• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Skumboll
    Miceme skrev 2011-06-16 21:24:11 följande:

Yes det var det jag tänkte på också det är ju lite onödigt att göra sig till med smyckning av håret och lägga pengar på det om man har tänkt att dölja det.

Vilken frisyr hade du tänkt? Kanske finns bilder men jag har inte uppdaterat mig

Det blir en variant av denna, lite mer volym och inte så "busigt" bak. 

• tigerlily
    Skumboll skrev 2011-06-16 21:28:27 följande:
    Den där lite större hårgrejen var så dyr bara... Obestämd undra om denna skulle kunna funka istället?

Det skulle absolut funka, det blir ju lite mer än några hårnålar i alla fall. Den första röstar jag på, den tycker jag var snyggast till dina smycken.

Hur dyrt är för dyrt? Kolla här: tiaror.se/hrsmycken.htm

Där finns några som jag tycker är jättesnygga och inte så fasligt dyra. Jag köpte hårnålar av henne inför mitt bröllop och de var superfina! Bra kontakt och snabb leverans dessutom. Kan rekommenderas!
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-06-16 21:29:46 följande:
    Det blir en variant av denna, lite mer volym och inte så "busigt" bak.

Jag har också tänkt ha en variant av den där frisyren :) Ska ha slöja och förmodligen en tiara till :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Skumboll
    tigerlily skrev 2011-06-16 21:33:48 följande:
    Det skulle absolut funka, det blir ju lite mer än några hårnålar i alla fall. Den första röstar jag på, den tycker jag var snyggast till dina smycken.

Hur dyrt är för dyrt? Kolla här: tiaror.se/hrsmycken.htm

Där finns några som jag tycker är jättesnygga och inte så fasligt dyra. Jag köpte hårnålar av henne inför mitt bröllop och de var superfina! Bra kontakt och snabb leverans dessutom. Kan rekommenderas!
    Tack ska kika där!
    Verkade inte vara så farliga priser...
  • Miceme

De skulle absolut passa bra, jag tycker att den första är finast av dem, lite mer smycke över den

Jättefin frisyr! Den blir nog finare med ett smycke vid sidan.

Nackdelen är väl att det bara syns från ett håll , så du får sätta upp plakat att du bara får fotas från en viss sida

• zvartaliljan

Sitter här o tårarna bara rullar o vill inte ta slut. Har fått bilderna från fotografen nu, en vän som erbjöd sig ta bilder, visst visste jag att hon var på amatörnivå men hon är fan URKASS!!! Av 658 bilder är 10 användbara typ! och inte EN ENDA HELBILD!! Idioten har bara tagit lustigt avkapade halvbilder.

Typ allihopa ser ut på det här viset:

De flesta ser värre ut...med halvt avkapade huvuden och gud vet vad...

Vi har INGEN helbild på hela brudföljet, ingen på oss två + våra barn och ingen på bara mig. Hon tog ju dessa bilder, det höll jag koll på, men hon tog dom alltså som avkapade halvbilder Hon har INGEN känsla för bildkomposition ALLS!
    Detta är min bäösta vän sen 12 år tillbaka...hur säger man då att man är så jäkla besviken?? Hon vill att jag ska rekommendera henne vidare nu...men jag kan bara inte...är så grymt missnöjd och helt förtvivlad

Nu måste vi kemtvätta allt, styla om oss igen och försöka ta nya bilder. Men tärnan och marskalken kommer vara omöjligt att gå hit igen.

Nej kan bara inte få tårarna att sluta rinna...det är en jäkla tur att vi hade gäster som tog några bra bilder så vi i alla fall har några!!

Inte en enda bild har jag på festlokalen som jag kämpade med att dekorera i TRE DAGAR!! Jag bad henne flera gånger att gå och ta bilder innan gästerna kom men icke...inte en enda...

Så tjejer, är det något ni INTE ska snåla med så är det fotograf! Det får jag bittert erfara nu!!
  • Miceme
    zvartaliljan skrev 2011-06-16 21:58:36 följande:
    Sitter här o tårarna bara rullar o vill inte ta slut. Har fått bilderna från fotografen nu, en vän som erbjöd sig ta bilder, visst visste jag att hon var på amatörnivå men hon är fan URKASS!!! Av 658 bilder är 10 användbara typ! och inte EN ENDA HELBILD!! Idioten har bara tagit lustigt avkapade halvbilder.

Typ allihopa ser ut på det här viset: De flesta ser värre ut...med halvt avkapade huvuden och gud vet vad...

