• Anonym (Orkar inte!!!)

Jag vill INTE gifta mig! (2,5månad kvar) Han visar mig aldrig respekt!!!!!!

Nu sitter jag och kokar av ilska, och gråter samtidigt.
    Är så riktigt förbannad så jag känner för att ta bilen och köra ner den i sjön, köra in den mot en husvägg eller vad som helst! Jag vill att saker ska gå sönder innan mitt hjärta går sönder!

Jag trodde jag hade världens bästa förhållande, ska gifta oss inom en väldigt snar framtid, och har världens bästa son på 3 år.
    Vi har levt ett fantastiskt liv och passar ihop MEN, nu gör han det igen! Och jag bara ORKAR INTE MER!

Det kanske låter simpelt, men hade det hänt 1, 2, eller 3 gånger hade det inte varit något, men att det har hänt näst intill varje gång sambon går ut gör mig helt förtvivlad!

Min sambo åkte iväg för några timmar sen TROTS att han skulle passa vår son, eftersom jag verkligen var tvungen att göra ett skolarbete till i veckan! Det kommer ta många timmar och mycket koncentration att utföra,
    dessutom skulle han åka och tanka bilen och handla lite nödvändiga saker till oss.

Men sen sticker han bara iväg med grannen till en annan by och börjar dricka med sina kompisar,
    när jag ringer och säger att ajg behöver hjälp för koncentrationen i arbetet så HÅNAR han bara mig och skrattar och säger "men lilla du" och pratar ironiskt med mig!
    Hans kompisar sitter och hånskrattar när jag pratar/skriker/blir frustrerad om vartannat. Dom tycker att jag använder honom som en slav eller något verkar det som.

Men vad ska jag göra då? Här sitter jag och försöker skriva ett arbete hemma hos min mamma, (eftersom vi inte har skrivare) vår son är här och vill ha uppmärksamhet som han inte kan få och blir då frustrerad.
    Alltså jag ORKAR INTE!

Till råga på ALLT så såg jag att biljävlen var upphissad i luften härutanför eftersom han skulle laga något innan men har bara gått ifrån det! Alltså kommer jag inte hem med den satans bilen!
    Jag har ringt och påpekat detta men dom bara skrattar.
    Alltså jag är så förbannat jävla ledsen så ni anar inte!
    Jag fick ringa till en granne och be honom komma hit och hissa ner bilen!

SkA DET VARA SÅ HÄR!`?

Dessutom vet jag inte om jag kommer hem eftersom jag inte har pengar och bilen måste tankas.
    Sambon lovade ju som sagt att fixa detta. Så jag får ta sonen i bilen och göra en jävla chansning.

Men det säger jag bara, jag vill inte gifta mig om 2,5 månad! Aldrig i livet!
    När jag kommer hem så ska jag kasta ut varenda jävla klädesplagg som är min sambos, rakt ut på gräsmattan, hans övriga saker med och låsa dörren.

Ja, jag är så upprörd.
    Jag behandlas inte med respekt för fem öre känns det som! Är otroligt ledsen så jag säkert både säger och gör dumma saker! Men jag orkar inte!
    DÅ kan jag ju vara ihop med vem som helst! Typ en stenrik snubbe, varför ska jag vara tillsammans med någon som aldrig visar mig respekt?
    Okej det är väl att överdriva, men att göra sig rolig och ironisk på min bekostnad och inte respektera att jag har en deadline, det tycker jag är för jävligt!

Är så ledsen! Behövde bara skriva av mig...!Gråter

• Svar på tråden Jag vill INTE gifta mig! (2,5månad kvar) Han visar mig aldrig respekt!!!!!!
  • MrsT2011
    Anonym (95% är inte 100) skrev 2011-04-25 23:24:58 följande:
    Jag skriver också anonymt.

Säkert är det så att vi är många som inte vill ha våra nick ute i denna tråd då medberoende-maffian hoppas på oss annars.

Vet du - lämna honom.
    Jag skiter fulltsändigt i om ni har ett eller femton barn ihop.

Inget barn mår bra av att bo i en miljö där föräldrarna inte respekterar varandra, och tro mig, de märker av det.
    95%- principen är så mycket skitsnack så det finns inte.
    95%.
    Så är alltså resten, som inte ens kan kvalificera som vanligt vardagstjafs, värt det?
    Låter ju helt ...fantastiskt? Ha någon som hånar en, inte visar respekt, utsätter en för den emotionella berg och dal banan du är utsatt för? Är det här vad du vill lära ditt barn om hur ett förhållande fungerar?

