• 1700tal

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

Välkommen till tråden för oss som vill, ska, har beställt kinaklänning och gillar att prata om annat (annat bröllopssnack eller vardagsbekymmer) medan vi väntar på att det gyllene paketet ska dimpa ner i brevlådan...

I denna tråd går våra beställda kinaklänningar som en röd slingrig tråd och däremellan fyller vi ut med underbart kackel, bilder och annat trevligt. ÖS på! Flört Och ställ nya frågor om kinaklänningar, här hjälper vi varann och har roligt samtidigt!

Vi fyller även på med nya aktuella kinasidor här i trådstarten, så hittar du nya bra sidor - hojta till!

Här finns en sammanfattande tråd med recensioner av de som redan har fått hem sina klänningar:

www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m3927196.html

Några kinatillverkare:

http://www.coralsbridal.com/
    http://www.landybridal.com
    http://www.sheshopping.com
    http://www.littlecoral.com
    http://www.milanoo.com
    http://www.millybridal.com
    http://www.mylove-bridal.com
    http://www.shopindream.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-01 19:57
    www.wholesale-weddingdress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:31
    www.dhgate.com
    www.lightinthebox.com
    www.shopofbrides.com (har "real sample dresses")
    www.dragonorient.com
    www.lilywedding.com (bara "real sample dresses" vad jag kan se) Ej att beblanda med Lilly!

Näbbkläder och accesoarer:
    www.wonderfuldress.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 14:42
    www.weddinggownswholesale.com
    www.helenebridal.com
    www.weddingdresschina.com
    www.micweddingdresses.com
    www.dress2sale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-03 16:44
    För er som har bråttom! www.lilywedding.com har bara 15 dagars leveranstids för custom made strl inkl shipping!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-07 09:27
    szlongzhilian.en.alibaba.com/ (har "real sample dresses" och 10 dagars leveranstid)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-13 11:45
    På sid 127 finns en liten sammanställning över många av de klänningar som beställts i tråden under början av 2011.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-07 18:46
    www.weddingdressesonlinesale.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 16:25
    www.dressilyme.com

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-10-18 19:39
    www.daphnebridals.com/
  • Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!
  • Humlan

Hej hej

Idag skiner solen så man känner sig lite gladare. Nu har jag suttit och spanat hårnålar och köpt dem jag ska ha

( Köpt klara och ljusrosa ) så det passar in i färgtemat samt buketten

och någon utav dessa frillor ska jag ha

Vad tycks ? Har svårt att bestämma mig om jag ska helt uppsatt eller halv för min blonda kalufs fniss

• Humlan
    1700tal skrev 2011-06-16 11:32:24 följande:
    Men det är ju inte klokt! Jag sticker mig hela tiden när jag handsyr men dår får man hålla sig borta från tyget tills det slutar blöda. Verkar jättekonstigt med alla dessa blodfläckar....
    Ja det är väl det som händer kinerserna hela tiden *S* därför min klänning har blodfläckar Skrikandes
  • 1700tal

Humlan - skulle absolut ta den uppsatta frisyren, SÅÅÅ fin! Har du lockigt hår förresten? Annars är det nog svårt att få den lockiga nedsläppta frisyren att hålla. Skulle aldrig va tänkbart på mitt hår iaf.

Ja, men då får de sätta på ett plåster lixom, helloo! Förvånad

• Humlan

1700 tal

Nää inte en lock i mitt hår och det ÄR svårt att få lockar att hålla i mitt hår Rynkar på näsan. Jag ska strax bege ut för ett möte med en frisör nu så få se. Vill ju helt hålla mig 1000-1200 kr iaf .

Tycker det är så fult ibland när man visar en frilla på en balfrisyr och bara för att man ÄR brud så ska det kosta 1000 spänn extra fast det fortfarande är en bal frilla :--s.Bättre med dom som tar ett timpris tycker jag och sen kan man kalla frillan vad som helst *S*

• S2011

Åh, humlan, den uppsatta var ju helt fantastisk!!!! kör på den!

• Darling Daisy
    1700tal skrev 2011-06-16 11:32:24 följande:
    Men det är ju inte klokt! Jag sticker mig hela tiden när jag handsyr men dår får man hålla sig borta från tyget tills det slutar blöda. Verkar jättekonstigt med alla dessa blodfläckar....
    Jag trodde att företagen synade plaggen innan de går iväg! Och att de tvättade plaggen innan de skickas (fast det kanske bara är Milly?)
  • Humlan
    Darling Daisy skrev 2011-06-16 12:01:34 följande:
    Jag trodde att företagen synade plaggen innan de går iväg! Och att de tvättade plaggen innan de skickas (fast det kanske bara är Milly?)
     Ja det trodde jag med och dessa STORA blodfläckar på min klänning kan man inte missa :-s

