• Just Me

18 augusti 2012 - finns det fler?

Finns det fler som planerar att gifta sig om exakt ett år idag ?

18 augusti 2012

Kunde vara kul o följas åt o kanske ge varann lite tips o idéer

• Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?
  • pulmonate
    lyckliga jag skrev 2011-12-13 13:25:48 följande:
    Det finns två saker som jag känner att jag vill ha gjorda snarast och det är att hitta och boka fotograf och beställa klänningen från Kina.
    Fotograf är inte det enklaste, det finns för många att välja på här i Stockholm.
    Ni som bokat fotograf , har ni eller fotografen bestämt vart bilderna ska tas någonstans?

Är nästan på det klara med vilken klänning jag ska beställa. Har egentligen aldrig tvekat för det finns inte så många med ärm på för jag vill inte ha en armlös med bolero över.

Är inte helt på det klara med vilka färger vi ska ha men det lutar nog åt lila, cerist och vitt eller så blir det turkost och vitt. Dock är det svårt vilka blommor man ska ha i buketten till turkosa färgtemat.
    Jag beställde min klänning ifrån Milly. Jag har haft bra bemötande, men dock kanske inte exakt samma service som det var för bara 6månader sen där. Förr skickade dom bilder i flera olika stadie för godkännande, men nu får man bara en bild när den är så gott som färdig. Men hur det blir får jag berätta sen när jag väl får den i Januari!!! Förutom Milly hade jag nog satsat antingen på Landy eller Mylove.

Turkost och vitt tycker jag är ett fint tema. Passar särskillt bra om man råkar skulla gifta sig vid vatten eller ha "tiffany tema". Såg någon här på BT nyligen som skulle ha det och hade en massa fina inspirationsbilder. Kom inte ihåg vilken sida det var på.. kanske "September 2012 eller 25/8".. något sånt.
    Turkosa blommor är lite svåra att hitta, då det mer blir blåa blommor. Men varför inte göra en sån här "knapp bukett"? Tycker dom är jätte häftiga!

Själv ska jag ha blommor med Australiskt tema då jag är halv Aussie. Så det blir en ganska vildvuxen bukett. Får se vilka jag får tag på i Augusti då det är vinter i Australien. Men som tur är växer ju många av deras blommor även här i Italien! Min bukett blir lite av den här stilen, fast kanske med en annan form och storlek.. Har inte bestämt mig än. 

• Drullen

Det är så mycket annat som ska hinnas med oxå, som ska va klart före, så ja hinner inte med. Lite down i inspirationen nu. Har nog med vinter o jul o göra. Ja älskar julen, men att tänka på jul o bröllop samtidigt får mig att rysa.

Ja funderar lite på olika alternativ när det gäller fotograf. Ja vet om flera duktiga fotografer i släkten, men vill liksom inte fråga dom förrän dom är bjudna. (Så den ja frågar inte tror att ja bjöd dom bara för hon tacka ja ...) Haha annars kan ja ju fråga min son pappa, han är fotograf, men kanske inte överdrivet intresserad av att ta våra bröllopskort ; )

Klänning har ja inte en susning om hur den ska se ut, mamma säger att hon kan hjälpa mig sy den eller ändra någon om ja hittar nån som är nästan, men det kan ju va bra att veta hur den ska se ut då...

Känns inte som ja kommit nånvart alls, förutom festlokal, mina smycken och till fötterna...Kan ju bli ett intressant bröllop ; )

• pulmonate
    Drullen skrev 2011-12-13 14:15:38 följande:

Det är så mycket annat som ska hinnas med oxå, som ska va klart före, så ja hinner inte med. Lite down i inspirationen nu. Har nog med vinter o jul o göra. Ja älskar julen, men att tänka på jul o bröllop samtidigt får mig att rysa.

Ja funderar lite på olika alternativ när det gäller fotograf. Ja vet om flera duktiga fotografer i släkten, men vill liksom inte fråga dom förrän dom är bjudna. (Så den ja frågar inte tror att ja bjöd dom bara för hon tacka ja ...) Haha annars kan ja ju fråga min son pappa, han är fotograf, men kanske inte överdrivet intresserad av att ta våra bröllopskort ; )

Klänning har ja inte en susning om hur den ska se ut, mamma säger att hon kan hjälpa mig sy den eller ändra någon om ja hittar nån som är nästan, men det kan ju va bra att veta hur den ska se ut då...