Aldrig i hela mitt jävla liv hade jag gift mig med den här mannen.

Om du envisas med att rättfärdiga att "det är bra 95% av tiden", skjut upp bröllopet ett år med ultimatum att han bättrar sig på det året. Och med bättrar sig menar jag dricker inte, är inte emotionellt hänsynslös eller respektlös mot dig.

Det är tyvärr enormt vanligt att alkoholisters partners rättfärdigar deras beteende eller ursäktar det, även att säga "..jomen allt är ju så bra ANNARS" är en URSÄKT.
    Jag skiter i om han har världens spånigaste looser-polare, TS, han är en vuxen man. Vuxen nog att ta ett bran till denna värld och vuxen på alla sätt, är det så att hans kompisar är Satans yngel väljer han, ja V Ä L J E R han att umgås med dem och att dricka.
    Han gör sina val, och du måste göra dina.

Om du inte kan välja vad som är bäst för dig - inte vara med en man som behandlar dig som om han inte vill vara med dig eller respekterar dig, välj för ditt barn.

"Han går ut några gånger per halvår", säger du. Men det är ju inte så lite det.
    Så hur många gånger per månad har ni dessa situationer, egentligen?
    Hade min man betett sig så hade tredje gången varit körd för hans del.

Var inte så rädd för att vara själv att du väljer någon sopig 95%-är-okej variant istället. Respektera dig, ditt liv, ditt värde och ditt barn mer.

Bråka gör vi alla, men att ha respekt är fundamentalt. SPotta, förnedra och svära är den värsta formens respektlöshet, och du , TS, förtjänar MER ÄN SÅ. 
    Håller med om vartenda ord!
  • Anonym

Lämna honom, så där ska inte ett förhållande och absolut inte ett äktenskap fungera. Respekt är ett nyckelord i ett förhållande. Finns inte det så är det kört. Gör inte ditt livs misstag bara för att det är 2,5 månad kvar. Du har en son att tänka på dessutom. Stå på dig och värdera dig och er son själv högre än att ta den här skiten.

• Anonym

Jag måste bara lämna en kommentar om att du måste vara hemskt försiktig när du tar till dig råd härifrån lr från folk utomstående familjen över huvudtaget. Ingen i detta forum lever i din familj o vet vad som är bäst för just er. Absolut ska han ändra beteende och visst måste du kunna känna dig trygg med din livspartner. Men var försiktig med att ta till dig av vad folk säger tycker o tänker. Trots allt är det ditt och din familjs liv och bara ni vet vad son är bäst för er. Jag håller med om att ni skulle behöva professionell hjälp men för allt i världen ta inte åt dig av allt som skrivs här!! Lycka till!

• Anonym (Amatör)
    Anonym (Vilsen) skrev 2011-04-24 19:16:39 följande:
    Hej.

Jobbar som psykolog.
    Det viktigaste för alla om ett förhållande ska fungera är att ge och ta.
    Har lärt mig genom åren att de flesta killar/män är de som tar och ger inte så värst mkt tillbaka.
    Respekt är fruktansvärt viktigt.
    Jag måste delge dig min åsikt och skriva att jag tycker inte alls att han respekterar dig specielllt mkt.
    Jag är övertygad om att du skulle ha det bättre om du packade hans saker tills han kom hem.
    Flyttade hem till din mamma alt hans mamma ett tag . Berätta för dem hur du känner och viilken skitstövel han är genom att göra på detta viset om och om igen.

Ibland kan man behöva höra det från andra inom familjen vilken skada man gör.
    Så jag hoppas att de är villiga att prata med honom.

Klart att det inte handlar om att han inte får gå ut med killkompisar för det får han säkert, det handlar ju bara om sättet som han gör det på.

Enkelt skrivet.
    Har gör som han vill, respekterar tyvärr inte dig.

Vad kräver du själv av din man?
    Jag kräver respekt, kärlek, uppskattning, avlastning, romantik m.m
    Allt detta har jag hittat in en underbar man.
    Men jag var tyvungen att gå igenom några riktigt dåliga förhållande tills jag träffade den rätta.
    Låter som du också måste göra det samma tyvärr...

