• Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 09:26
    5633 visningar
    23 svar
    23
    5633

    Funkar detta?

    Jag behöver bli av med lite fett som framför allt sitter på magen. Jag vet att jag inte kan punktförbränna..men det är där det överflödiga sitter till största delen. Så fort jag går upp i vikt sätter det sig där. Väger inte så mkt, ca 60 kg till mina 168 cm. Men mitt midjemått är alldeles för stort.

    Vad tror ni om den här träningen?

    Måndag Boxersize 1 timme och 15 min ca
    Tisdag Vila
    Onsdag Konditionsmaskin 20 min (crosstrainer eller löpband) +styrketräning överkropp
    Torsdag Jogga ca 20 min ute eller långpromenad 60 min sen styrketräna ben
    Fredag Vila
    Lördag Långpromenad 50-90 minuter
    Söndag zumba 60 minuter + styrketräning överkropp

    Är det tillräckligt varierat? Hur snabbt kan man se resultat. har hållt på ca en månad nu. Magen har blivit lite mindre men syns inget på vågen. Hur ska jag äta för att få bästa resultat? Vill helst inte äta GI eller LCHF eller nån annan diet utan mer som vanligt men kankse dra ner på vissa saker. Kan inte gå andra pass eftersom det är vad som finns för utbud här. Ibland (speciellt nu på vår sommar) kommer jag säkert att byta inneträning mot promenader. jag gillar inte att jogga, därav att det knappt finns med...Tacksam för svar!

  • Svar på tråden Funkar detta?
  • Äldre 26 Apr 09:34
    #1

    Prova att äta mer fibrer eller testa nåt sånt där som dom rekommenderar för "ballongmage".
    Om man är lite svullen I magen så ser det ju ut som om man har mer fett utanpå.

    Annars tycker jag att träningen ser bra ut, satsa på lite core-övningar också. Men det kan du ju göra hemma på kvällen innan läggdags eller på morgonen när du vaknar

  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 09:46
    #2
    Chicita skrev 2011-04-26 09:34:04 följande:
    Prova att äta mer fibrer eller testa nåt sånt där som dom rekommenderar för "ballongmage".
    Om man är lite svullen I magen så ser det ju ut som om man har mer fett utanpå.

    Annars tycker jag att träningen ser bra ut, satsa på lite core-övningar också. Men det kan du ju göra hemma på kvällen innan läggdags eller på morgonen när du vaknar
    Tack. Kör plankan och lite andra övningar ibland i samband med styrketräningen. Har svårt att få det att bli av om jag gör det hemma. har du tips på bra core-övningar så återkom gärna!
  • Äldre 26 Apr 10:23
    #3
    Brudiframtiden skrev 2011-04-26 09:46:45 följande:
    Tack. Kör plankan och lite andra övningar ibland i samband med styrketräningen. Har svårt att få det att bli av om jag gör det hemma. har du tips på bra core-övningar så återkom gärna!
    Plankan är ju bra. Situps kan väl räknas dit också... Flört
    Att ligga på mage och lyfta upp överkroppen (kärt barn har många namn... flygplanet kallar vi det för på ju-jutsuträningen)
    Sneda "drag". Kör med gummiband och rotera överkroppen

    Och jag måste ju bara säga att jag älskar massai-skorna (bananskor, RYN, MBT och allt vad dom heter). För där tränar man mage/ rygg och rumpa medans man går. Dessutom är det ju skonsamt mot lederna...
    Det ska ge 18% mer träning än att gå med vanliga skor också.
    Om det stämmer eller inte vet jag inte, men jag har fått plattare mage och bättre hållning efter att jag började använda mina RYN-skor regelbundet Solig
  • MrsT20­11
    Äldre 26 Apr 11:01
    #4
    Chicita skrev 2011-04-26 10:23:07 följande:
    Och jag måste ju bara säga att jag älskar massai-skorna (bananskor, RYN, MBT och allt vad dom heter). För där tränar man mage/ rygg och rumpa medans man går. Dessutom är det ju skonsamt mot lederna...
    Det ska ge 18% mer träning än att gå med vanliga skor också.
    Om det stämmer eller inte vet jag inte, men jag har fått plattare mage och bättre hållning efter att jag började använda mina RYN-skor regelbundet Solig
    Vad häftigt, är det de där skorna som är rundade nedtill och liksom rullar fram??

