18 augusti 2012 - finns det fler?
Finns det fler som planerar att gifta sig om exakt ett år idag ?
18 augusti 2012
Kunde vara kul o följas åt o kanske ge varann lite tips o idéer
Finns det fler som planerar att gifta sig om exakt ett år idag ?
18 augusti 2012
Kunde vara kul o följas åt o kanske ge varann lite tips o idéer
Japp, det datumet har vi också valt .
Valde det för att då har de flesta kommit tillbaka från semestern och ändå kan det vara en fin sommardag som igår.
Det ända som jag gjort hitills är att beställt kyrka och sen har jag tittat runt på olika ställen att ha middagen på.
Hur långt har du/ni kommit?
Vi har kyrka & lokal bokade!
N ästa vecka ska vi fota vran bäbis så då ska jag be om prisuppgifter fr fotografen så förhoppningsvis är det oxå bokat snart.
Har kollat på lite olika klänningar, velar som bara den....
Vi har valt färgtema: mörklila, vitt & silver
Vi valde 18 augusti för att det passar med jobb och det är innan jaktsäsongen börjar!
Vad ska ni ha för slags fest? Stort??
Har idag bestämt förrätten.... ska låta sambon provsmaka den senare o så får vi se om det blir den då!
Vi blir 40st, varav det är ca 15 fr 2år-18.
Vi har tänkt att bjuda på buffe så att var och en kan ta det som den tycker om. det ska även vara någon sorts efterrätt men vet inte vad än.Sen avslutas det hela med tårta , kaffe och avec.
Vi kommer inte ha någon fest med dans utan det blir bara middag och det kommer stå klart och tydligt i inbjudan.
Vart någon stans i vårt avlånga land befinner ni er?
Vi bor i Huddinge, söder om Stockholm
Vi bor i Haparanda
Vi ska ha middag med efterföljande fest, dans o hela kittet
Vi blir rätt många, stora familjer, släkten och så de närmsta vännerna.
Varken jag eller min sambo har någon stor släkt och sen blir det bara de närmsta vännerna med respektive och barn.
Vi valde bort fest med dans för att vi ville gifta oss så tidigt på dan som möjligt och att våra vänner skulle kunna ta med sig sina barn. Sen kände vi väl att det där med festandet inte var det viktigaste för oss.
Ska ni laga maten själva eller catering ? Vi ska göra så lite som möjligt själva för vi vill inte känna oss superstressade för matens skull, nog med nerverna ändå
Har börjat titta lite på s.k kinaklänning men vet inte riktigt vad jag ska välja.Vill helst ha med ärm och inte så bart i ryggen. Ska ta en tur in till Stockholm och prova lite olika klänningar för att se vilken modell man passar i.
Hej!
Här har vi en till som ska gifta sig 18-08-2012! yay! Vad bra att det finns fler! Det är ju lättare om man kan följa varandra lite grann o veta när olika saker ska göras.
Ser att det är nästan 2 månader sen ni skrev här. Hur långt har ni kommit??
Själv har vi bokat och betalat handpenning ceremoniplats (borgligt), bokat och betalat handpenning på restaurangen, valt klänning och ska beställa den i nästa vecka. Det är det som är konkret. Sen har jag miljoner idéer till dekorationer, mm. Håller på och fixa inbjudningarna? När ska ni skicka ut era? Och när ska ni sätta som "RSVP"?
Ska bli kul o kunna organisera lite ihop! Kram
Hej hej Har sett så många andra datum, men inte rätt här. Kul att se fler som gifter samma dag. Vi har efter att alla tjatat på oss o frågat när, vilket datum... Ringt ett ställe vi hitta o dom hade bara ett datum kvar o det va i augusti som vi ville : ) Så långt har vi kommit, är inte så bra på att ta det lugnt en sak i taget utan börjar ja så vill ja få allt klart en gång o gör ja det redan nu, så hinner vi ändra oss hundra gånger. Men att höra här när andr bojar o gör saker kan hjälpa mig o id'eer har ja :) Små saker har ja hittat lite dekorationer o så, men det får vi se om vi använder :p
Kul med fler! Jag gifter mig också 18 aug. Kyrka och festlokal fixat och pysslar lite hemma med olika grejer. Klänningen är mitt största problem! Pulmonate: vad har du valt för klänning? Beställa från nätet? Jag har beslutsångest... Tiden lär gå snabbt nu. Jag pluggar 100% på chalmers i gbg så jag har inte jättemkt tid över till det jag vill. Jullovet blir fullt av pyssel och mys och planering! Hur långt har ni kommit med inbjudningar? När ska ni skicka ut dem?
Just det.. inbjudningarna.
Jag tror att vi skickar ut dem ganska så fort (innan jul?) eftersom vi gifter oss utomlands måste folk få lite tid på sig att bestämma sig om de vill komma hit, om de kan ta semester då, mm. Sen vet jag inte när vi kommer att sätta som svarsdatum. 3 månader innan kanske? Eller är det för tidigt? Ska det vara typ 2 månader innan egentligen?
Drullen... vi bestämde också datumet på samma sätt. Vi ville gifta oss på ett specifikt ställe och då hade de bara en enda dag ledig från Maj-September nästa år! Fast än dom har 3 bröllop om dagen året om! Men vi är nöjda med den 18e augusti! :)