• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-16 12:24:54 följande:
    Det där känner jag igen, studentlivet är som det är.. Då förstår jag att du både tvekar och lockas samtidigt. Hur var det, hade du långt kvar till bröllopet?

Vad har du för strl förresten? Det finns ju en drös oanvända klänningar här i tråden oxå som är till salu. Miceme har en hel drös och jag oxå.
    jag har 46 i storl just nu men är på väg ner.. men så är jag INTE proportionelig så jag kan inte köpa custom size....

Sen vill jag ha en speciell modell.. som liksom är drapperad över hela magen och hela vägen ner över höften...provade en sån hos ett proffs och helt plötsligt såg jag ut som en modell

Vi HADE ett år till bröllopet men ändrade datum i går här ..så det är 5 månader kvar typ...haha..nää jag har ju en man som tjänar pengar, så jag tror jag tar risken, i värsta fall (som faktiskt han själv sagt) får man väl köpa en till...och det kom från HONOM så då får han hosta upp de pengarna ha hah a
  • 1700tal
    sasssyy skrev 2011-06-16 12:28:07 följande:
    jag har 46 i storl just nu men är på väg ner.. men så är jag INTE proportionelig så jag kan inte köpa custom size....

Sen vill jag ha en speciell modell.. som liksom är drapperad över hela magen och hela vägen ner över höften...provade en sån hos ett proffs och helt plötsligt såg jag ut som en modell

Vi HADE ett år till bröllopet men ändrade datum i går här ..så det är 5 månader kvar typ...haha..nää jag har ju en man som tjänar pengar, så jag tror jag tar risken, i värsta fall (som faktiskt han själv sagt) får man väl köpa en till...och det kom från HONOM så då får han hosta upp de pengarna ha hah a
    Har du kollat lillys rea? De hade huuuur mkt 46:or som helst.

Ja, ska du chansa beställa är det bäst du gör det omedelbums ifall det inte blir bra. Den sista-minuten-panik som några stackare upplevt här när inte klänningen blivit bra verkar ju grym..
  • 1700tal

Sasssyy - har du en bild på den du spanat in för 1000 kr? Kan du visa i tråden?

• sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-16 12:32:25 följande:
    Sasssyy - har du en bild på den du spanat in för 1000 kr? Kan du visa i tråden?
    japp.. ska klippa in den om jag fixar det hehe Fast den ska vara med axelband och ivory eller off-white..

• sasssyy

har kollat Lilly och det är inget där som klickar.... och som sagt jag måste ändå lägga ner pengar på att sy om.. för jag har en lite.. konstig (tydligen) kroppsform... som stl 46 ska man tydligen ha DDD eller F-kupa eller nåt... inte små fasta c/d-kupor *S* sen har jag allt mitt fläsk på magen, men med en väldigt markerad midja... så jag har som "två magar" ha ha... men som sagt är ju på väg nedåt nu, har gått ner två storlekar sen januari och räknar med minst en till över sommaren..... så vi får väl se..Tror det räcker att beställa i slutet av augusti

• 1700tal

Sasssyy - Uuuuh, nice! Vilken blåsa, jättesnygg!

Nä, tilltalas inte heller av lillys sortiment. Och vet man vad man vill ha så vet man ju... Och bra jobbat med viktnedgången redan!

• sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-16 12:45:01 följande:
    Sasssyy - Uuuuh, nice! Vilken blåsa, jättesnygg!

Nä, tilltalas inte heller av lillys sortiment. Och vet man vad man vill ha så vet man ju... Och bra jobbat med viktnedgången redan!
    jo jag gillar den jättemycket... sen eftersom jag testat en liknande modell i butik så vet jag att det inte gör så himla mycket om det finns en del mage kvar för den liksom trollas bort av drapperingen.. Sambon gick igång stenhårt på bakdelen... "den kommer framhäva min rumpa" tydligen..själv tycker jag inte att jag HAR någon rumpa, den är liksom platt och bred bara... men enligt sambon så finns den där om jag plockar fram den haha..

Sen ska vi ha ett litet intimt bröllop, som egentligen inte kräver en sån blåsa men sambon ville att jag skulle ha det och jag säger inte nej.... vill också ha en klänning som vi efter vigseln kan använda... tanken är att korta den något så kan jag ha den som "finklänning" senare också, och kanske färga den....men vi får se.
  • 120530
    Knopan skrev 2011-06-16 10:06:47 följande:
    Emma F - Jag diggar ringen längst ner  
    1700tal skrev 2011-06-16 10:45:06 följande:Jag med!! Skrattande
    Tack för kommentarerna! Ni tycker inte den blir för lik förlovningsringen? Den är ju väldigt lik, fast bredare med stenarna på framkanten, det blir ju liksom två varv med diamanter. Hm, får gå och prova igen. Jag tycker det är svårt när de aldrig har ringarna i min storlek, antingen får jag prova en liten på lillfingret eller en stor på tummen!
  • Callie

Sasssyy: Vad duktig du är med viktnedgången! Jättefin klänning du spanat in.

1700tal: Vilken vigselring! Jättefin! Jag har också blandat princess och briljanter och det fungerar utmärkt.

Detta är min förlovningsring:

Fast jag har låtit en smed göra en liknande. Min ring har kanalfattning istället och med bättre diamanter än vad Schalins erbjuder. Samt är i orodinerat vitt guld.

Eftersom vi fick så bråttom med att ordna vigselring (planen var först att vi skulle gifta oss utomlands men nu gör vi ju det hemma istället) så vi hade bara en vecka på oss att få hem en ring. Så då fick det bli en Schalins istället.

Min vigselring:

Fast i orodinerat vtt guld. Princessen är 0,30 ct. Tyvärr erbjuder inte Schalins så bra kvalitet på så här stora princesser, så om tio år kommer stenen inte se så rolig ut längre. Men maken har lovat att var tionde år byter vi ut stenen och det säger jag inte nej till Skrattande.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!