• Chicita

Pricken över i?

Alla bröllop är unika. 
    Även de "normala" så att säga. Och anledningen är ju att vi alla är individer och därför blir det unikt. Oavsett om man använder samma cateringfirma som ens vänner och är i samma lokal, och har samma temafärg osv...

Men vad sätter pricken över i på ditt bröllop.
    Vad är det som du satsar på för att få fram det där unika? Det som vi ju alla vill att folk ska minnas... 
  • Svar på tråden Pricken över i?
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-04-03 19:23:59 följande:
    Så underbart att läsa om era bröllop, som alla verkar väldigt speciella och fina på sitt lilla vis.
    Jag tror det kommer bli helt fantastiskt! :D

Haha det enda negativa är att nu känner jag ännu mer hur fruktansvärt alldagligt "mellanmjölks"-bröllop vi kommer ha :P
    nejdå... det är ju NI som gifter er, så det blir garanterat helt unikt Skrattande
  • Chicita
    Lev idag skrev 2011-04-03 17:27:08 följande:
    Pricken över i:et för oss blir nog kanske precis som för Chicita, själva temat.
    Rocktema blir det. Eller ja.. något rockigt tema :P
    Färger svart, vinrött och vitt.
    Min klänning kommer att vara helsvart med silver detaljer.
    Så det är en ganska ordentlig prick tycker jag :) hehe
    Och så gifter vi oss i en ruin i Visby.
    Färger, musik och allt annat kommer att spegla oss så himla bra. :)

Jo jag får inte glömma att den bästa pricken över i:et kommer att vara brudmarschen. Jag vill ha gotländsk brudmarsch men karl sa blankt nej till fioler.
    Så jag hörde av mig till en kompis som är sjukt duktig artist och undrade om han o hans band skulle kunna arrangera om brudmarschen till en rockigare version :)
    Så så blir det!! Grymt och eget :)
    Vad häftigt Skrattande
    Vi ville gifta oss på Gotland under medeltidsveckan i någon av ruinerna. Men vi skulle ju få lov att prelliminärboka hotell flera år i förväg i så fall om våra gäster skulle ha en chans att komma. Och det är nog många som hade tackat nej pga att det kostat mycket att ta sig dit + att bo...
    Och min sjuka mamma skulle aldrig kunnat vara med då heller. Så vi gör en egen bit "medeltidsvecka" här hemma Skrattande

Men jag är liiiite avis på dig som får gifta dig i den där underbara miljön...
  • Chicita
    Millemoj skrev 2011-04-03 23:36:00 följande:
    Ok, ja då är det bättre att han får mysa med hundvakten och bli bortskämd med godis och så...
    Ja dom är alltid så glada att se honom. Så det blir nog mycket gott där också...
    Och långpromenader på landet sitter ju inte helt fel när man är en stadsvovve.Solig
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-04-04 07:17:08 följande:
    nejdå... det är ju NI som gifter er, så det blir garanterat helt unikt Skrattande
    Jo, men förutom det så... nja :P Nåja, det kommer förmodligen och förhoppningsvis bli en kul kväll iaf. Inget som alla kommer prata om 20år senare, men ändock rolig :)
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 09:55:10 följande:
    Jo, men förutom det så... nja :P Nåja, det kommer förmodligen och förhoppningsvis bli en kul kväll iaf. Inget som alla kommer prata om 20år senare, men ändock rolig :)
    Lägg extra tid på placeringen av gästerna. Och försök hitta på något som överraskar. (kan ju vara att nån går upp och sjunger en sång. Eller att ni ber någon av de som ska hålla tal att "råka säga fel namn" på en av er eller nåt...
    Det är dom små detaljerna som jag tror att folk minns i flera år efteråt Glad
    Och då menar jag inte detaljen med toakorgar med plåster *S* Och sånt...
    Utan det som var annorlunda...
    Annorlunda behöver inte vara extrema saker... Det kan vara att duka med frukt (använda äpplen, citroner och päron som ljusstakar)
    Eller att ha två bordsplaceringar. En för middagen och en för kaffet...
    osv :)
  • Pinkgrape
    Chicita skrev 2011-04-04 10:39:04 följande:
    Lägg extra tid på placeringen av gästerna. Och försök hitta på något som överraskar. (kan ju vara att nån går upp och sjunger en sång. Eller att ni ber någon av de som ska hålla tal att "råka säga fel namn" på en av er eller nåt...
    Det är dom små detaljerna som jag tror att folk minns i flera år efteråt Glad
    Och då menar jag inte detaljen med toakorgar med plåster *S* Och sånt...
    Utan det som var annorlunda...
    Annorlunda behöver inte vara extrema saker... Det kan vara att duka med frukt (använda äpplen, citroner och päron som ljusstakar)
    Eller att ha två bordsplaceringar. En för middagen och en för kaffet...
    osv :)
    Jag tänker inte placera ut folk. Jag tycker det blir så himla svårt, vem som ska sitta breve vem osv. Jag tänker lotta ut bordsplaceringarna. Tror att jag ska ha placeringskort med olika djur på, eller städer eller något. Så får alla gäster dra en lapp ur en skål eller dylikt och sedan placera rumpestumpen vid den plats som har matchande djur eller vad det nu är. Det kan säkert bli jättekonstigt och dåligt, men också superbra. Nu känner ju alla gäster varandra mer eller mindre. Det är ganska få som inte ens träffat på varandra, men även de känner en stor del av gästerna. Därför tror jag att det kan funka.

