• Chicita

Pricken över i?

Alla bröllop är unika. 
    Även de "normala" så att säga. Och anledningen är ju att vi alla är individer och därför blir det unikt. Oavsett om man använder samma cateringfirma som ens vänner och är i samma lokal, och har samma temafärg osv...

Men vad sätter pricken över i på ditt bröllop.
    Vad är det som du satsar på för att få fram det där unika? Det som vi ju alla vill att folk ska minnas... 
  • Svar på tråden Pricken över i?
  • Millemoj
    simple skrev 2011-04-02 10:19:23 följande:
    va skönt att de är flera som tänker som vi *ler*  vad ska ni ha för dekorationer och sånt? =)
    Hittade vad jag skrev i den andra tråden...

Tema: Vackra Österlen och havet.                            Färgtema: Vitt, ljusblått och ljus sand

Vi dekorerar borden med snäckor, stenar, sand, drivved lyktor för att få lite havs-/strandkänsla.
    Vita dukar (beståendes av knoppalakan och fiberväv)
    Vita stolar med tillhörande ljusblå filt och breda sidenband knytna runt i ljus sandfärg.
    Ljusblå stora servetter och mindre beige/sandfärgade servetter med dekor
    Placeringskort består av platta, lena stenar med gästernas namn
    Vita rosor i små arrangemang och ljuslyktor i klarglas med sand och stenar i
    Ballonger i pärlemor och ivory placerade i hörnen av tältet
    Linor av fiberväv i taket för en mer romantisk stämning (och snyggar innertak av tältet såklart)

Vigsel vid Haväng på Österlen med egna löften, diktläsning och musik (inte live tyvärr).
    Skål i Kiviks cider (eftersom vi är på Österlen och gäster ska köra till festplatsen sen) och lyckönskningar.
    Fotografering av brudparet vid Haväng, havet och Verkeån (min pappa är duktig fotograf så det fixar han)

Sedan åker vi fin bil och anländer till den vackra skånelängan med verklig lantlig idyll. Partytält har vi satt upp i anslutning till huset, och där kommer vi att sitta.
    Brudskål - denna gång i champagne/mousserande
    Vi serverar sedan en italiensk buffé, enbart kallskuret då vi ej har personal inhyrd ( min svåger gör maten, är kock)

Lite paus med mingel, påbättring av brudens utseende (lär behövas, haha) och buffé tas undan
    Tårta - ingen efterrätt utan kör direkt på tårta (ev. kommer tårtan kompletteras med spettekaka)

Brudvals - ej i ambitiös traditionell tappning då min blivande inte är danskung direkt (hans egna ord, dock sanna)

Sedan dans och fest tills vi tröttnar och vill vara två som firar bröllopsnatt. Åker till närliggande gästis med bröllopssvit som min syster har bokat (vet dock inte exakt vart)

Väldigt mycket detaljer märkte jag här på slutet, men hoppas ni har nytta av dessa på något sättGlad
  • simple
    Millemoj skrev 2011-04-02 19:37:07 följande:
    Hittade vad jag skrev i den andra tråden...

Tema: Vackra Österlen och havet.                            Färgtema: Vitt, ljusblått och ljus sand

Vi dekorerar borden med snäckor, stenar, sand, drivved lyktor för att få lite havs-/strandkänsla.
    Vita dukar (beståendes av knoppalakan och fiberväv)
    Vita stolar med tillhörande ljusblå filt och breda sidenband knytna runt i ljus sandfärg.
    Ljusblå stora servetter och mindre beige/sandfärgade servetter med dekor
    Placeringskort består av platta, lena stenar med gästernas namn
    Vita rosor i små arrangemang och ljuslyktor i klarglas med sand och stenar i
    Ballonger i pärlemor och ivory placerade i hörnen av tältet
    Linor av fiberväv i taket för en mer romantisk stämning (och snyggar innertak av tältet såklart)

Vigsel vid Haväng på Österlen med egna löften, diktläsning och musik (inte live tyvärr).
    Skål i Kiviks cider (eftersom vi är på Österlen och gäster ska köra till festplatsen sen) och lyckönskningar.
    Fotografering av brudparet vid Haväng, havet och Verkeån (min pappa är duktig fotograf så det fixar han)