    Annars tipsar jag dig TS om maghjul, det är helt grymt! Rulla fram från stående och ställ dig i plankan med näsan rakt ovanför hjulet. Stå kvar i 20-30 sekunder och dra dig tillbaka till utgångsläget. Upprepa tio gånger! Kör den hemma i vardagsrummet två gånger i veckan så lär det nog hända saker! Hjul säljs på stadium för en billig peng.
  • Äldre 26 Apr 11:21
    #5
    MrsT2011 skrev 2011-04-26 11:01:21 följande:
    Vad häftigt, är det de där skorna som är rundade nedtill och liksom rullar fram??

    Annars tipsar jag dig TS om maghjul, det är helt grymt! Rulla fram från stående och ställ dig i plankan med näsan rakt ovanför hjulet. Stå kvar i 20-30 sekunder och dra dig tillbaka till utgångsläget. Upprepa tio gånger! Kör den hemma i vardagsrummet två gånger i veckan så lär det nog hända saker! Hjul säljs på stadium för en billig peng.
    Precis Glad
    Finns i massa modeller... Jag funderar på att köpa ballerina-skon också så jag kan använda dom mer till vardags också. Alltså till dom gånger när man av någon anledning inte vill ha träningsskor Glad
  • MrsT20­11
    Äldre 26 Apr 11:33
    #6
    Chicita skrev 2011-04-26 11:21:52 följande:
    Precis Glad

    Finns i massa modeller... Jag funderar på att köpa ballerina-skon också så jag kan använda dom mer till vardags också. Alltså till dom gånger när man av någon anledning inte vill ha träningsskor Glad
    Åh vad sugen jag blev nu, ska ge mig ut och prova i butik!

    Ska inleda försöken att få barn i sommar och har redan nu börjat fundera på skonsam träning som jag kan ägna mig åt om/när jag blir så gravid att jag inte kan löpträna och köra bodypump längre. Tack för tipset!!
  • Äldre 26 Apr 11:40
    #7
    MrsT2011 skrev 2011-04-26 11:33:07 följande:
    Åh vad sugen jag blev nu, ska ge mig ut och prova i butik!

    Ska inleda försöken att få barn i sommar och har redan nu börjat fundera på skonsam träning som jag kan ägna mig åt om/när jag blir så gravid att jag inte kan löpträna och köra bodypump längre. Tack för tipset!!
    Det var så lite så...
    Jag har två utslitna knän och stora problem med en trasig fot med broskförbening i framfoten. Så innan jag köpte dessa så fick jag skit (får man säga så här Oskyldig) -ont efter bara någon kilometer...
    Nu kan jag gå en halvmil efter att ha tränat upp tåligheten lite, utan några större problem, om jag inte har en dålig dag... Skrattande

    Har varit otroligt sugen på dom där Reebook-skorna med "bollar under" annars. Men dom är instabila i sidled och det är inte bra om man har problem med lederna sägs det...
    Men jag är verkligen supernöjd med dessa.
    Just att man måste sträcka på sig när man går gör ju att man stärker sin core även om man inte tänker på det.
    Och sträcker man på sig så kommer ju massa positiva effekter med på köpet. Skrattande
  • Brudif­ramtid­en
    Äldre 26 Apr 11:43
    #8

    Ska kanske börja använda mina såna skor på jobb igen då. har ett par såna som inneskor. Fick problem med ryggen (inte av dom dock) och blev då rådd att inte ha dem under den tiden. Nu är jag dock bra igen så!

  • Kattpo­et
    Äldre 26 Apr 11:44
    #9

    Sedan handlar det om  genetik, har din  mor en  putmage kan du glömma att få en platt mage.
    Genetiken är inget vi kan göra något åt idag, man får vara glad för det man har och tacka sina föräldrar för kvinnlig skäggväxt,  kvinnlig skallighet och putmage.... 

  • Äldre 26 Apr 11:57
    #10
    Brudiframtiden skrev 2011-04-26 11:43:33 följande:
    Ska kanske börja använda mina såna skor på jobb igen då. har ett par såna som inneskor. Fick problem med ryggen (inte av dom dock) och blev då rådd att inte ha dem under den tiden. Nu är jag dock bra igen så!
    Det är ju värt ett försök i alla fall Glad
Svar på tråden Funkar detta?