• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-16 17:51:02 följande:
    Hmmmm... Men fortfarande... nee, tycker din klänning gör sig själv. Den är inte simpel alls, ett äkta exempel på less is more. Är ju lite småkär i den själv. Skulle inte ha den själv förstås (me still need fluff!) men kan inte komma över hur den bara trillade ner på dig och bara blev perfekt! Som den är! Så weeeell, skulle fortf lägga gärnet på allt krut i en riktigt romersk/grekisk frisyr (vilket ju är perfekt eftersom du gillat flätor från början, här kan du verkligen förstärka klänningen) och smycken... Och ska jag va brutalt ärlig (igen) så tycker jag ett smalare band ser lite malplacerat ut på det bredare mittstycke som är midjan på klänningen. Obestämd Ok, beat me with the stick now...

Jaa, antar att volangdrömmen snart är färdig närsom. Suck.
    Ajajajaj, här blir man sågad vid fotknölarna!

Men riktigt så gregiskt blir det ju inte, jag har mina pärlsmycken och de ska jag ha. Sen har jag några hårnålar som går i precis samma stil som smyckena som jag tänkt ha i frillan. Och så slöjan med spetskant. 
    Det blir ju en inbakad fläta i frisyren men för övrigt blir det mycket volym och mer knutliknande bak i nacken. Mer romantiskt än grekiskt kanske. 
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-16 17:59:04 följande:
    Ajajajaj, här blir man sågad vid fotknölarna!

Men riktigt så gregiskt blir det ju inte, jag har mina pärlsmycken och de ska jag ha. Sen har jag några hårnålar som går i precis samma stil som smyckena som jag tänkt ha i frillan. Och så slöjan med spetskant. 
    Det blir ju en inbakad fläta i frisyren men för övrigt blir det mycket volym och mer knutliknande bak i nacken. Mer romantiskt än grekiskt kanske. 
    Suck, nu känner jag mig som värsta monstret... Skäms 

Jo, men du behöver ju inte gå over the top med det där med frissan och så, en touch av grekland är väl bra.... Skäms Men med hålnålar, smycken (som var jäääättefina, måste kompensera lite nu...) och slöja... Det låter ju bra... Med eller utan bälte... Nä, ger upp... Drömmer Men står fast vid att klänningen är för fin för att mixtras med. Punkt.
  • Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-16 18:17:17 följande:
    Suck, nu känner jag mig som värsta monstret... Skäms 

Jo, men du behöver ju inte gå over the top med det där med frissan och så, en touch av grekland är väl bra.... Skäms Men med hålnålar, smycken (som var jäääättefina, måste kompensera lite nu...) och slöja... Det låter ju bra... Med eller utan bälte... Nä, ger upp... Drömmer Men står fast vid att klänningen är för fin för att mixtras med. Punkt.
    Nääää men du, kom igen nu... det var inte så jag menade ju! Jag gillar att du är rak och ärlig! {#emotions_dlg.flower}

Men jag förstår helt klart din poäng att inte mixtra med klänningen. Får sova på saken, som en sann stenbock alltid gör! Tungan ute
  • 1700tal
    Skumboll skrev 2011-06-16 18:24:41 följande:
    Nääää men du, kom igen nu... det var inte så jag menade ju! Jag gillar att du är rak och ärlig! {#emotions_dlg.flower}

Men jag förstår helt klart din poäng att inte mixtra med klänningen. Får sova på saken, som en sann stenbock alltid gör! Tungan ute
    Men jag är ju fisk ju vettu, vi får dåligt samvete 348 819 ggr per dag. That's what we dooo... Flört

Suck, jo ni stenbockar gillar ju att fundera och sova på saken...

