• Chicita

Pricken över i?

Alla bröllop är unika. 
    Även de "normala" så att säga. Och anledningen är ju att vi alla är individer och därför blir det unikt. Oavsett om man använder samma cateringfirma som ens vänner och är i samma lokal, och har samma temafärg osv...

Men vad sätter pricken över i på ditt bröllop.
    Vad är det som du satsar på för att få fram det där unika? Det som vi ju alla vill att folk ska minnas... 
  • Svar på tråden Pricken över i?
  • Aniara4

Jag är övertygad om att ALLA bröllop är unika och minnesvärda, på sitt sätt! Och det kommer alltid att finnas någon detalj eller omständighet som gästerna minns som extra fin eller känslosam.

• simple
    Chicita skrev 2011-04-02 06:15:29 följande:
    oniq: Ja att erat bröllop kommer att bli något i hästväg tvivlar jag inte en sekund på Skrattande

Hoppe: Smart med en speciell mail för OSA. Och vad trevligt med unika inbjudningar. Då får ju alla känna sig speciella.
    Det där med att fortsätta kvällen hemma hos din svåger är ju också smart. Då behöver ingen känna sig utslängd

simple och millemoj: Vad härligt med ett bröllop på landet Glad
    Kör ni något "bonde-tema" (eller annat mer rustikt) eller glammar ni på ordentligt och drar på kontrasterna?
    *nyfiken*
    Vi kommer ha väldigt enkla dekorationer till, men kommer bli djur, vi har tre ute katter och de kommer minst två hundar som ska va med *ler*  men jag letar lite dekorationer och sånt som gör de lite rustisk, men de är svårt att hitta sånt känner jag....
  • simple
    Millemoj skrev 2011-04-01 21:59:17 följande:
    haha, kunde varit jag som skrev detta. vi ska också ha vår bröllopsfest på landet med korna i hagen bredvid 20 meter bort!

Det är väl lite specieltt, tycker jag.
    va skönt att de är flera som tänker som vi *ler*  vad ska ni ha för dekorationer och sånt? =)
  • Chicita
    simple skrev 2011-04-02 10:18:25 följande:
    Vi kommer ha väldigt enkla dekorationer till, men kommer bli djur, vi har tre ute katter och de kommer minst två hundar som ska va med *ler*  men jag letar lite dekorationer och sånt som gör de lite rustisk, men de är svårt att hitta sånt känner jag....
    Mysigt med djur Glad

Jag skulle nog ha skippat duk och kört på bara löpare på borden (om inte borden är väldigt fula) och kanske gjort ljuslyktor av gamla glasburkar och plåtburkar...
    Beroende på årstid så skulle jag ha dekorerat borden med halmknippen, granris eller blåbärsris
    Placeringskort av björknäver (kanske likadana servettringar...
    Mycket hemgjort, luffarslöjd mm Glad

men det är ju bara min smak... Hoppas jag kunde ge dig något tips i alla fall Solig
  • Skumboll

Vårt bröllop blir nog ganska alldagligt... Jag är inte ute efter någon wow-faktor sådär, vill ha det trevligt mysigt och familjärt. 
    Enda jag kan komma på som skiljer det lite från mängden är väl att min syster med man ska ordna någon överraskningsartist åt oss i kyrkan, vi kommer alltså inte veta några solosånger eller in- och utmarscher förrän vi står där...  

• Chicita
    Skumboll skrev 2011-04-02 11:15:36 följande:
    Vårt bröllop blir nog ganska alldagligt... Jag är inte ute efter någon wow-faktor sådär, vill ha det trevligt mysigt och familjärt. 
    Enda jag kan komma på som skiljer det lite från mängden är väl att min syster med man ska ordna någon överraskningsartist åt oss i kyrkan, vi kommer alltså inte veta några solosånger eller in- och utmarscher förrän vi står där...  
    Spännande Glad
  • Skumboll
    Chicita skrev 2011-04-02 11:32:21 följande:
    Spännande Glad
    Vet inte det ja! För ett kontrollfreak som mig så känns det bra nervöst....
  • Chicita
    Skumboll skrev 2011-04-02 11:33:13 följande:
    Vet inte det ja! För ett kontrollfreak som mig så känns det bra nervöst....
    hehe.. jamen lite kontroll måste man ju släppa för att inte bli helt utbränd Flört
    Det här kanske var lite på gränsen till att släppa för mycket, även för mig... men men, jag gillar idén.

Vi vet en av 3 låtar som ska spelas i kyrkan
    Vi har gett ut 5 till dom som ska sjunga och sagt att en måste vara med. Så får dom välja fritt bland dom övriga sen. Så det är också lite spännande även om vi inte har släppt kontrollen helt
  • simple
    Chicita skrev 2011-04-02 10:33:34 följande:
    Mysigt med djur Glad

Jag skulle nog ha skippat duk och kört på bara löpare på borden (om inte borden är väldigt fula) och kanske gjort ljuslyktor av gamla glasburkar och plåtburkar...
    Beroende på årstid så skulle jag ha dekorerat borden med halmknippen, granris eller blåbärsris
    Placeringskort av björknäver (kanske likadana servettringar...
    Mycket hemgjort, luffarslöjd mm Glad

men det är ju bara min smak... Hoppas jag kunde ge dig något tips i alla fall Solig
    ja de kan man ju göra..de kan väll inte va så super svårt att göra egna lykor?? halm går inte då vi har folk som är väldigt allergiska mot de..men gillar iden.. =) men gillar hemma gjorda dekorationer...=)
  • Millemoj
    Chicita skrev 2011-04-02 06:15:29 följande:
    oniq: Ja att erat bröllop kommer att bli något i hästväg tvivlar jag inte en sekund på Skrattande

Hoppe: Smart med en speciell mail för OSA. Och vad trevligt med unika inbjudningar. Då får ju alla känna sig speciella.
    Det där med att fortsätta kvällen hemma hos din svåger är ju också smart. Då behöver ingen känna sig utslängd

simple och millemoj: Vad härligt med ett bröllop på landet Glad
    Kör ni något "bonde-tema" (eller annat mer rustikt) eller glammar ni på ordentligt och drar på kontrasterna?
    *nyfiken*
    Vi glammar på ordentligt - har havstema efteersom vi gifter oss vid havet på Österlen. Har skrivit i en annan tråd om dekorationer vi har tänkt oss, kommer inte ihåg vilken tråd det var bara...

Sen som en kul grej har jag sytt en liten brudkjol till min amstafftik och vår Jack Russel som är hane ska ha svart fluga!
Svar på tråden Pricken över i?