e juli i år och gifter oss 1:a september nästa år...
Nu röstade jag på eft 3 år, men det är inte något jag tycker spelar någon roll alls egentligen! Det bara blev att det är 4 1/2 år eft vi förlovade oss som vi nu ska gifta oss, inget vi bestämmt innan.
Det är ju helt upp till paret som har förlovat sig, när det passar i deras liv, ekonomi mm.
Vi gifter oss ca två år efter att han fria. Vi hade nog helst sett att vi följt traditionen och gift oss inom ett år men tyvärr var jag arbetslös och vi var tvugna att vänta ( är av åsikten att man gifter sig bara en gång och då vill jag ha det ordentligt! )
Min mamma har varit förlovad i 20 år, det ser mörkt ut med det bröllopet!
Jag røstade efter mer æn ett år och tænker då 1-2 år, dærfør att det ær vad jag upplever som rimligt och normalt. Vi kommer dock att gifta oss inom ett år.
Vi firar nu 7 år som förlovade och ska äntligen gifta oss. Anledningen till att vi väntat är för att min sambo inte kännt sig redo tidigare