Sedan åker vi fin bil och anländer till den vackra skånelängan med verklig lantlig idyll. Partytält har vi satt upp i anslutning till huset, och där kommer vi att sitta.
    Brudskål - denna gång i champagne/mousserande
    Vi serverar sedan en italiensk buffé, enbart kallskuret då vi ej har personal inhyrd ( min svåger gör maten, är kock)

Lite paus med mingel, påbättring av brudens utseende (lär behövas, haha) och buffé tas undan
    Tårta - ingen efterrätt utan kör direkt på tårta (ev. kommer tårtan kompletteras med spettekaka)

Brudvals - ej i ambitiös traditionell tappning då min blivande inte är danskung direkt (hans egna ord, dock sanna)

Sedan dans och fest tills vi tröttnar och vill vara två som firar bröllopsnatt. Åker till närliggande gästis med bröllopssvit som min syster har bokat (vet dock inte exakt vart)

Väldigt mycket detaljer märkte jag här på slutet, men hoppas ni har nytta av dessa på något sättGlad
    Ja nu känner jag ju igen de.....=)
  • Chicita
    simple skrev 2011-04-02 15:54:02 följande:
    ja de kan man ju göra..de kan väll inte va så super svårt att göra egna lykor?? halm går inte då vi har folk som är väldigt allergiska mot de..men gillar iden.. =) men gillar hemma gjorda dekorationer...=)
    Ja det är ju ett problem med allergier då...
    Men ja annars så kan du ju göra ljuslyktor.
    Tomma och diskade glasburkar. Måla eller "stänk" glasfärg på...
    Plåtburkar - borra hål i fina mönster eller klipp upp kanten och "spreta till" den Solig 
    Billigt och bra
    Millemoj skrev 2011-04-02 19:34:38 följande:
    Vi glammar på ordentligt - har havstema efteersom vi gifter oss vid havet på Österlen. Har skrivit i en annan tråd om dekorationer vi har tänkt oss, kommer inte ihåg vilken tråd det var bara...

Sen som en kul grej har jag sytt en liten brudkjol till min amstafftik och vår Jack Russel som är hane ska ha svart fluga!
    Hehe... Vår DvärgPincher fick en vinröd sammetsfluga i julas. Jag trodde inte att det skulle vara några större problem att få honom att acceptera den eftersom han är van vid att ha täcken och tröjor och allt möjligt eftersom han är så frusen.
    Och det var inga problem att få på honom den heller... 

Men att få av honom den vart en kamp...
    Han skulle sova med den (vilket jag inte vill eftersom dom ju kan fastna i och göra sig illa mm)... efter mycket om och men fick jag ta av den.
    Häromdagen så packade jag upp en sån där "allmänt skräp-påse" från i julas med alla småprylar man fått och inte egentligen ville ha... och där låg flugan...!!

Hunden blev helt hysterisk och skulle ha den... *S*
    Så han fick väl ha flugan på sig den dagen då, sen var han nöjd... Nu ligger den på hans koppel-hylla i hallen så han kan få ha den när han vill...

• Millemoj
    Chicita skrev 2011-04-03 13:30:00 följande:
    Ja det är ju ett problem med allergier då...
    Men ja annars så kan du ju göra ljuslyktor.
    Tomma och diskade glasburkar. Måla eller "stänk" glasfärg på...
    Plåtburkar - borra hål i fina mönster eller klipp upp kanten och "spreta till" den Solig 
    Billigt och bra
    Millemoj skrev 2011-04-02 19:34:38 följande:
    Vi glammar på ordentligt - har havstema efteersom vi gifter oss vid havet på Österlen. Har skrivit i en annan tråd om dekorationer vi har tänkt oss, kommer inte ihåg vilken tråd det var bara...

Sen som en kul grej har jag sytt en liten brudkjol till min amstafftik och vår Jack Russel som är hane ska ha svart fluga!
    Hehe... Vår DvärgPincher fick en vinröd sammetsfluga i julas. Jag trodde inte att det skulle vara några större problem att få honom att acceptera den eftersom han är van vid att ha täcken och tröjor och allt möjligt eftersom han är så frusen.
    Och det var inga problem att få på honom den heller... 