Känns inte som ja kommit nånvart alls, förutom festlokal, mina smycken och till fötterna...Kan ju bli ett intressant bröllop ; )

Vi har ju faktiskt mer än 8 månader kvar tills vi gifter oss! Du behöver nog inte vara såå orolig! :) Men det är nog en bra idé att börja titta på klänningar efter julen så du har en susning om vad du vill ha för något. Det ska ju inte lämnas till sista stund. Ta med några vänner och börja prova. Man blir förvånad av vad man passar i och gillar! Jag blev det i alla fall. Hade aldrig trott att jag var särskilld princessig av mig. Jag sminkar mig i princip aldrig och går bara i jeans och hästsvans, men när jag började titta på klänningar kom väl Cinderella drömmen fram! heheh! Inte att jag valde en såå princessig klänning till slut, men ganska!

Skor har jag ingen aning om vad jag ska ha! Bara att det inte får vara för hög klack eftersom min kille bara är 5cm längre än jag och jag vill inte vara längre än honom. Han får väl också ha klackar på sig annars! haha.
     Smycken tänkte jag kanske inte ha några ?! Min klänning är rakt skuren framtill ganska högt och bar i ryggen, så det känns lite som att ett halsband hade blivit överflödigt. Ett fint armband kan jag dock tänka mig som passar ihop med ringen. 

Ska ni ha musik när ni går in? Och på festen? Det måste vi också bestämma!!
  • fasit

Ingångsmusik är vårt stora dilemma!! Jag vill att en av mina vänner ska spela nyckelharpa, men vilken melodi?? Gärna instrumental ingång. Vi har även lite problem med kyrkan för vi har ca 1,5 timmar för musiker att rodda upp och soundchecka. Efter vigseln måste vi lämna kyrkan på en gång så det måste gå snabbt!!Vi spelar mkt gospel så för att få till det måste vi ha ett helt komp vilket kräver sin förberedelsetid. Förslag på ingångamusik kan kanske vara änglagårdstemat? Traditionella bröllopsmarcher eller kanske kanon i d av pachelbel?

• pulmonate
    fasit skrev 2011-12-13 14:39:00 följande:
    Ingångsmusik är vårt stora dilemma!! Jag vill att en av mina vänner ska spela nyckelharpa, men vilken melodi?? Gärna instrumental ingång. Vi har även lite problem med kyrkan för vi har ca 1,5 timmar för musiker att rodda upp och soundchecka. Efter vigseln måste vi lämna kyrkan på en gång så det måste gå snabbt!!Vi spelar mkt gospel så för att få till det måste vi ha ett helt komp vilket kräver sin förberedelsetid. Förslag på ingångamusik kan kanske vara änglagårdstemat? Traditionella bröllopsmarcher eller kanske kanon i d av pachelbel?
    Har ni en kompis som spelar nyckelharpa tycker jag att det kan bli jätte fint. Kanske kan dom spela några låtar även när gästerna sätter sig. 
    Vi har vänner som spelar: Contrabas, piano, sjunger. Vad kan man få till av det? Contrabas kan kan ju även vara harmoniskt om man spelar det med stråk (heter det så?). Vi har verkligen ingen aning om vad man ska välja. Är inte så insatt! Den traditionella ingångsmarchen vill jag dock inte ha iaf.   
  • fasit

Kontrabas, piano och sång är väl perfekt för typ folkmusik eller jazz?!

• pulmonate
    fasit skrev 2011-12-13 15:49:14 följande:
    Kontrabas, piano och sång är väl perfekt för typ folkmusik eller jazz?!
    Ja det kan kanske vara bra. Jazz gillar vi, men undrar om det passar till att gå in. Får leta upp lite låtar och se om jag hittar något, eller fråga kompisarna som spelar om de har några tips!
  • pulmonate

Nu har jag precis fått ett email om att min klänning är färdig!!! Den skulle bli klar i slutet på månaden så jag hade inte riktigt förväntat mig att den skulle vara klar än. I allmänhet är jag ganska nöjd men jag ska be dom sy om spettsen på framsidan då det inte var exakt som bilden jag hade gett. På baksidan var det fint gjort och jag tror att när jag väl har fått hem den och strykt mm, så är den nog snygg! såå spännande!