Lycka till!
    Psykolog? Skulle inte tro det... Ljug inte på forum för att folk ska ta till sig dina åsikter. Det är respektlöst om något. Och råd inte en mamma att ta sitt pick och pack och dra utan vidare.
  • Anonym
    Anonym (Amatör) skrev 2011-05-13 10:46:47 följande:
    Psykolog? Skulle inte tro det... Ljug inte på forum för att folk ska ta till sig dina åsikter. Det är respektlöst om något. Och råd inte en mamma att ta sitt pick och pack och dra utan vidare.
    Håller med! En psykolog skulle aldrig generalisera på det sättet och säga att alla män bara tar i ett förhållande och aldrig ger. Inte heller skulle en psykolog kalla en av de inblandade för skitstövel.

Tror faktiskt inte att någon psykolog skulle kommentera ärendet över huvud taget utan att ha träffat den det gäller...
  • M Berg

Jag tycker att ni måsdte prata, Det finns folk som kan hjälpa er att komma ngn vart typ familjerpdgivning.

Det är ju så att din M2B måste själv se problemen innan han kan ändra sig. Och för er skull hoppas jag har gör det snart.

Vad sägs som att flytta fram bröllopet och ta en dag i tagen och se vart det leder. Ni kanske kan lägga upp ett chema hur dagarna ska se ut i början för att alla ska få sin del attt funger aunder dagen samtidigt som alla ska ha tid med fritid!

Hoppas det löser sig!

• Anonym (Tänker)
    Anonym skrev 2011-05-13 11:10:53 följande:
    Håller med! En psykolog skulle aldrig generalisera på det sättet och säga att alla män bara tar i ett förhållande och aldrig ger. Inte heller skulle en psykolog kalla en av de inblandade för skitstövel.

Tror faktiskt inte att någon psykolog skulle kommentera ärendet över huvud taget utan att ha träffat den det gäller...
    Iofs så är ju även psykologer människor och kan kommentera saker som privatperson precis som alla andra här. Men om man drar in sin yrkesroll i det hela bör det finnas en anledning till det. Kanske "jag jobbar som psykolog och vet därför att det finns möjlighet att vända sig till..:"

Å andra sidan får man nästan skylla sig själv om man litar blint på det en anonym främling skriver på ett internetforum bara för att denne utger sig för att vara psykolog, läkare, jurist eller vad som helst. Och det kan jag säga med säkerhet eftersom det är jag som är statsministern!
  • Mirjami

Jag har några gånger råkat ut för att gubben anser sig behöva komma bort ifrån vardagen. Men han anser inte att JAG, som ändå har 10 000 mer saker att göra och att tänka på, behöver det i samma utsträckning. Han anser att jag åker, MED barnen, till en väninna och dricker kaffe räcker, samtidigt som det inte alls räcker för honom, utan det är utekvällar, festivaler och liknande som gäller om han ska få andas ut. Vad jag gjort några gånger när han ska åka är att helt sonika säga att: "Nej, idag är det faktiskt MIN tur", och sedan bara tagit bilen och begett mig, så samma sätt hon han bara åkt iväg. Han har efter många om och men då insett hur mycket jag gör hemma. För när jag kommit hem igen så har jag visat honom min besvikelse att han inte städat, tagit tvätten, diskat med mera, så som JAG gör när han är borta. Han börjar faktiskt inse hur mycket jag gör. Dock skulle han aldrig våga håna mig så där som din m2b gör. Och hade han gjort det så hade jag tagit barnen och dragit till min familj, 80 mil bort. Han vet att jag skulle göra det, har varit nära mer än en gång. Då skulle han stå själv, utan någon och var tvungen att ta hand om allt. Kanske låter som en dröm för en man att bli gräsänkling, men min karl uppskattar det inte lång stund. Jag har ett sjuhelsikes humör när det kommer till kritan, fast jag är mer... Ja, onda ögat och hur han ser lavan koka i mig. Ingen bråkar någonsin med mig när den sidan kommer fram. Visa honom att det är fan inte han som bestämmer, sätt ner foten, sälj ringen om du köpt den redan. Sälj vad du kan och boka en sista.minuten och dra iväg med en väninna. Då kanske han förstår att du menar allvar!

