• Just Me

18 augusti 2012 - finns det fler?

Finns det fler som planerar att gifta sig om exakt ett år idag ?

18 augusti 2012

Kunde vara kul o följas åt o kanske ge varann lite tips o idéer

• Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?
  • fasit

Vad kostade det för dog att beställa "egen" klänning?

• pulmonate
    fasit skrev 2011-10-29 15:33:15 följande:
    Vad kostade det för dog att beställa "egen" klänning?
    Det hela blev 368 dollar, dvs 2350kr. Inkl. frakt och ett extra sidenband i en alternativ färg. Så det är en ganska så billig klänning. Milly Bridal har fått bra kritik här i forumen. Så jag håller tummarna!
  • fasit

Åh, bra:) jag kan inte bestämma mig mellan en massa olika men jag tror jag kommer beställa från dressilyme för jag har fått mkt bra kontakt med dem.lycka till!

• Josefina

Hej!
    Vi ska också gifta oss 18 augusti 2012!! Är så glad för i dag fick vi bekräftat både kyrka och festlokal. Vi kommer att ha festen i Hågelbyparken i Stockholm. Bara att börja be till vädergudarna redan nu, haha, hur har ni tänkt kring vder och vind? Visst borde det fortfarande anses som ett sommarbröllop? Eller iaf sensommar Solig

Jättekul att följa er som också planerar att ha en årets fest just denna dag!

• pulmonate
    fasit skrev 2011-10-29 16:12:51 följande:
    Åh, bra:) jag kan inte bestämma mig mellan en massa olika men jag tror jag kommer beställa från dressilyme för jag har fått mkt bra kontakt med dem.lycka till!
    Ja jag hoppas att det blir bra! Så spännande! De har börjat sy klänningen nu! 

Hej Josefina! Välkommen!

Det verkar som att vi alla mer eller mindre har kommit lika långt. Dvs har kollat eller bokat festlokal och ceremoniplats. Så det känns bra! När ska ni skicka ut inbjudningarna och när har ni tänkt ha som sista anmälningsdagen??

• Josefina

Vi hade nog tänkt att skicka ut inbjudningarna i februari, men det kanske är för tidigt för ett augustibröllop? Jag visste inte att det fanns någon direkt regel kring detta, men nu får vi kanske senarelägga inbjudningarna Glad
    Fast vi vill nog ha OSA i juni. Hur tänker ni göra?

Angående klänning så ska en god vän sy upp min drömklänning. Han kommer över i morgon för ett första spån-möte kring klädseln.
    Vart ska ni ha bröllopsfesten? Skål 

• pulmonate

Jag tänkte nog skicka ut inbjudningarna så fort som möjligt. Det kan väl inte vara fel att folk kan planera in det, eller? Vi gifter oss i Italien, så folk måste kunna planera semester, boka flyg mm. Jag vet inte alls när jag kommer sätta som RSVP.. 2-3 månader innan. Är det för "tidigt"?

Vi gifter oss i Castello Scaligero di Malcesine på Lago di Garda i Italien och festen blir i en fin restaurang mer på landet mot Verona.

Vilken tur du har som har en vän som kan sy upp din klänning!! *sjukt avis*.
    Jag har beställt min på Milly Bridal, online..så jag får bara hålla tummarna att det blir bra!!!

Jo visst räknas augusti som sommar!! Här i Italien är det varmaste månaden på året iaf! 

Lycka till med allt!
     Kram

• sannasofia

Hej!
    Jag och min sambo kommer också att gifta oss den 18 augusti nästa år Skrattande Jag längtar så oerhört mycket!! Vi bor på Gotland och kommer gifta oss i Eke kyrka, hans "familjekyrka" eller vad man ska kalla det..
    Festlokal är också bokad precis som bröllopsnatt och fotograf..
    Längre än så har i nog inte riktigt kommit.. Efter att ha läst i forumen här känns det som att vi ligger väldigt efter i planeringen.. alla har kommit så mycket längre...

• fasit
    sannasofia skrev 2011-11-08 15:52:59 följande:
    Hej!
    Jag och min sambo kommer också att gifta oss den 18 augusti nästa år Skrattande Jag längtar så oerhört mycket!! Vi bor på Gotland och kommer gifta oss i Eke kyrka, hans "familjekyrka" eller vad man ska kalla det..
    Festlokal är också bokad precis som bröllopsnatt och fotograf..
    Längre än så har i nog inte riktigt kommit.. Efter att ha läst i forumen här känns det som att vi ligger väldigt efter i planeringen.. alla har kommit så mycket längre...
    Jag tror inte att du eller vi ligger efter i planeringen. Jag tycker bara det kommer bli roligt att ha lite att pyssla med hela tiden, inte göra allt på en gång och sen bara vänta. Vissa saker måste ju bara fixas i tid, men det tror jag att vi alla tänkt på.

Jag tror att våra inbjudningskort kommer delas ut runt påsk, så tillverkningen kommer sätta igång på mitt 4 veckors långa jullov:) osa datum brukar väl vara ca 1 månad innan beroende på hur mkt som hänger på antalet gäster. Jag menar mat och sånt kanske inte är ngt kritiskt, men jag tänker mer om man ska köpa avancerade dekorationer eller ngt som kanske har lång leveranstid.

Jag tror att jag har bestämt mig för klänning nu så jag ska beställa den i veckan! Nervös!
  • CeciliaO

Hej!
    Kul att hitta denna tråden med alla er som ska gifta er samma dag som oss!!
    Vi ska också gifta oss den 18 aug nästa år!! Även vi valde det datumet för att det var den helgen som fanns kvar om vi ville hyra det stället att ha middagen/festen på som vi ville! Men ett sen sommar bröllop är ju också lika fint det!!
    Vi ska gifta oss i Lysekils kyrka och ha middagen/festen i en lokal som ligger nere vid havet. Kommer nog bli fint!
    Vi har nog kommit ungefär lika långt som er andra, kyrka, lokal, fotograf bokat! Tänkte skicka ut inbjudningarna i februari! Tycker det är väldigt svårt det här med vilka man ska bjuda, hur långt man ska sträcka sig och vart man ska dra gränsen.. Samtidigt vill man ju bara ha människor omkring sig den dagen som känner en och verkligen gläds med oss!

Svar på tråden 18 augusti 2012 - finns det fler?