• pulmonate

Ville bara säga att jag har fått min klänning ifrån Milly men inte tittat på den. Jag vill inte uttala mig förrän jag har sett den och provat den. Jag lovar att sätta upp foton sen! 
    Så för att sammanfatta är detta fixat:

Ceremoniplats
    Restaurang
    Klänning
    Börjat på inbjudningskorten...nästan färdiga..kommer väl ut i Januari någon gång.
    Köpt vit juteväv att ha runt krukorna som vi ska ge till våra gäster
    Killen har börjat att bestämma vad han ska ha på sig, men inget provat eller bestämt
    Tärnorna tittar på klänningar och ska beställa dem själva

Hur går det för er?

• fasit

Hej! Trevligt med uppdatering:) Vi har: Bokat kyrka och lokal Klänningen är hemma, men lite för stor Inbjudningskorten och amdra trycksaker är bestämda hur de ska se ut, men vi skickar tidigast ut dem i slutet av feb. Jag tänkte bjuda in mina kompisar till en pyeeslkväll när terminen börjat. Jag har inga tärnor,men 2 vänner jag kallar brudvänner. Toastar är tillfrågade Ett sk värdpar till vigseln Kollat lite på menyförslag Ska fråga min fasters man om han vill fotografera Musik och musiker är tilltänkta men inte tillfrågade

• lyckliga jag

Har ännu inte kommit till skott att beställa klänningen än men det kommer bli de någon av de närmsta veckorna.
    Har iaf bestämt vilken jag vill ha och det är ju alltid något.
    Nästa vecka ska jag och sambon titta på kläder till honom. Få se vad han kan tänkas vilja ha Kyss.
    Eftersom han inte är någon kostymkille ska det bli kul att se vad han kommer välja.
    Jag har bestämt mig att han ska få välja helt själv för det har ju jag gjort med klänningen.

• pulmonate
    lyckliga jag skrev 2011-12-29 14:20:04 följande:
    Har ännu inte kommit till skott att beställa klänningen än men det kommer bli de någon av de närmsta veckorna.
    Har iaf bestämt vilken jag vill ha och det är ju alltid något.
    Nästa vecka ska jag och sambon titta på kläder till honom. Få se vad han kan tänkas vilja ha Kyss.
    Eftersom han inte är någon kostymkille ska det bli kul att se vad han kommer välja.
    Jag har bestämt mig att han ska få välja helt själv för det har ju jag gjort med klänningen.
    Haha, heeeelt själv? då hade min kille kommit i nån lysande i mörkret kostym *ler*. Ok jag tror att han hade valt något snyggt men bara tack vare att vi såg en film nyligen där killen bar smoking och det tyckte han var snuggt. Och det gör ju jag med. Annars är min kille heller ingen kostym nisse.
  • Drullen

Klänning haha ska man veta vilken man ska ha alltså... Hm... får försöka komma iväg till lite butiker o prova lite tror ja.

Vi har iallafall kommit ett liiiiitet steg närmre, ja skicka min sambo till IKEA igår o köpa champagneglas. 1 down millions things to go...

Nu är julen slut o ja kanske kan börja ta tag i annat igen.

• lyckliga jag
    pulmonate skrev 2011-12-29 15:22:25 följande:
    Haha, heeeelt själv? då hade min kille kommit i nån lysande i mörkret kostym *ler*. Ok jag tror att han hade valt något snyggt men bara tack vare att vi såg en film nyligen där killen bar smoking och det tyckte han var snuggt. Och det gör ju jag med. Annars är min kille heller ingen kostym nisse.
    Ja men då blir det iaf något som gästerna sent kommer glömmaSkrattande.
    Min sambo lutar nog att ha kostym med "mönstrad väst" under (enfärgad med invävt mönster) så att han kan ta av sig kavajen på kvällen men ändå se uppklädd ut. Det får han klart godkänt för från min sida.
  • pulmonate
    lyckliga jag skrev 2012-01-03 19:35:49 följande:
    Ja men då blir det iaf något som gästerna sent kommer glömmaSkrattande.
    Min sambo lutar nog att ha kostym med "mönstrad väst" under (enfärgad med invävt mönster) så att han kan ta av sig kavajen på kvällen men ändå se uppklädd ut. Det får han klart godkänt för från min sida.
    Hahah, ja om det nu ar nagot positivt! ler
    Assa, min kille...Han vill verkligen inte ta ansvaret for det han ska ha pa sig. Vi blev tipsade om ett stalle som haller pa att ga i konkurs som har Armani, Cerutti, och Bosskostymer for 50-250 euro. Sa vi skulle aka dit ikvall.. Han jobbar nu och ar pa mote sa far jag ett sms "Men hade du kunnat tanka dig att aka dit sjalv och kopa en kostym till mig. Det viktigaste ar ju att du gillar den"... ahahaha. Sa rolig han ar! Visst, kostar den bara 50 euro kan man kopa den och salja den igen... men formodligen har de inte jatte mycket val och risken ar istallet att man later priset overtala en om man gillar dem eller inte. Sjalvklart vill jag att vi ska dit, men hade ju faktiskt hoppats att han ocksa ville folja med!!! Cool 
  • MamaJuice