• Anonym
    Anonym skrev 2011-04-25 12:19:23 följande:
    Att vara alkoholist, innebär för mig, att man inte klarar av att dricka alkohol utan att skada eller göra illa sig själv, familjen eller andra i sin omgivning. Den beskrivningen stämmer väl bra in på din sambo, eller? Sedan spelar det ingen roll om han dricker flera gånger i veckan, eller inte ens en gång vartannat år! Så, första steget bör bli att han accepterar att han är en alkoholist, och sedan att han är villig att göra något åt det. Jag kan verkligen rekommendera tolvstegsprogrammet!!! Där kan han få hjälp med att både hålla sig nykter och att sätta gränser(mot sina ska kompisar mm). Han får dessutom lära sig att ta ansvar för sina handlingar, och det verkar inte heller helt fel...?

Du gör helt rätt, som sätter ned foten nu, och han borde hinna börja ta kontakt med någon redan under kommande vecka. Vare sig det nu blir en tolvstegsgrupp eller något annat, så är det uppenbart att han behöver hjälp, NU!!! Eftersom jag själv går i tolvstegsprogrammet, av andra skäl, kan jag verkligen rekommendera det. Alla som har något slags "skav" i livet, borde åtminstone titta lite närmare på vad det innebär. Även som medberoende kan man bli mycket hjälpt av programmet, enligt min erfarenhet. 
    Tycker det är väldigt konstigt att folk på detta forum leker familjeterapeuter o dyl. att dessutom ge någon en diagnos som alkoholist det är faan droppen!! Det är ganska stor skillnad på en alkoholist och en omogen kille som faller för grupptryck.
  • Anonym

Alkoholist eller inte. Han visar henne ingen respekt och det är inte ok! Respekt är ju fundamentet, det som amn bygger sitt förhållande på.

Jag kan inte råda till något eftersom jag inte vet hela bilden men en sak är ju säker och det är att ni som familj måste gå i någon form av familjerådgivning. Och gift dig inte innan förändring skett.

Du måste vara lycklig, känns efter längst där inne. Är du det?!

Lycka till!

• Anonym

Ja alltså, jag tycker hela debatten om huruvida TS bör stanna eller gå är ganska oväsentlig i sammanhanget.

Det som är väsentligt är rubriken på tråden, att hon kan bli så in i helvete förbannad på sin blivande att hon inte ens vill gifta sig längre. Då är det dags att ställa sig frågan "Är jag lycklig?" Och bestämmer hon sig för att det trots allt är denne man hon vill dela livet med, då är det dags att hitta ett sätt att bryta mönstret, att hitta vägar för att nå fram till varandra. Vad kan hon själv göra? Vad måste han göra? Det är sådana frågor familjeterapeuten kan bena i och hitta svar på.

• Vi2alltid

Vi som vanliga lekmän kan naturligtvis inte säga om mannen är en skitstövel eller ej, om TS ska lämna eller ej osv. Vi vet alldeles för lite om helheten för att kunna yttra oss om en sådan sak.

MEN

Jag tycker att vi gott  kan säga till TS att det inte är bra att gifta sig om hon går i sådana här tankar och känner att hon mår dåligt! Det är ju farligt att gifta sig och tänka "det kanske blir bättre". Ta itu med problemen först och om ni kan lösa det så kan ni gifta er senare! Utan tvivel!

• Anonym (orolig)
    Anonym (95% är inte 100) skrev 2011-04-25 23:24:58 följande:
    Jag skriver också anonymt.

Säkert är det så att vi är många som inte vill ha våra nick ute i denna tråd då medberoende-maffian hoppas på oss annars.

Vet du - lämna honom.
    Jag skiter fulltsändigt i om ni har ett eller femton barn ihop.

Inget barn mår bra av att bo i en miljö där föräldrarna inte respekterar varandra, och tro mig, de märker av det.
    95%- principen är så mycket skitsnack så det finns inte.
    95%.
    Så är alltså resten, som inte ens kan kvalificera som vanligt vardagstjafs, värt det?
    Låter ju helt ...fantastiskt? Ha någon som hånar en, inte visar respekt, utsätter en för den emotionella berg och dal banan du är utsatt för? Är det här vad du vill lära ditt barn om hur ett förhållande fungerar?

Aldrig i hela mitt jävla liv hade jag gift mig med den här mannen.