Men att få av honom den vart en kamp...
    Han skulle sova med den (vilket jag inte vill eftersom dom ju kan fastna i och göra sig illa mm)... efter mycket om och men fick jag ta av den.
    Häromdagen så packade jag upp en sån där "allmänt skräp-påse" från i julas med alla småprylar man fått och inte egentligen ville ha... och där låg flugan...!!

Hunden blev helt hysterisk och skulle ha den... *S*
    Så han fick väl ha flugan på sig den dagen då, sen var han nöjd... Nu ligger den på hans koppel-hylla i hallen så han kan få ha den när han vill...
    hahhahaha, det är verkligen kul med djur!!!! Hade en liten pekingnes/tibetansk spaniel innan och hon avskydde kläder - förutom tunna små linnen (heja Sverige linnen). Trodde därför aldrig att en amstaff skulle bli kul att klä på  - men jo!!! Hon verkade verkligen gilla hennes lilla brudkjol - gick runt med den och lade sig för att sova med den när vi provade. Så himla söt!!

Då får din vovve ha på flugan på¨bröllopet - förutsatt att du ska ha hunden med.
  • Chicita
    Millemoj skrev 2011-04-03 13:46:51 följande:
    hahhahaha, det är verkligen kul med djur!!!! Hade en liten pekingnes/tibetansk spaniel innan och hon avskydde kläder - förutom tunna små linnen (heja Sverige linnen). Trodde därför aldrig att en amstaff skulle bli kul att klä på  - men jo!!! Hon verkade verkligen gilla hennes lilla brudkjol - gick runt med den och lade sig för att sova med den när vi provade. Så himla söt!!

Då får din vovve ha på flugan på¨bröllopet - förutsatt att du ska ha hunden med.
    Han får vara hos hundvakten på bröllopet...
    Han är väldigt vaktig och nervös så han skulle bara springa runt och skälla och jaga alla som rörde sig.
    Sen tror jag inte att vi får ha hundar i lokalen heller tyvärr. :S 
  • Lev idag

Pricken över i:et för oss blir nog kanske precis som för Chicita, själva temat.
    Rocktema blir det. Eller ja.. något rockigt tema :P
    Färger svart, vinrött och vitt.
    Min klänning kommer att vara helsvart med silver detaljer.
    Så det är en ganska ordentlig prick tycker jag :) hehe
    Och så gifter vi oss i en ruin i Visby.
    Färger, musik och allt annat kommer att spegla oss så himla bra. :)

Jo jag får inte glömma att den bästa pricken över i:et kommer att vara brudmarschen. Jag vill ha gotländsk brudmarsch men karl sa blankt nej till fioler.
    Så jag hörde av mig till en kompis som är sjukt duktig artist och undrade om han o hans band skulle kunna arrangera om brudmarschen till en rockigare version :)
    Så så blir det!! Grymt och eget :)

• 4everwe2

Vi kommer att köpa champangeglas som vi dekorerar med gästernas namn. Sen sätter ut dom som bordsplasering. Då får dom med sig dom hem sen som ett minne av bröllopet

• Aniara4
    Lev idag skrev 2011-04-03 17:27:08 följande:
    Jo jag får inte glömma att den bästa pricken över i:et kommer att vara brudmarschen. Jag vill ha gotländsk brudmarsch men karl sa blankt nej till fioler.
    Så jag hörde av mig till en kompis som är sjukt duktig artist och undrade om han o hans band skulle kunna arrangera om brudmarschen till en rockigare version :)
    Så så blir det!! Grymt och eget :)
    Det låter som en riktigt stor fet prick över i:et!
  • Pinkgrape

Så underbart att läsa om era bröllop, som alla verkar väldigt speciella och fina på sitt lilla vis.
    Jag tror det kommer bli helt fantastiskt! :D

Haha det enda negativa är att nu känner jag ännu mer hur fruktansvärt alldagligt "mellanmjölks"-bröllop vi kommer ha :P

• Millemoj
    Chicita skrev 2011-04-03 16:04:19 följande:
    Han får vara hos hundvakten på bröllopet...
    Han är väldigt vaktig och nervös så han skulle bara springa runt och skälla och jaga alla som rörde sig.
    Sen tror jag inte att vi får ha hundar i lokalen heller tyvärr. :S 
    Ok, ja då är det bättre att han får mysa med hundvakten och bli bortskämd med godis och så...
Svar på tråden Pricken över i?