• Just Me

18 augusti 2012 - finns det fler?

Finns det fler som planerar att gifta sig om exakt ett år idag ?

18 augusti 2012

Kunde vara kul o följas åt o kanske ge varann lite tips o idéer

• Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?
  • fasit

Hur tänker ni med fotograf? Har ni bokat någon "riktig" eller har ni någon som ni känner? Jag vet nämligen inte riktigt hur man ska göra. Vi känner en som jag tror är rätt duktig på att fotografera och han har säkert fotat på bröllop innan, men jag vet inte..
    Tips!?

• fasit

Förresten.Någon som bloggar om den stora dagen?

• pulmonate

Välkomna till alla er nya brudar! Jag tycker att vi valt en bra dag, eller hur! :)

Cecilia : jätte mysigt att äta nere vid havet. Tycker att vatten är ett jätte fint element att ha med på bröllopet. Vi gifter oss vid en sjö. 

Fasit.. jag har frågat en vän att vara fotograf. Hon är duktig men inget proffs. Hon har läst kurser och så bara. Jag har även 2 andra vänner som är duktiga  som kommer att hjälpa till.

Jag bloggar inte direkt om vår dag utan ger allmänna tips inför bröllopet. Min blogg är egentligen en arkitekturblogg men som nu är väääldigt inriktat på just bröllop *konstigt va*

http://pulmonate.blogspot.com

• CeciliaO

Vi har valt en "riktig" fotograf. Men känner man någon som är riktigt duktig på att ta kort och man kanske fått se bilder som personen tagit innan och det känns bra så kan ju det bli minst lika bra! Säkert billigare också :).
    Vi känner ingen som är duktig på att ta kort och vi vill ju ha ett riktigt bröllopsfoto som man kan förstora så därför valde vi en fotograf! 
    Be att få se bilder som han tagit på andra bröllop och se vad du tycker! 

• pulmonate
    CeciliaO skrev 2011-11-08 20:32:45 följande:
    Vi har valt en "riktig" fotograf. Men känner man någon som är riktigt duktig på att ta kort och man kanske fått se bilder som personen tagit innan och det känns bra så kan ju det bli minst lika bra! Säkert billigare också :).
    Vi känner ingen som är duktig på att ta kort och vi vill ju ha ett riktigt bröllopsfoto som man kan förstora så därför valde vi en fotograf! 
    Be att få se bilder som han tagit på andra bröllop och se vad du tycker! 
    Ja det är ju något man får avgöra. Jag frågade runt lite och tyckte att det var så otroligt dyrt med fotograf. Så visst, det kanske inte blir 100% med vår vän, men tror att det blir lite mer personliga foton och desutom kommer hon ju att finnas med under hela kvällen. Kanske fångar lite mer oplanerade ögonblick. 
    Hälst hade man velat ha allt ju!
    Vi har mest lagt ner en extra slant på ceremoniplatsen vilken inte var såå billig direkt, men såå värt det tycker jag! Och lite mer på maten också! Men vi får samtidigt mycket för pengarna känns det som.
    Så vi har med andra ord lagt mer pengar på ceremoniplatsen och mat och mindre på fotograf och klänningen, skorna.
    Det är ju något man själv får avgöra om man nu inte har råd med allt! .-p 
  • sannasofia

Vi har anlitat en "riktig" fotograf som ska ta bilder under vigseln och porträtt på oss, sedan ska vi be en syster till min blivande man (hur härligt låter inte det??!) att ta bilder under middagen och festen :)
    På så vis hoppas vi att det ska bli många bra bilder.
    Vi valde att lägga pengar på fotograf istället för att hyra ett band till festen, då ska vi ha Spotify som underhåller istället ha ha :)

• fasit

Nu var det länge sedan någon skrev här. Hur har det gått med planeringen för alla? Några framsteg?

• lyckliga jag

Har inte varit inne här nu på ett tag, haft fullt upp med annat ( hur man nu kan ha det).

Vi var tvungna att hitta ett nytt ställe att ha middagen på för dom hade dubbelbokat på det förstaGråter.
    Frågade då runt lite och hittade en supermysig liten Italiensk restaurang inne i Stockholm som gärna tog sig an det hela.
    Vi ska ha fyra rätters och sen avsluta med tårta.
    I början på nästa år ska vi ha en avsmakningskväll med ca 15 rätter där vi får välja vad vi tycker om. Blivande mannen är lite kräsen, ser ni Skrattande. Så allt måste smakas av med omsorg.

Vi tänker nog skicka ut inbjudningarna i april med osv strax före midsommar för sen åker ju de flesta på semester och då är det lätt att glömma en sån sak som att man ska lämna svar ett visst datum.

• pulmonate
    fasit skrev 2011-12-13 11:04:10 följande:
    Nu var det länge sedan någon skrev här. Hur har det gått med planeringen för alla? Några framsteg?
    Planeringen har gått lite saktare nu på senaste känns det som! I början var det väldigt full fart frammåt men nu när vi bokat restaurganen och ceremoniplatsen och klänningen så känns det som att det är det viktigaste.  Det som jag har gjort på senate är att försöka hitta ett hotell till våra gäster. Trodde jag hade hittat ett perfekt vid restaurangen, 3 sjärnor m swimmingpool mm. Fotona på deras sida såg jätte fina ut, men av en slump hittade jag en massa dåliga resentioner.. Så nu blev jag nervös. Vi får helt enkelt åka dit i helgen och titta! 
    Annars har det nog inte hänt så mycket mer. Inbjudningarna har inte kommit ut än och de lär inte komma ut förräns i Januari.
    När ska ni ha som RSVP datum? 
  • lyckliga jag

Det finns två saker som jag känner att jag vill ha gjorda snarast och det är att hitta och boka fotograf och beställa klänningen från Kina.
    Fotograf är inte det enklaste, det finns för många att välja på här i Stockholm.
    Ni som bokat fotograf , har ni eller fotografen bestämt vart bilderna ska tas någonstans?

Är nästan på det klara med vilken klänning jag ska beställa. Har egentligen aldrig tvekat för det finns inte så många med ärm på för jag vill inte ha en armlös med bolero över.

Är inte helt på det klara med vilka färger vi ska ha men det lutar nog åt lila, cerist och vitt eller så blir det turkost och vitt. Dock är det svårt vilka blommor man ska ha i buketten till turkosa färgtemat.

Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?