Om du envisas med att rättfärdiga att "det är bra 95% av tiden", skjut upp bröllopet ett år med ultimatum att han bättrar sig på det året. Och med bättrar sig menar jag dricker inte, är inte emotionellt hänsynslös eller respektlös mot dig.

Det är tyvärr enormt vanligt att alkoholisters partners rättfärdigar deras beteende eller ursäktar det, även att säga "..jomen allt är ju så bra ANNARS" är en URSÄKT.
    Jag skiter i om han har världens spånigaste looser-polare, TS, han är en vuxen man. Vuxen nog att ta ett bran till denna värld och vuxen på alla sätt, är det så att hans kompisar är Satans yngel väljer han, ja V Ä L J E R han att umgås med dem och att dricka.
    Han gör sina val, och du måste göra dina.

Om du inte kan välja vad som är bäst för dig - inte vara med en man som behandlar dig som om han inte vill vara med dig eller respekterar dig, välj för ditt barn.

"Han går ut några gånger per halvår", säger du. Men det är ju inte så lite det.
    Så hur många gånger per månad har ni dessa situationer, egentligen?
    Hade min man betett sig så hade tredje gången varit körd för hans del.

Var inte så rädd för att vara själv att du väljer någon sopig 95%-är-okej variant istället. Respektera dig, ditt liv, ditt värde och ditt barn mer.

Bråka gör vi alla, men att ha respekt är fundamentalt. SPotta, förnedra och svära är den värsta formens respektlöshet, och du , TS, förtjänar MER ÄN SÅ. 
    Ja jag håller med dig i det du skriver, att alkoholistens partner alltid ursäktar med att allt är så bra annars. Så är det med mina föräldrar (mamma och plastpappa), mamma säger att han är ju världens snällaste människa när han är nykter. Ja det är han det håller jag med om. Men problemet är att han dricker för mycket och för ofta och han tål det inte. Han blir snabbt full och misstolkar ofta det man säger och sen är det tjafs. Min mamma har många gånger kommit med tomma hot som hon inte har infriat då han varit sååå ångerfull och mått så dåligt efteråt osv.
    Problemet är ju att det ofta är sånna här jätte snälla och goa människor som har dåligt självförtroende och blir utnyttjade och inlurade av sina vänner i dåligheter. Jag tror att de med drogproblem och alkoholproblem har en otroligt dålig självkännsla och dålig självbild.
    Jag har sagt till mamma många gånger att han behöver hjälp att behandla sin alkoholism samt att jobba med sig själv så att han får bättre självförtroende och mår bättre.

Fortsätt att stå på dig och ta inte skit, om du fprtsätter som nu utan att det görs något så tyvärr det kommer inte bli bättre utan snarare sämre.
    Lycka till. kram
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2011-05-13 12:17:24 följande:
    Tycker det är väldigt konstigt att folk på detta forum leker familjeterapeuter o dyl. att dessutom ge någon en diagnos som alkoholist det är faan droppen!! Det är ganska stor skillnad på en alkoholist och en omogen kille som faller för grupptryck.
    Det är ofta sånna svaga människor som faller för grupptrycket och kan sluta med att han tar både det ena eller det andra. Min plastpappa är en sådan människa som egentligen är hur snäll som hellst men det hjälper inte när kompisar, alkohol mm är viktigare än familjen.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-05-13 12:17:24 följande:
    Underligt att det blev en så stark reaktion på vad JAG anser vara kännetäcknande för alkoholberoende...så kontroversiella åsikter har jag faktiskt inte. Hoppas verkligen att du bara hade en dålig dag, och behövde ha någon att spy galla över, och att du vanligtvis är betydligt trevligare. Allrahelst eftersom du inte kom med något konstruktivt, utan nöjde dig med att bara attackera mig... Jag kan gå så långt som att tycka att hade du inte mer att komma med, varför besvara tråden överhuvudtaget???

Här lägger jag in en länk till FASS, där kan man läsa om dess definition av alkoholism...

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:cjZv3H64UxoJ:www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp%3FarticleID%3D513+definition+p%C3%A5+alkoholist&cd=4&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se

Villkor bestämda av WHO kommer här(obs, man behöver inte uppfylla alla):

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:zbctztwnBpEJ:web4health.info/sv/answers/add-alcohol-when.htm+definition+p%C3%A5+alkoholist&cd=1&hl=sv&ct=clnk&gl=se&source=www.google.se
  • I Wixen

alltså nyfiken, vet någon hur det gick för TS?

