• Chicita

Pricken över i?

Alla bröllop är unika. 
    Även de "normala" så att säga. Och anledningen är ju att vi alla är individer och därför blir det unikt. Oavsett om man använder samma cateringfirma som ens vänner och är i samma lokal, och har samma temafärg osv...

Men vad sätter pricken över i på ditt bröllop.
    Vad är det som du satsar på för att få fram det där unika? Det som vi ju alla vill att folk ska minnas... 
  • Svar på tråden Pricken över i?
  • Chicita

Jag kan ju börja..
    Visst, vi ska ha ett medeltidsbröllop och medeltida gästabud med eldshow, gycklare och medeltidsmusik. Så bara det kommer ju att göra det unikt.

Men det vi kommer att satsa på, som vi vill att alla ska minnas - är känslan... stämningen. Och den jobbar vi hårt på att sätta via dekor av lokal och val av musiker / gycklare mm.
    Vi har ingen sak som kommer att göra vår dag unik.
    Vi har en toastmaster som är helt inne på temat. Han har till och med börjat plugga historia och har långa diskussioner med sin jobbarkompis, vars fru är den smed som gör våra favours mm...
    Så han kommer defenitivt vara en stor bidragande orsak till att kvällen går i lås och minns med glädje av våra gäster... 

• Emblas Mamma

Blir riktigt avis nu!
    Låter så otroligt spännande - jag hade väldigt gärna gått på ert bröllop!
    Glöm för all del inte bilder sen! :)

• Chicita
    Emblas Mamma skrev 2011-04-01 20:07:32 följande:
    Blir riktigt avis nu!
    Låter så otroligt spännande - jag hade väldigt gärna gått på ert bröllop!
    Glöm för all del inte bilder sen! :)
    Hehe.. om jag överlever så länge... Flört

Jag har en viss aning om att jag kommer att sova i en vecka efteråt och missa smekmånaden och allt.
    Tror att jag har tagit på mig lite för mycket, men jag vill inte lämna ifrån mig vissa bitar (som kläder och tårta). Och då får jag ju skylla mig själv...

Vad ska ni göra på erat bröllop EmblasMamma?  
  • Aniara4

Att det är vi! Cool

Annars känns det inte som att vi gör något ovanligt eller märkvärdigt på något sätt. Kanske att vi har en enklare festlokal än de flesta bröllop jag varit på, och lite ovanlig kyrka - modern men väldigt häftig inuti.

Sen har jag iofs önskat mig en särskild sång på vigseln, som jag aldrig hört någon annan nämna. Jag kände direkt  första gången jag hörde den att DEN vill jag ha på mitt bröllop! Den handlar ju om oss! Och nu är jag så taskig att jag inte delar med mig här, just för att den sången är det som är unikt för just vårt bröllop. Förlåt!

• Chicita
    Aniara4 skrev 2011-04-01 20:22:19 följande:
    Att det är vi! Annars känns det inte som att vi gör något ovanligt eller märkvärdigt på något sätt. Kanske att vi har en enklare festlokal än de flesta bröllop jag varit på, och lite ovanlig kyrka - modern men väldigt häftig inuti. Sen har jag iofs önskat mig en särskild sång på vigseln, som jag aldrig hört någon annan nämna. Jag kände direkt  första gången jag hörde den att DEN vill jag ha på mitt bröllop! Den handlar ju om oss! Och nu är jag så taskig att jag inte delar med mig här, just för att den sången är det som är unikt för just vårt bröllop. Förlåt!

Men det är väl helt ok att du inte delar med dig :)
    Dela kan du ju göra efter bröllopet sen ;)

Det är lite det jag menade med tråden. Ibland känns det som att man ska övertrumfa alla andra. Men gästerna som kommer kanske inte blir imponerade av störst ballonger, eller mest färgmatchade lokalen...
    Det som lämnar ett bestående intryck är ju vi som gifter oss :D 
  • Oniq

Jag hoppas att det folk kommer att minnas från vårt bröllop är att vi var trogna oss själva ända ut i fingertopparna. Varenda detalj är otroligt mycket 'vi' då vi gärna överplanerar och pysslar med de mest otänkbara prylarna - att vi inte fokuserar på 'vad bröllop ofast innehåller' utan 'vad vi vill att det ska innehålla'.
    Vi är otroligt långt från att vara romantiska, avskyr rosa, väldigt nördiga, ogillar att stå i centrum (lätt på ens egen bröllopsdag..) och gillar att bjuda på saker.

Just nu så är Hjältekorten rätt speciella, sen finns det ju själva bröllopsprogrammet som fått regelmodulerna: Bröllopsfest Expert, Krögarens Handbok, Bröllopsgästens handbok och Artefaktmakarens handbok.

...risken finns att vår fest stundom kommer att bli helt tyst för att folk sitter och läser regler.. Tungan ute

• Hoppe

Vi har ett ganska traditionellt bröllop, men jag har lagt lite extra energi på små dealjer som gör det lite mer personligt.

- Har gjort olika inbjudningar till alla gäster så alla fick ett eget unikt
    - Lagt upp en mailadress dit gästerna kan osa som är herrochfru@vårt efternamn.se
    - Alla gäster som vill fortsätta festa kommer att få åka hem till min m2b's bror på småtimmarna, där det blir öl och vickning
    - Dagen efter bröllopet bjuder vi våra tärnor, marskalkar och bestman med respektive på brunch på ett fint hotell som tack för att de hjälpt till

• simple

de har jag inte tänkt på....men att vi har de hemma i våran trädgård mitt ute på landet verkligen med hästar och kosor som grannar och att vi även vigs hemma i trädgården. tror att de kommer bli pricken över i.  =0)

• Millemoj
    simple skrev 2011-04-01 20:46:22 följande:
    de har jag inte tänkt på....men att vi har de hemma i våran trädgård mitt ute på landet verkligen med hästar och kosor som grannar och att vi även vigs hemma i trädgården. tror att de kommer bli pricken över i.  =0)
    haha, kunde varit jag som skrev detta. vi ska också ha vår bröllopsfest på landet med korna i hagen bredvid 20 meter bort!

Det är väl lite specieltt, tycker jag.
  • Chicita

oniq: Ja att erat bröllop kommer att bli något i hästväg tvivlar jag inte en sekund på Skrattande

Hoppe: Smart med en speciell mail för OSA. Och vad trevligt med unika inbjudningar. Då får ju alla känna sig speciella.
    Det där med att fortsätta kvällen hemma hos din svåger är ju också smart. Då behöver ingen känna sig utslängd

simple och millemoj: Vad härligt med ett bröllop på landet Glad
    Kör ni något "bonde-tema" (eller annat mer rustikt) eller glammar ni på ordentligt och drar på kontrasterna?
    *nyfiken*

Svar på tråden Pricken över i?