Jag funderar även på att överraska min blivande med en eldshow efter middagen :) Det blir ju iofs en överraskning för gästerna också :P

I övrigt ska nog festen vara väldigt mycket vi, loppisfynd fulla borden, massor med musik och allsång och sådant :) Även lekar, för det är vad jag är känd för. Är det fest hos oss, så är det lekar som gäller. Alla vet det och det är aldrig så bra uppslutning som på våra fester :P
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 10:57:29 följande:
    Jag tänker inte placera ut folk. Jag tycker det blir så himla svårt, vem som ska sitta breve vem osv. Jag tänker lotta ut bordsplaceringarna. Tror att jag ska ha placeringskort med olika djur på, eller städer eller något. Så får alla gäster dra en lapp ur en skål eller dylikt och sedan placera rumpestumpen vid den plats som har matchande djur eller vad det nu är. Det kan säkert bli jättekonstigt och dåligt, men också superbra. Nu känner ju alla gäster varandra mer eller mindre. Det är ganska få som inte ens träffat på varandra, men även de känner en stor del av gästerna. Därför tror jag att det kan funka.

Jag funderar även på att överraska min blivande med en eldshow efter middagen :) Det blir ju iofs en överraskning för gästerna också :P

I övrigt ska nog festen vara väldigt mycket vi, loppisfynd fulla borden, massor med musik och allsång och sådant :) Även lekar, för det är vad jag är känd för. Är det fest hos oss, så är det lekar som gäller. Alla vet det och det är aldrig så bra uppslutning som på våra fester :P
    Men se där... Där har du ju ditt unika Solig
  • Chicita
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 11:12:07 följande:
    Haha ptja... kanske det :)
    Du har en unik bordsplacering.. Rolig och speciell...
    Eldshow finns ju inte på varje bröllop liksom Flört Om dom inte minns det så är det illa *S*
    Lekar är inget som jag personligen gillar, men om du brukar ha det och gästerna gillar det så är ju det också en sak att minnas Glad
  • Lev idag
    Chicita skrev 2011-04-04 11:19:02 följande:
    Du har en unik bordsplacering.. Rolig och speciell...
    Eldshow finns ju inte på varje bröllop liksom Flört Om dom inte minns det så är det illa *S*
    Lekar är inget som jag personligen gillar, men om du brukar ha det och gästerna gillar det så är ju det också en sak att minnas Glad
    Jag håller med Chicita, minns de inte eldshow då vet jag inte vad :P
    Eldshow ska vi också ha under brudvisningen (gotländsk tradition) :)
    Supercoolt!
  • Lev idag
    Aniara4 skrev 2011-04-03 19:11:33 följande:
    Det låter som en riktigt stor fet prick över i:et!
    Ja eller hur!! Inte riktigt som något annat. Helt eget och ballt!
    Det speglar oss och det kommer bli sååå roligt och häftigt.
  • Oniq
    Pinkgrape skrev 2011-04-04 10:57:29 följande:

Coolt!
  • Oniq
    Pinkgrape skrev 2011-04-05 07:31:39 följande:
    Haha ja, eller så blir det stort fiasko :P
    Tror att ett 'Nej' vid en speciell fråga från vigselförrättaren är det enda som kan göra bröllopsdagen till ett fiasko Tungan ute
  • Chicita
    Oniq skrev 2011-04-05 19:46:33 följande:
    Tror att ett 'Nej' vid en speciell fråga från vigselförrättaren är det enda som kan göra bröllopsdagen till ett fiasko Tungan ute
    Eller att brud eller brudgum vägrar gå in i kyrkan ens Solig
Svar på tråden Pricken över i?