• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-06-15 22:20:48 följande:
    Tack snälla för förslagen!! Svar i fetstil nedan.

Jag skulle ta upp spetsfållen där spets möter tyll (eller har du organza som ytterlager i din?), skulle göra det själv.
    Det är tyll med broderier på och en spetskant påsydd nertill som yttertyg.
    Och skulle nog tråckla/handsy allt, det blir så mkt bättre finish än om du börjar hacka med maskinen. Japp, det inser till o med jag Skulle nog noga klippa av den nedersta spetskanten, klippa av så många cm som behövs minskas minus nån cm som sömsmån och med ganska lösa tråckelstygn sy tillbaka spetsen igen. Detta ska undersökas, måste kolla så att det inte blir konstigt mot de broderierna som sitter fast i tyllen.

Behövs det undre lagret i satin oxå läggas upp? Ja, definitivt! Ser ju så ut.. Den är lite trixigare, antar att landy har sytt in en stelt "nät-band" i fållen. Det får då sprättas bort, satinet kortas och så sys tillbax igen.. Men kan svärmor sy?? I så fall bör det va en baggis.  Svärmor är sykunnig, har sytt en hel del, så jag frågar nog henne vad hon tror hon hinner. 

Ang nypet, om det handlar om 1 cm bara, så skulle jag faktiskt nypa "manuellt" (lite kontroversiellt kanske men SÅ mkt effektivare än att sprätta upp och sy om hela överdelen!) och sy ihop det med små små små täta stygn utifrån. Så gör jag ofta med tajta plagg som måste hålla i sömmarna, mkt smart. Syns överhuvudtaget inte. Har redan gjort så med axelbandet till min sidenklänning, no way att jag sprättar upp allt det. Sen kan du sprätta upp stygnen efteråt om du vill. Hur menar du med att nypa manuellt och var rekommenderar du att det görs? I en sidosöm?
  • tigerlily
    Skumboll skrev 2011-06-15 12:40:18 följande:
    Men fy vad trist! Hoppas att du orkar klaga och åtminstone får lite kompensation....
    För mig är egentligen kompensation helt ovidkommande, jag betalade bara 1000 kr för alltihop och dagen är ju ändå över, det går ju inte att göra ogjort nu i efterhand, men jag tänker säga ifrån om att jag inte fick det jag hade beställt och att allt var slarvigt gjort. Och då ringde ändå floristen och pratade igenom allt med mig två dagar innan bröllopet, så hon kan ju inte ha hunnit glömma allt som stod på hennes beställningslapp så fort, liksom...

Nu blev det ju okej ändå, men det var en trist erfarenhet. Men väl på bröllopsdagen var det bara att släppa och njuta av resten, man kan ju inte låta en sån skitsak förstöra dagen helt, jag blev bara lite putt en stund.

Så går det när man låter snålheten bedra visheten... Hade egentligen tänkt försöka konservera brudbuketten, men nu sket jag i det och slängde den så fort festen var över, då hade den redan börjat se ordentligt sjavig ut.

Men det var ju en petitess i sammanhanget. På det stora hela fick vi en helt underbar bröllopshelg och är helt överväldigade över all kärlek, värme och generositet som omger oss. Det var en fantastisk upplevelse på alla sätt och vis! Jag hoppas att ni alla får en lika fin upplevelse som vi fick, det var helt obeskrivligt underbart! Som ett två dagar långt lyckorus!
  • tigerlily
    Sommarbrud skrev 2011-06-15 13:12:00 följande:
    Tigerlily: Super fina, vilka fina skor man skymtar! Allt var ju super fint och mannen super fina kläder (både den lilla och stora :) )
    Tack så mycket! De var faktiskt ett lyckat impulsköp dagen innan bröllopet.

