• nikkihag

Färg på klänning bröllop nr 2??

kandersson174 skrev 2011-04-13 09:39:00 följande:
    Personligen tycker jag att du visst kan ha vitt, men att det ska vara en lite mer enkel klänning andra gången, dvs inte en princessbakelse... Kanske kort klänning? Det finns ju massor av snygga. Eller för all del i en inte helt vit färg, det finns ju massor med snygga rosa och beiga kulörer
    Varför ska man ha en enklare klänning om man gifter om sig? Man kanske känner att 2:a eller för den delen det 3:e bröllopet känns som det RÄTTA! I dagens moderna samhälle är väl inte det något förbehåll att få ha en vit klänning bara när man gifter sig första gången?!
    Gifter man sig borgerligt kan man också ha en "riktig" brudklänning det är inte heller förbehållet kyrkliga vigslar.
    Personligen får folk ha precis vad man vill på sig, vill man ha "princessbakelse" så är det fullständigt okej.
    Klart man ska en klänning som man känner sig finast i hela världen i :)) Vitt eller Ivory skit samma.
    Den klänning som TS har hittat är superfin. Kör på det som känns bäst.
  • nikkihag
    MsChevy skrev 2011-04-13 10:21:51 följande:
    Åh tack för era råd tjejer, det lättar axlarna! 
    Jo ja har hittat en klänning som jag är helkär i (nån som såg "McLeods döttrar"?)!!!Guld i mun
    Jag vill ju känna mig lyxig och som världens vackraste, så jag satsar nog inte på nåt så enkelt, jag vill nog ha längden och lite släp. för den här gången känns det mer rätt att gifta sig än förra gången. (förra gången var lite mer som ett dåligt bilköp, missförstå mig rätt, hehe)
    Så jag ska se till o få allt rätt den här gången, det var mera som en rullande cirkus förra gången Obestämd

Den här klänningen var med i McLeods döttrar o jag föll som en fura direkt! Jag har ungefär samma hårfärg som henne och lika långa (hon har dock nåååågra kilo mindre än mig hehe)Helt enkelt en underbar klänning!
  • nikkihag
    kandersson174 skrev 2011-04-13 14:08:33 följande:
    "Personligen" skrev jag. Och förhoppningsvis känns det alltid rätt, varje gång man gifter sig. Naturligtvis står det en fritt att välja färg helt själv, det finns ju ingen lag som säger nåt annat.
    Däremot finns det faktiskt folk som håller med mig om att bröllop nummer två eller tre hellre ska vara enklare än det första och eftersom TS frågade/själv tyckte att hon kanske inte ska ha vitt så bekräftade jag att det finns folk som tycker så.
    Klart TS ska ta en klänning som känns bra!
    -Personligen tycker jag att du visst kan ha vitt, "men att det ska vara en lite mer enkel klänning andra gången", dvs inte en princessbakelse.

Det här tolkar jag bara på ett sätt. Får jag bara fråga varför det skall vara en enklare klänning gång nr 2?!

Till TS: klart du ska visa dina tatueringar, vad häftigt att du är tatuerare också :) 
    Vårt bröllopsåk blir sambons Cheva Bel Air -56, som han filat på hela vintern :D

Lycka till!
Svar på tråden Färg på klänning bröllop nr 2??