• MsChevy

Färg på klänning bröllop nr 2??

Sambon och jag visste från första stund att vi skulle gifta oss, men har ännu inte tagit steget än, mestadels pga ekonomi. Men att vara förberedd skadar ju inte, så därför försöker jag reda ut mina/våra frågetecken innan allt drar igång. T ex:
    Jag har varit gift en gång innan och tycker då inte att jag ska bära vitt på bröllopet. Men vad sägs om vitt med andra färger i, t ex rött eller lila i ryggen/släpet? 
    Finns nån gammal "regel" om vitt för en omgiftande brud? Det ska väl vara till för "mö-bruden" om jag förstått rätt...
    Alla förslag mottages varmt!  Skrattande

• Svar på tråden Färg på klänning bröllop nr 2??
  • nikkihag
    MsChevy skrev 2011-04-13 10:21:51 följande:
    Åh tack för era råd tjejer, det lättar axlarna! 
    Jo ja har hittat en klänning som jag är helkär i (nån som såg "McLeods döttrar"?)!!!Guld i mun
    Jag vill ju känna mig lyxig och som världens vackraste, så jag satsar nog inte på nåt så enkelt, jag vill nog ha längden och lite släp. för den här gången känns det mer rätt att gifta sig än förra gången. (förra gången var lite mer som ett dåligt bilköp, missförstå mig rätt, hehe)
    Så jag ska se till o få allt rätt den här gången, det var mera som en rullande cirkus förra gången Obestämd

Den här klänningen var med i McLeods döttrar o jag föll som en fura direkt! Jag har ungefär samma hårfärg som henne och lika långa (hon har dock nåååågra kilo mindre än mig hehe)Helt enkelt en underbar klänning!
  • MsChevy

Ja visst är den underbar? Tänk vad det kan löna sig att glo på TV! heheTungan ute

Jag har ju dock "lite" tatueringar som kommer bli väldigt synliga (armar o rygg), men de är en del av mig så de tänker ja stolt visa upp! (är ju tatuerare, så...)

Men jag har en liten fundering till: jag tror jag ska byta klänning efter en stund på festen, så man kan dansa ordentligt och inte behöver vara rädd för att den ska bli smutsig eller förstörd eller rödvinsdränkt Obestämd 
    Nån som har nå bra förslag på vad man kan ha då? Tänkte en kortare kroppsnära klänning (i ungefär samma stil som klänningen).
    Och vet nån var man kan få tag på snygga, vita, EJ tå-spetsiga boots? Är ju rockabillytjej, så jag vill mixa "klassisk brud" med rockabillybönaFlört

• almostasmile

Åh, den klänningen är ju så himla fin! Tycker verkligen att du ska ha en sån!

• kandersson174
    nikkihag skrev 2011-04-13 13:05:38 följande:
    Varför ska man ha en enklare klänning om man gifter om sig? Man kanske känner att 2:a eller för den delen det 3:e bröllopet känns som det RÄTTA! I dagens moderna samhälle är väl inte det något förbehåll att få ha en vit klänning bara när man gifter sig första gången?!
    Gifter man sig borgerligt kan man också ha en "riktig" brudklänning det är inte heller förbehållet kyrkliga vigslar.
    Personligen får folk ha precis vad man vill på sig, vill man ha "princessbakelse" så är det fullständigt okej.
    Klart man ska en klänning som man känner sig finast i hela världen i :)) Vitt eller Ivory skit samma.
    Den klänning som TS har hittat är superfin. Kör på det som känns bäst.
    "Personligen" skrev jag. Och förhoppningsvis känns det alltid rätt, varje gång man gifter sig. Naturligtvis står det en fritt att välja färg helt själv, det finns ju ingen lag som säger nåt annat.
    Däremot finns det faktiskt folk som håller med mig om att bröllop nummer två eller tre hellre ska vara enklare än det första och eftersom TS frågade/själv tyckte att hon kanske inte ska ha vitt så bekräftade jag att det finns folk som tycker så.
    Klart TS ska ta en klänning som känns bra!
  • nikkihag
    kandersson174 skrev 2011-04-13 14:08:33 följande:
    "Personligen" skrev jag. Och förhoppningsvis känns det alltid rätt, varje gång man gifter sig. Naturligtvis står det en fritt att välja färg helt själv, det finns ju ingen lag som säger nåt annat.
    Däremot finns det faktiskt folk som håller med mig om att bröllop nummer två eller tre hellre ska vara enklare än det första och eftersom TS frågade/själv tyckte att hon kanske inte ska ha vitt så bekräftade jag att det finns folk som tycker så.
    Klart TS ska ta en klänning som känns bra!
    -Personligen tycker jag att du visst kan ha vitt, "men att det ska vara en lite mer enkel klänning andra gången", dvs inte en princessbakelse.

