• Pinkgrape

Slöjor, hjälp önskas!

Jag har hela tiden velat ha flor, inte slöja. Jag har köpt flor och ett jättefint hårsmycke.

Här om dagen frågade dock min dotter på 4,5år mig, "Mamma ska du ha slöja?" varpå jag svarade nej såklart, eftersom jag inte tänkt det. Då tittar hon undrande på mig och säger "Men... när ska du då få ha slöja?" och jag inser ju att hon har rätt. När ska jag då få tillfälle att ha slöja?

Flor (jag hade inte tänkt ha en hel birdcage) och fina hårsmycken kan man ju faktiskt använda till andra festligheter och när man vill klä upp sig, men slöja... Nja, det hör som endast bröllopet till och jag räknar ju med att bara vara med om ett eget bröllop faktiskt :P

Jag vet dock inget alls om slöjor, så...

Vart kan man köpa en slöja?
    Vilken längd är att föredra?
    Hur dyr är en slöja?
    Finns det billigare alternativ och var?
    Hur fäster man en slöja finast?
    Vilka frisyrer är fint till slöja?

Det enda jag vet egentligen, är att jag inte vill ha en sån där mantilla.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Slöjor, hjälp önskas!
  • Pinkgrape
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-06-01 11:35:43 följande:
    Ebay har massor med slöjor som inte är dyra alls. Jag köpte min (den är nästan ner till midjan) för knappt 4 dollar och den är jättefin. Sök på wedding veil så kommer det upp massor av alternativ.
    Oj, det var ju fruktansvärt billigt! Du minns inte vilken säljare? :)
  • labbalabba

många slöjor man köper, i alla fall alla som jag har tittat på, fästs med en kam i håret så det är hur lätt som helst att fixa till nästan vilket frisyr som helst.. jag beställde denna slöjan idag från
    www.ninabrudfest.se/ida-p-111-c-153.aspx

• labbalabba

jag hade precis som du inte alls tänkt ha slöja heller men va sjutton, det är lika bra att gå "all in" =) har kollat på en massa slöjor på nätet, speciellt på olika "kinaklänningssidor" men de flesta där har massa spets o pärlor och liknande.. jag ville ha en enkel och det hittade jag bara på svenska sidor tyvärr... dock är jag ändå nöjd med priset, i olika affärer i Göteborg kostade en likadan slöja 700-800 kr..

• Pinkgrape
    labbalabba skrev 2011-06-01 20:15:50 följande:
    jag hade precis som du inte alls tänkt ha slöja heller men va sjutton, det är lika bra att gå "all in" =) har kollat på en massa slöjor på nätet, speciellt på olika "kinaklänningssidor" men de flesta där har massa spets o pärlor och liknande.. jag ville ha en enkel och det hittade jag bara på svenska sidor tyvärr... dock är jag ändå nöjd med priset, i olika affärer i Göteborg kostade en likadan slöja 700-800 kr..
    Den såg verkligen jättefin ut slöjan och var ju faktiskt inte alls speciellt dyr. Tack så mycket för tipset :)
  • Blivande fru Swärdh

Vad vill du ha för slöja? Sök på wedding veil så kommer det upp en del. Sitter med min mobil så hoppas länkarna funkar. Kan maila dig dem senare annars om du vill. Jag köpte denna: cgi.ebay.com/White-Bridal-Wedding-Veil-2-Tier... Här finns en som kostar 1.99 dollar (frakt inkluderat): cgi.ebay.com/White-Long-Bridal-Wedding-Veil-1... 3.39 dollar (fri frakt): cgi.ebay.com/1T-Wedding-Lace-Edge-Center-Casc... 3.99 dollar (fri frakt): cgi.ebay.com/1T-Wedding-Elbow-Ribbon-Edge-Cen...

• Pinkgrape
    Blivande fru Swärdh skrev 2011-06-01 20:24:59 följande:
    Vad vill du ha för slöja? Sök på wedding veil så kommer det upp en del. Sitter med min mobil så hoppas länkarna funkar. Kan maila dig dem senare annars om du vill. Jag köpte denna: cgi.ebay.com/White-Bridal-Wedding-Veil-2-Tier...#ht_2589wt_1141 Här finns en som kostar 1.99 dollar (frakt inkluderat): cgi.ebay.com/White-Long-Bridal-Wedding-Veil-1...#ht_2175wt_1141 3.39 dollar (fri frakt): cgi.ebay.com/1T-Wedding-Lace-Edge-Center-Casc...#ht_3251wt_940 3.99 dollar (fri frakt): cgi.ebay.com/1T-Wedding-Elbow-Ribbon-Edge-Cen...#ht_3152wt_1141
    Får inte fram något när jag klickar på länkarna tyvärr :/
  • Blivande fru Swärdh

Mailar dig lite senare :)

Svar på tråden Slöjor, hjälp önskas!