Vi har INGEN helbild på hela brudföljet, ingen på oss två + våra barn och ingen på bara mig. Hon tog ju dessa bilder, det höll jag koll på, men hon tog dom alltså som avkapade halvbilder Hon har INGEN känsla för bildkomposition ALLS!
    Detta är min bäösta vän sen 12 år tillbaka...hur säger man då att man är så jäkla besviken?? Hon vill att jag ska rekommendera henne vidare nu...men jag kan bara inte...är så grymt missnöjd och helt förtvivlad

Nu måste vi kemtvätta allt, styla om oss igen och försöka ta nya bilder. Men tärnan och marskalken kommer vara omöjligt att gå hit igen.

Nej kan bara inte få tårarna att sluta rinna...det är en jäkla tur att vi hade gäster som tog några bra bilder så vi i alla fall har några!!

Inte en enda bild har jag på festlokalen som jag kämpade med att dekorera i TRE DAGAR!! Jag bad henne flera gånger att gå och ta bilder innan gästerna kom men icke...inte en enda...

Så tjejer, är det något ni INTE ska snåla med så är det fotograf! Det får jag bittert erfara nu!!

Jag lider med dig på riktigt, vi hade ju också hobbyfotograf men jag blev ju jättenöjd med våra bilder.

Usch korten är ju det man vill ta fram och mysa ner i soffan och minnas alla detaljer, jag tyckte att jag fick vara med på bröllopet på ett annat sätt genom bilderna, massa detaljer som man inte lagt märke till, gästernas resa till festlokalen osv.

Och va svårt att säga det till henne! Usch jag vet inte vad jag ska säga men det är ju helt klart en mardröm!

Har du fått bilder av alla gäster?

• Humlan
    Skumboll skrev 2011-06-16 17:32:24 följande:
    Klart du ska vara ärlig, sånt gillar jag!
    Jag förstår helt vad du menar, jag tycker bara att klänningen är så simpel att jag måste lägga till något. Jag photoshoppade lite för att se hur det kan se ut (med ett enklare och smalare bälte)...

Men vad händer med volangdrömmen? Är den klar eller skiter milly i den?
    Osså kommer jag då här med en annan åsikt. HA BÄÄÄÄÄLTET Skrattande

S2011 Javisst idag har det vart fart på fröken fniss
  • Humlan
    Malin24 skrev 2011-06-16 18:33:01 följande:

Hm lyckas inte göra bilderna mindre av ngn anledning...men iaf..superfina hårnålar!Var har du hittat dessa?? Jag funderar på att ha ngn liknande frisyr som på din andra bild, om det går..:) Vill ju att lockarna ska hålla hela dagen, har i och för sig väldigt mycket självfall så bara det inte blåser för mycket kan det gå :) Men den första frisyren var oxå superfin!!Önskar att jag kunnat bära upp en sån :)

Har ju haft lite bröllopskoma ett bra tag, men nu insåg jag att det bara är två månader kvar..gaaah så mycket att göra och fixa med.

1700-tal hur går det för dig med alla klänningar?någon som blivit "the one" än?

Här kommer länken för hår nålarna .. vassegoo Skrattande

shop.ebay.com/bestbuy266/m.html&_sacat=0&_odkw=&_osacat=0&_trksid=p3911.c0.m270.l1313

Billigt och bra så kööööööp .. fniss
  • Humlan

zvartaliljan men JÖSSES så tråkigt för er, jag lider med dig . bilderna är ju det man har kvar när bröllopet är över Ja förutom karln och ringen då .Tycker du ska säga till din vän att du blev besviken för hur ska hon annars kunna bättra sig om det är det där hon ska hålla på med .

Jag sa upp bekantskpen med min sk bästa vän idag med Rynkar på näsan skit triist , men jag fick ÄNTLIGEN lätta mitt hjärta och sagt precis det jag tyckt en tid så det va sååå befriande.Nu vet jag ju vart vi står, hellre än att gå omkring och undra

Men jag känner mig SÅ duktig idag Tjejer .Fixat så mycket inför bröllopet och sen på kvällen har jag fixat rosten på bilen ( varför måste bilar rosta för Demon )  Suttit och slipat och slipat sen haft stålspackel på och imorgon när det torkat ska det slipas igen, sen rostskyddas och lägga på ny lack.. Så halva dagen går väl åt bilen imorrn med

Men på dagen ska jag prova mina brudskor hos skomakaren och testa om dom är bra nu eller om det måste fixas mera. sen kemtvätten som jag glömde idag .Det känns i benen att jag hållt igång mkt idag :-s . det blir en värktablett och lägga sig snart

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!