Det här tolkar jag bara på ett sätt. Får jag bara fråga varför det skall vara en enklare klänning gång nr 2?!

Till TS: klart du ska visa dina tatueringar, vad häftigt att du är tatuerare också :) 
    Vårt bröllopsåk blir sambons Cheva Bel Air -56, som han filat på hela vintern :D

Lycka till!
  • TheD
    MsChevy skrev 2011-04-13 13:51:58 följande:
    Nån som vet vem som gjort den klänningen???
    Hm, vet att andra ska ha en sån klänning, några med lila, blått eller t.ex. rött där bak... Har sett på tradera men vet ej om det är EXAKT den klänningen...

Du får hoppas någon annan kikar in som vet mer :)
  • MsChevy
    TheD: Tror faktiskt att det är just den klänningen! O den är snygg i rött oxå! Jag har en väninna vars mor är sömmerska o bl a har sytt kläder till Rapsody in Rock, så jag tänkte nog fråga henne om hon kan ta sig an den. Jag vet att den klänningen fanns på marknaden för några år sen, men modet svänger ju hela tiden...
    O apropå McLeods döttrar, när Alex dör strax efter bröllopet o allt det där....huga!!! 

Nikkihag: åh, riktigt nice bil! Bel air -57 är en av mina drömbilar! Har en Caprice HGW, men det är inget bröllopsmaterial så det blir nog antingen en hot rod Cheva -38 eller en Buick -47 cab....men vi har ju inte satt nå datum o så där än, vi är nog mera på förberedelsstadiet än...  Glad 

Och apropå enkelt eller inte när det gäller bröllop nr 2 så kan vi nog allihop enas om att alla kan ha olika åsikter, men att vi är eniga om att man ska följa sitt hjärta både vad gäller klänning och till altaret....Hjärta
  • MartinaRickard

Jag ska gifta mig för andra gången och jag kommer bära vitt=)
    Dock en kortare klänning, som slutar nedanför knäna, sist hade jag en lång klänning, med släp och röda detaljer.

Tycker man får bestämma själv vad man vill ha på sig!
    JAg vill ha vitt, därför bär jag vitt=)

• MsChevy

Bra sagt, Martina! Skrattande

Det är väl egentligen bara den gamla generationen som håller på såna där larviga regler! Tungan ute

Jag gjorde nu misstaget o kika runt lite på traderas klänningar o fick en massa nya idéer om vad jag vill...oh crap va svårt det blev o bestämma sig nu....Obestämd

• Humlan66
    MsChevy skrev 2011-04-13 13:51:58 följande:
    Nån som vet vem som gjort den klänningen???
    Hmm Tycker det ser ut som en alfred angelo klänning jag .

Här är föressten en till som ska gifta om sig och jag får höra komentarer som att jag INTE har i kyrkan att göra denna gången.Men varför skulle jag inte ha ett kyrkbröllop ? Min blivande gifter sig ju för 1a gången.

Jag ska välja en Ivoryfärgad klänning , 2 slöjor ( tror jag ) en lång och en kort , men den långa tar jag av mig efter kyrkan.Folk har så mkt ideer för sig vad som är rätt och fel,men jag tycker man ska göra vad som känns rätt för en själv
  • MsChevy

Asså en del folk de måste ju ha en massa lösa skruvar! Fattar dom inte att ord sårar? Vaddå, iinte hör hemma i kyrkan den här gången? Det var det jävligaste jag hört!
    Jag ska gifta mig på en gammal kristen plats (gammalt kloster) och den här gången med präst, men jag är inte det minsta kristen och kommer undanbe att prästen talar om Gud hit o Jesus dit, för mig är det rena rappakaljan (upp till var o en att tro vad man vill tycker jag). 

Och mamma sa nåt vist till mig: "om nån opponerar sig om klänning eller plats eller nånting som känns rätt för er, så behöver inte den personen komma för då vill denne inte ert bästa, utan vill bara lägga sig i. Ni vet vad som är rätt för er!"  Min mamma är bästHjärta

Svar på tråden Färg på klänning bröllop nr 2??