• metalwedding

TS: Det viktigaste här är eran son. Du får må hur du vill, och det för din sambo också, bara inte barnet hamnar i kläm! Jag tänker inte säga nått om erat förhållande för jag tycker inte att jag är insatt, men det jag kan säga är att var stark så du kan ta rätt beslut för ditt barns skull.

Hoppas att allt reder upp sig och att du/ni mår bra nu.

• Anonym

Det finns många åsikter här om killen är alkoholist eller inte. Man kan ha ett riskbruk eller ett beroende och oavsätt vilket, så leder det ofta till allvarliga konsekvenser. Man kan utveckla alkoholism (beroende) utifrån att man har en ärftlighet och här stod det att hans mamma har varit alkoholist. Utgår från att hon idag är nykter alkholist. Risken är då mycket större att han oxå kan utveckla detta. Man kan även vara alkoholist trots att man inte dricker varje dag eller sitter på en parkbänk. I sverige säger man att ca 10% har alkoholproblem. Det misstänks även att den siffran har ökat efter att vi har fått in mer smuggelsprit och Bag In Box viner som är lätta att frakta hem och man har noll koll på hur mycket man dricker. Vi har fått ett mer legitimt drickande i Sverige och man ser att alkoholproblemen och skadorna både fysiskt och psykiskt blir större. OM vi nu ändå räknar att ca 10% har problem, så är det ca 900 000 - 1 miljon personer i Sverige. Av dem är det ca 5 % som är de man ser ute på våra parkbänkar. Det finns alltså en väldigt stor mängd med människor som vi egentligen inte vet om. Många misstänker det och man vet nog, även om man inte säger att den och den är alkoholist.

Alkoholism är enligt WHO en deffinition på beroende. Men om man varje gång man dricker hamnar i dumma situationer och det blir fel varje gång, så har man nog iaf ett alkholproblem. Iaf ett socialt problem med sitt drickande. När man hellre väljer att dricka och skada sina nära och kära, så är det ju ett problem. Jag träffar människor varje dag som har just dessa problem och deras liv ser alla väldigt olika ut. Jag brukar säga att man ibland måste få sina "käftsmällar" för att inse att det är ett problem och ta tag i det. Några har druckit nästan varje dag i flera år och några har just som nämns i TS kanske inte druckit så mycket, men det blir jobbiga konsekvenser varje gång man dricker. Om killen här fick en "käftsmäll" att tjejen inte vill gifta sig med honom och står fast vid det, så inser han kanske vad alkoholen har förstört för honom. Väljer han ändå alkholen, så kanske han kommer få många "käftsmällar" innan han tar hjälp nästa gång. En del hinner supa bort både familj, hus, jobb och körkort innan de inser att det är ett problem.

Jag hoppas verkligen att han inser att måste ta hjälp för det låter inte sunt. Sen tror jag att det inte spelar någon roll om han dricker öl el sprit. Har man problem med alkohol, så finns det även i öl. En vanlig 50 cl burk öl 5,6% innehåller 6.5 cl starksprit. 11 st blir lika mycket alkohol som i en 70 cl spritflaska. Visst, man tappar omdömmet snabbare av sprit eftersom det är starkare, men är det så att han gillar känslan av fylla, så blir det nog bara flera öl för att komma upp i samma promillenivå. Detta var lite fakta om alkoholproblem och alkoholism. Jag tycker man ibland vet för lite om detta när man diskuterar folks alkoholvanor. Det förekommer mer problem i vårt samhälle än vi ibland vill se.

Hoppas verkligen att tjejen inte går in och skyddar och tar hand om denna kille och försvarar hans drickande för det finns något som heter medberoende oxå. Det är väldigt vanligt. Går att googla på det och det finns hjälp att få. Önskar tjejen lycka till i sina val, men kan bara säga själv att jag skulle ställa hårda krav och stå fast vid dem eller lämna. Jag har sett alldeles för många familjer och barn som gått under av detta och som farit mycket illa pga alkoholproblem.

Svar på tråden Jag vill INTE gifta mig! (2,5månad kvar) Han visar mig aldrig respekt!!!!!!