• Aqwe

Visa era ringar!

Själv tycker jag dessa är fina :)

• Svar på tråden Visa era ringar!
  • Darling Daisy

Här är mina ringar. Förlovningsringen är slät och vigselringen med diamanter.

• Styrka
    Future Mrs S skrev 2011-06-02 20:05:36 följande:

Känner mig fortfarande inte säker men det lutar att det blir denna kombinationen.. 
    Min förlovningsring i titan och min mammas vigselring, dock har en diamant rammlat av så det får fixas, vill GÄRNA ha ärliga kommentarer om det blir bra el inte.. m2b ville/vill så gärna ha titan så det fick bli det men jag känner mig kluven till att kombinera olika metaller.. min förlovningsring är lite för stor oxå så jag behöver förminska den och då kommer den passa ännu bättre med vigselringen.. :)  
    Titan är ju mycket hårdare än guld, så guldringen kommer tyvärr repas av titanringen. Men det blir ju på en yta som man sällan ser, som tur är. Stilmässigt passar de ihop, det är ju många som glandar vita och gula metaller, jag tycker det är snyggt. Fixa bara den sten som saknas och förminska förlovningsringen, så blir det kanon.

(Vänta nu, kan man förminska titanringar?)
  • cityalven
    Styrka skrev 2011-06-02 22:53:51 följande:
    Titan är ju mycket hårdare än guld, så guldringen kommer tyvärr repas av titanringen. Men det blir ju på en yta som man sällan ser, som tur är. Stilmässigt passar de ihop, det är ju många som glandar vita och gula metaller, jag tycker det är snyggt. Fixa bara den sten som saknas och förminska förlovningsringen, så blir det kanon.

(Vänta nu, kan man förminska titanringar?)
    beror på vilken renhet titanet har, två av fyra titanblandningar vad jag vet, kan man förminska och förstora samt knipsa sönder om man har varit med i en stor olycka... de andra två varianterna är stenhårda.

Future Mrs S

helt ärlig blev jag jätteförtjust i din kombination! skitsnyggt :D
  • Future Mrs S

Styrka: Du ger mig råd här oxå! fina du! :)

cityalven: tack! :D glad jag blir!! Jag vill helst ha en guldring till förlovningsring men titanringarna är den enda saken sambon har bestämt (ja förutom vilket datum friade oxå då, haha) så då känns det som jag gärna vill "ställa upp" på hans ide, jag får ju alla mina andra viljor igenom liksom, och att ha mammas ring känns super kul! :) Det får nog bli den kombinationen tror jag.. :) 

• cityalven

det som gör det snyggt tycker jag är blandningen, två olika metaller och stenar samt att de endå har samma konturer, att de är raka bägge två. Hihi^^ känner igen det där, och det är klart att han också ska få bestämma över något som han helst ska bära livet ut. Jag röstar för kombinationen ;) (men det ska ju helst ändå kännas bäst för båda parter)

• Styrka
    Future Mrs S skrev 2011-06-04 17:03:04 följande:
    Styrka: Du ger mig råd här oxå! fina du! :)
    Haha, jag såg inte att det var du förrän jag hade postat! Happy to help!

Njuut av planeringen, är glad för din skull!
  • durrasflikka
    Svitchan skrev 2011-06-01 20:28:26 följande:
    Mina ringar <3

Förlovningsringen

Och vigselringen!
    Din förlovningsring vill jag ha till vigselring. :)
  • MissBlueberries

Min alskade forlovningsring!

• Styrka
    MissBlueberries skrev 2011-06-06 15:37:45 följande:
    Min alskade forlovningsring!

Underbar bild! Fantastisk ring, kär gammal hand gissar jag? Underbart! Önskar jag kunde ha en ring efter farmor, och vet att min M2B gärna hade gett mig sin mormors ring. Ringar från våra nära och kära blir extra betydelsefulla tycker jag!
Svar på tråden Visa era ringar!