Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Kinaklänningar och gaffel däremellan!

PimPim83 skrev 2013-05-24 13:30:13 följande:
    Haha! Bara för att jag skrev inlägget här ovan precis så plingade min Iphone precis till om att jag hade ett nytt mejl. Då är det Landy som skriver att de nu skickat min klänning med DHL (sist skickade de med TNT) och skriver trackningnummret.

Så här sent på dagen har jag aldrig fått mejl från landy. Klockan måste väl vara närmare 22:30 där borta...

Nu kan jag förhoppningvis vara lite lugnare....Glad
    Vad skönt för dig! Man blir ju lite orolig, svårt att tjafsa med någon i Kin liksom :(
    Spännande att se hur klänningen blev!
  • jenniferochaugust
    Glada nyheter!
    Dinobridal löste det, på något sätt hade någon "cancelled the order", de visste inte riktigt hur det gick till. Men det är ju skitsamma, för nu får jag min klänning i alla fall och jag hoppas den blir en dröm :) Vet itne om jag postat vad det är jag beställt? Men jag gör det nu i alla falll...
    På vigseln ska jag ha en lång klänning (även den från Dinobridal) med släp (hos sömmerska just nu) och den är ganska tung och otymplig med underkjol och allt... När jag fick min tärnas klänning i tyll som jag blev så otroligt sugen på att beställa en liknande själv. Att ha på sig den typen av klänning med så många lager kjol, och att den är kort och puffig var så underbart haha... Här är min tärna i sin klänning, supergullig.

Och jag ska beställa en variant av den... Har försökt vara övertydlig om att jag inte vill ha det där breda midjebandet som är veckat, det verkar som att dom älskar att sätta dit det. Jag vill bara ha ett typ 5 cm brett siden/satinband i samma färg som klänningen runt midjan, det ska vara enkelt och snyggt...
    Nu hoppas jag verkligen att dom syr klänningen fint och att jag blir riktigt nöjd :)

• jenniferochaugust
    PimPim83 skrev 2013-05-27 08:44:20 följande:
    Nu har det rasslat till ordentligt på DHL:s hemsida. I lördags skickades paketet från Kina och nu fick jag precis ett meddelande om att det är i Sverige och "Out for delivery", dvs på väg med bud hem till mig! Snacka om att DHL har jobbat snabbt! Så här snabbt gick det inte när TNT levereade min förra klänning från Landy. Då tog det ca 5 dagar, och denna gången verkar det bara ta 3 dagar.
    Så spännande!!! Bildeeeeeer!!! :)
  • jenniferochaugust
    Glädjande nyheter igen!
    Allt är löst med Dinobridal och min order ligger där den ska och allt kommer att bli bra :)
    Så vi har inget otalt med varandra och de bad om ursäkt för att ordern försvann, toppen! Så nu är det drygt 3 veckros väntan på tärnklänning och kort brudklänning, tjohooo
  • jenniferochaugust
    PimPim83 skrev 2013-05-27 11:45:02 följande:
    Nu är min klänning här. 48 timmar tog det att skicka den från Kina så det gick snabbare än förväntat.

Tyvärr har klänningen väldigt skumma proportioner och dessutom är "hålen" för armarna vid axelbanden alldeles för små. Jag fattar inte hur de har tänkt där.

Jag har iallafall kontaktat en sömmerska och hoppas få hjälp att titta på båda klänningarna jag beställt och sedan får vi väl se vilken jag väljer att använda.
    Men åh vad tråkigt! Det lättaste att beställa från Kina är nog axelbanslöst, min tärnklänning med axelband blev ju också fel och helt konstiga proportiioner!
    Hoppas det går att åtgärda, men det mesta går att fixa med en sömmerska verkar det som, tyvärr blir ju den billiga Kinaklänningen med ens ganska mycket dyrare :(
  • jenniferochaugust
    PimPim83 skrev 2013-05-27 12:49:45 följande:
    Ja det känns riktigt tråkigt. Börjar känna paniken komma krypande för det finns inte tid eller pengar att köpa en klänning från en affär nu. Hoppas verkligen sömmerskan kan göra något. Ska träffa henne på fredag.
    Det kommer säkert att gå bra! Klart du blir stressad och förväntar dig att det ska gå åt he... Men sömmerskan kommer säkert kunna rädda klänningen :)
    Min brudklänning är ju också hos en sömmerska eftersom det var en massa jag ville ändra på, hade panik innan och förväntade mig att det skulle vara kört. Men när jag kom dit var det "inga problem" gällande allt jag ville ändra :) Så jag håller tummarna för dig!
  • jenniferochaugust
    Matilda907 skrev 2013-05-27 20:33:27 följande:
    Nej det är dragkedja, vilket gör det väldigt komplicerat....
    Precis som Daniiel skrev så kan det ju faktiskt funka om du byter till snörning! Konsultera en sömmerska!
  • jenniferochaugust

Nu har bilden på min korta tyllklänning från Dinobridal kommit. Jag tycker den ser så slarvigt sydd ut och ser inte midjebandet helt snett och uppfuckat ut?
    Jag skrev 2 inches wide vilket är 5cm, ser det itne mycket bredare ut än så?

Skriv gärna vad ni tycker :)
    Jag vet av erfarenhet att det är väldigt svårt att se på bilderna. Oftast är de faktiskt finare i verkligheten konstigt nog. Men där på provdockan ser den inte fin ut tycker jag.
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-06-04 12:25:00 följande:
    Jag tycker den ser fin ut. Det enda jag har att eventuellt att anmärka på, är att midjebandet ser ut att kunna vara lite bredare än 5cm. Har du frågat hur brett det är?
    Ja, jag svarade direkt att jag tyckte midjebandet ser för brett ut och att jag specifikt bett om 2 inches brett midjeband. Jag bad dem att göra om midjebandet innan de skickar klänningen. Hoppas verkligen att de gör det också :)
    Förra gången jag bad om en ändring på min ljusrosa balklänning så hade de faktiskt gjort som jag sa när klänningen kom hem till mig!
    Jag har ju även insett hur dyrt och komplicerat det är att byta ett fastsytt midjeband hos sömmerska i Sverige så jag vill verkligen itne råka på det igen...
  • jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-06-04 12:41:37 följande:
    Då hoppas jag att dom fixar det innan dom skickar den, för som du säger, är midjebandet fastsytt så kan det bli lite mackel med att byta. Helt onödigt om dom kan göra det rätt på en gång där :) Ska bli spännande att se den på sen ;) Fluffig såg den ju ut vara :D
    Ja precis! Jag bad om "puffy skirt" och "7 layers of tulle" så jag hoppas på det :)
    Appropå tyllfluff tänkte jag fråga dig, den bästa experten <3, hur "stryker" man tyll?
    Det är så skrynkligt när det kommer nerpackat och svårt att få rakt. Vågar inte stryka. Bör man lämna in på kemtvätten så de kan ånga den eller hur gör jag?
Svar på tråden Kinaklänningar och gaffel däremellan!