Jag hade ett par turkosa skor också, men de sparade jag till festen eftersom min katolska mamma hade så svårt att smälta att jag inte tänkte ha vita skor i kyrkan. Så jag skaffade ett par vita till vigseln för att lugna hennes nerver och hade de turkosa på festen. Mycket lyckad kompromiss! När fötterna började ömma efter första paret bytte jag helt enkelt skor och orkade partaja ett bra tag till.
  • tigerlily
    1700tal skrev 2011-06-15 20:43:56 följande:
    Ja, håll tummarna nu! Skrattande

Äh, de vet iaf inte vad de pratar om, du är ju helt sjukt snygg i gudinneklänningen! Du är bland de snyggast "summa summarum" i hela tråden. Faktiskt! Trots att du är insvept i ett lakan och trots att du är en sansad stenbock. Din klänning är som på say yes to the dress - oväntat snyftkalas, it's "THE ONE"!  {#emotions_dlg.flower} 
    Skumboll skrev 2011-06-15 20:34:06 följande:
    Och nu vill vi se RINGEN!
    Okeeeej då, om ni tjatar så........

Wow, vilken fin ring! Den förtjänade verkligen både en och två trumvirvlar! Grattis till det lyckade köpet!
  • tigerlily

Okej, nu ska jag sluta spamma er och gå och lägga mig.

Först vill jag bara säga tack så mycket till alla för alla fina kommentarer!!!

Det var en fantastisk upplevelse att gifta sig och jag kände mig verkligen vackrast i världen hela helgen!

• Darling Daisy

Nattinatti, girls! Dags att nanna. Två dagar kvar på jobbet innan det är semester och bröllopshysteri dygnet runt!
    Dock mycket kvar att fixa i ordning på jobbet, så om ni ser mig inloggad torsdag-fredag nu så får ni påminna mig om att jag ska JOBBA!  

• Minuz

Tigerlilly - Tusen tack!
    Och grattis till att nu blivit fru. Såg sonens kläder på bilderna du visade innan, så söööt

• Minuz

Pinkgrape - min klänning kommer också från dhgate från en säljare som heter wendy2010trade.

Men gissa om jag blev förvånad idag när jag fick veta att klänningen inte ens är färdig?? Ehh, men jag har ju fått trackingnr och det står att den är skickad....... Men börjar tro att de "bokar" frakten och därmed står det att den är skickad, för min första klänning skickades den 9 maj men gick inte att söka förrän den 24 maj då den var i beijing. Men den ska förhoppningsvis komma denna vecka, äntligen.
    Men jag kan vänta på min andra klänning, bara jag får den snart! *S*

Hoppas att denna blir perfekt nu för dig Pinkgrape! Den är underbar!

• Pinkgrape
    Minuz skrev 2011-06-15 23:39:59 följande:
    Pinkgrape - min klänning kommer också från dhgate från en säljare som heter wendy2010trade.

Men gissa om jag blev förvånad idag när jag fick veta att klänningen inte ens är färdig?? Ehh, men jag har ju fått trackingnr och det står att den är skickad....... Men börjar tro att de "bokar" frakten och därmed står det att den är skickad, för min första klänning skickades den 9 maj men gick inte att söka förrän den 24 maj då den var i beijing. Men den ska förhoppningsvis komma denna vecka, äntligen.
    Men jag kan vänta på min andra klänning, bara jag får den snart! *S*

Hoppas att denna blir perfekt nu för dig Pinkgrape! Den är underbar!
    Okej :) Ja, det är sådär på DH, de måste skriva att varan är skickad inom en viss tid, för annars blir det konstigt på sidan. Då brukar de använda ett gammalt trackingnummer, så får man ett nytt när varan är skickad på riktigt sen. De brukar ju dock tala om det för en, så man vet det.

Jag har aldrig haft problem att spåra mina paket. Det som skickades idag går redan att spåra, men det har ju bara hunnit vara på ett ställe ännu :P Jag håller mina tummar, det skulle ta ca 6 dagar för leverans, så jag hoppas det stämmer och att det inte fastnar i tullen!

Hoppas din klänning blir skickad snart också :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Minuz

Pinkgrape - Aha................. Vad roligt att du snart får klänningen. Måste få se bilder på klänningen sen.

Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!