Men Jädrar va ledsen jag är nu .. fick ett skittrist sms nyss Gråter
    Orkar inte skriva på nytt här, men om ni är intresserade så har jag bloggat om det
  • sasssyy
    1700tal skrev 2011-06-16 10:45:06 följande:
    Hm, ja 100% positiva omdömen låter ju lite misstänkt. Men å andra sidan är det ju inte så mkt pengar att förlora om det går åt skogen...
    Knopan skrev 2011-06-16 10:06:47 följande:
    Emma F - Jag diggar ringen längst ner  
    Jag med!! Skrattande
    nää det är väl inte "så mycket" i sammanhanget... men för mig som är student är det ändå pengar som jag inte har egentligen *S* detta är i stort sett enda chansen för oss att få en "riktig"  brudklänning för några 3-4000 som de billigaste ute i handeln kostar finns liksom inte riktigt, då får vi dra ner på annat så som ringen som jag ändå tycker är viktig för den ska ju hålla livet ut....och att få en måttsydd klänning är ju GULD eftersom jag inte är proportionelig för fem öre...var in till en butik i Göteborg, hittade en klänning för 3200 men för att få den omsydd så den passade på alla håll skulle kosta ytterligare 1000 kr... sanslöst grrrrr......

De säljer ju inte bara klänningar så det är många omdömen på olika grejer.. såg ett från en tjej som beställt en klänning i lila men fått en i vitt, klänningen var underbar men hon skrev att "jag får väl nöja mig med vitt" men då hade säljaren svarat att de omedelbart skickat en lila till henne och en ursäkt, verkar ju vara bra service då iaf om det nu inte är fejkade omdömen.
  • 1700tal
    Humlan skrev 2011-06-16 11:58:36 följande:
    1700 tal

Nää inte en lock i mitt hår och det ÄR svårt att få lockar att hålla i mitt hår Rynkar på näsan. Jag ska strax bege ut för ett möte med en frisör nu så få se. Vill ju helt hålla mig 1000-1200 kr iaf .

Tycker det är så fult ibland när man visar en frilla på en balfrisyr och bara för att man ÄR brud så ska det kosta 1000 spänn extra fast det fortfarande är en bal frilla :--s.Bättre med dom som tar ett timpris tycker jag och sen kan man kalla frillan vad som helst *S*
    Men om jag nu får försvara alla duktiga frisörer så ÄR det nog timpenging som gäller. Skillnaden verkar vara att man gör en konsultation och provuppsättning innan, det gör man ju inte vid baluppsättningar. När jag gjort balfrisyrer (alltså fått dem gjorda på mig) så har frisyren bestämts och satts upp på ett och samma tillfälle och frisyren är lite enklare. Så ska du ha ett möte innan där hon ska provsätta frisyren så hamnar det ju på nästan dubbla tiden, det är ganska logiskt egentligen. Men känner man inte att man behöver en provsättning först så kommer du säkert undan med betydligt lägre pris. Skrattande Men då är det säkert uppskattat att du säger det rakt på sak så de vet ditt läge liksom. Hoppas din frisör får till nåt snyggt, den där uppsättningen var fantastisk!
    Darling Daisy skrev 2011-06-16 12:01:34 följande:
    Eller hur, mkt märkligt tycker jag. Helt obegripligt faktiskt... Milly kemtvättar varje plagg innan det skickas vad jag förstått. Det blir ju fettfläckar av fingrar på vita tyger och arbetsbord och syplatser, golv osv är ju aldrig kliniskt rena. Ett totalt mysterium med dessa blodfläckar...
  • 1700tal
    sasssyy skrev 2011-06-16 12:17:01 följande:
    nää det är väl inte "så mycket" i sammanhanget... men för mig som är student är det ändå pengar som jag inte har egentligen *S* detta är i stort sett enda chansen för oss att få en "riktig"  brudklänning för några 3-4000 som de billigaste ute i handeln kostar finns liksom inte riktigt, då får vi dra ner på annat så som ringen som jag ändå tycker är viktig för den ska ju hålla livet ut....och att få en måttsydd klänning är ju GULD eftersom jag inte är proportionelig för fem öre...var in till en butik i Göteborg, hittade en klänning för 3200 men för att få den omsydd så den passade på alla håll skulle kosta ytterligare 1000 kr... sanslöst grrrrr......

De säljer ju inte bara klänningar så det är många omdömen på olika grejer.. såg ett från en tjej som beställt en klänning i lila men fått en i vitt, klänningen var underbar men hon skrev att "jag får väl nöja mig med vitt" men då hade säljaren svarat att de omedelbart skickat en lila till henne och en ursäkt, verkar ju vara bra service då iaf om det nu inte är fejkade omdömen.
    Det där känner jag igen, studentlivet är som det är.. Då förstår jag att du både tvekar och lockas samtidigt. Hur var det, hade du långt kvar till bröllopet?

Vad har du för strl förresten? Det finns ju en drös oanvända klänningar här i tråden oxå som är till salu. Miceme har en hel drös och jag oxå.
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!