Här är en till 18e Augusti-Brud!

Ser ni har kommit ganska långt i planerna! Själva har vi bara kyrka och festlokal bokat, börjat smått med olika dekorationspyssel och inhandlat dukar och ljusstakar!

Såg att det frågades efter bloggar! Har en hemsida om våra bröllopsplaner och om oss som par! Kika gärna in för tips och inspiration!

calleochjosefins.brollopssajt.se

• sannasofia

Nu har planeringen satt fart igen efter alla helger.. just nu håller jag på att göra inbjudningskorten och andra trycksaker som kommer behövas på själva bröllopet..

I slutet av januari ska jag och sambon till Stockholm och bo på hotell och gå på bröllopsmässa och mysa och komma i riktig bröllopsstämning. och efter det ska jag också ut på brudklänningsjakt!! Underbart!!

• KimLarsson85

Hej blivande brudar! Här är ytterligare en som har siktet inställt på 18/8-12. Inbjudningarna är utdelade (vi körde chockteknik på julafton), 106st bjudna. Toastmaster och -madame, marschalk o brudtärna samt personal på bröllopet är signade. Vi kommer vara i en bygdegård på min hemort med promenadavstånd från kyrkan. Planen är att hyra porslin o glas för att minimera disk. Först tänkte vi även hyra linnedukar o servetter men nu har jag hittat linneliknande lyxpappersdukar som funkar likvärdigt o är billigare. Vi håller på o rekar cateringfirma och en tysklandsresa är inbokad över kristihimmelfärd för att inhandla barinnehållet. Klänning har jag beställt o fått från kina (dressilyme) ocj är överlag jättenöjd (efter en tyll- och paljettmassaker, ska korrigeras lite i kjolens bredd. Coverband har vi bokat o som låter oss ha kvar utrustningen efter deras spelning för egen musik. Hår o makeup har jag bokat via en tjej som frilansar. Vi har även bokat både natten innan o bröllopsnatten på ett fint hotell (kommer dock sova ihop) så får vi tid för hotellmys o stadig frukost på dagen D. Fotografer har vi bokat in 2gamla klasskamrater som egentligen fotar lägenhetsvisning, men med bra utrustning o fantasi blir det toppen till ett kanonpris. 2 sångerskor o 1sångare m gitarr finns i bekantskapskretsen o står för sång i kyrkan. Tema och dekorationer finns det mkt idéer o redskap till o ska återspegla våra intressen och talanger :) Just nu är det ringjakt för både mig o min blivande. Problemet som ippstått är att min ring är för låg (bara ca 1mm hög) vilket gör den svår att kombinera med en diamantring då det blir olika höga. Så ett alternativ är att köpa ny förlovningsring. Jag tänkte passa på och rådfråga er. Tror ni det funkar att kombinera ringen på länken med en annan mkt tunn diamantrad med tanke på att det är lite luft omkring diamanten (www.guldfynd.se/page.jsp&articleNo=1333020&attributeType_4=472&attributeType_2=&attributeType_1=&productType=0&priceRange=&&step=7&articleNo=&articlesPerStep=8&search=Visa+resultat+%3E%3E%3E) Sååå nu har jag fått lätta mitt bröllopshysteriska hjärta :) kommer bli ett toppenår!!!

• Drullen

Nu har ja äntligen tagit mig i kragen o satt igång, väntar på svar från flera vigselplatser och fotograf mm.

Filtar som ja tänkte ha för att dölja de fula stolarna va för små när vi kolla på dom, så det blir att sy ändå, men men... En per kväll så hinner man väl färdigt ; )

Inte mycket skrivet på min blogg men ja har en iallafall . herrofrufraken.blogspot.com

Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?