Väntar nu förresten med spänning på att sambon tog dina allvarliga ord på allvar ang. Ljung. Så nu väntas det och väntas och väntas. Ska jag va helt ärlig underar jag ibland om han har alla hästar hemma på denna front. Allvarligt liksom... Skrikandes
  • Malin24
    Humlan skrev 2011-06-16 11:43:11 följande:
    Hej hej

Idag skiner solen så man känner sig lite gladare. Nu har jag suttit och spanat hårnålar och köpt dem jag ska ha

( Köpt klara och ljusrosa ) så det passar in i färgtemat samt buketten

och någon utav dessa frillor ska jag ha

Vad tycks ? Har svårt att bestämma mig om jag ska helt uppsatt eller halv för min blonda kalufs fnis

Hm lyckas inte göra bilderna mindre av ngn anledning...men iaf..superfina hårnålar!Var har du hittat dessa?? Jag funderar på att ha ngn liknande frisyr som på din andra bild, om det går..:) Vill ju att lockarna ska hålla hela dagen, har i och för sig väldigt mycket självfall så bara det inte blåser för mycket kan det gå :) Men den första frisyren var oxå superfin!!Önskar att jag kunnat bära upp en sån :)

Har ju haft lite bröllopskoma ett bra tag, men nu insåg jag att det bara är två månader kvar..gaaah så mycket att göra och fixa med.

1700-tal hur går det för dig med alla klänningar?någon som blivit "the one" än?

• Malin24
    Skumboll skrev 2011-06-16 17:32:24 följande:
    Klart du ska vara ärlig, sånt gillar jag!
    Jag förstår helt vad du menar, jag tycker bara att klänningen är så simpel att jag måste lägga till något. Jag photoshoppade lite för att se hur det kan se ut (med ett enklare och smalare bälte)...

Men vad händer med volangdrömmen? Är den klar eller skiter milly i den?
    Åh vad fin klänningen är..med eller utan bälte så är den superfin!
  • Sommarbrud

Herregud vilken aktivitet det har varit här idag ! Själv har jag hämtat ut mina två tiaror som jag köpt men kan nu inte bestämma mig vilken jag vill ha! De är super fina båda två Cool Var ju hos frisören idag och blev sminkad också så ha hunnit med en del. Men hon tyckte inte tiara passade till min frisyr, så nu måste jag verkligen fundera

• Skumboll
    1700tal skrev 2011-06-16 18:31:07 följande:
    Men jag är ju fisk ju vettu, vi får dåligt samvete 348 819 ggr per dag. That's what we dooo... Flört

Suck, jo ni stenbockar gillar ju att fundera och sova på saken...

Väntar nu förresten med spänning på att sambon tog dina allvarliga ord på allvar ang. Ljung. Så nu väntas det och väntas och väntas. Ska jag va helt ärlig underar jag ibland om han har alla hästar hemma på denna front. Allvarligt liksom... Skrikandes
    Haha, kan inte vara lätt att vara fisk! Säger jag som får ångest när jag spenderar en femma lixom... Tungan ute

Om han har lite vett så borde han ju lyssna på mig! Förstår inte vad det är med gubbar, de tror ju att allt sköter sig självt. 
  • Malin24
    Sommarbrud skrev 2011-06-16 18:43:02 följande:
    Herregud vilken aktivitet det har varit här idag ! Själv har jag hämtat ut mina två tiaror som jag köpt men kan nu inte bestämma mig vilken jag vill ha! De är super fina båda två Cool Var ju hos frisören idag och blev sminkad också så ha hunnit med en del. Men hon tyckte inte tiara passade till min frisyr, så nu måste jag verkligen fundera
    Vad ska du ha för frisyr?tiara borde väl funka på de flesta frisyrer..har du bilder på dem?
  • Skumboll
    Sommarbrud skrev 2011-06-16 18:43:02 följande:
    Herregud vilken aktivitet det har varit här idag ! Själv har jag hämtat ut mina två tiaror som jag köpt men kan nu inte bestämma mig vilken jag vill ha! De är super fina båda två Cool Var ju hos frisören idag och blev sminkad också så ha hunnit med en del. Men hon tyckte inte tiara passade till min frisyr, så nu måste jag verkligen fundera
    Bilder på tiarorna tack!! 
    Vad ska du ha för frisyr förresten?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!